Nový míľnik v pokrývaní optiky: 815 tisíc domácností.
„Prvý polrok 2021 odštartoval pod veľkým vplyvom novej vlny pandémie, ktorá postupne ustupovala v ďalších mesiacoch. Našou neúnavnou ambíciou však bolo poskytovanie služieb v špičkovej kvalite a popritom aj posilňovanie digitálnych kanálov či uvádzania noviniek. Som rád, že ako formu poďakovania sme pripravili nekonečné dáta pre zdravotníkov. Zároveň sme viac ráz potešili aj zákazníkov, pozitívnymi prekvapeniami v podobe voľných dát či zvýšením dát v paušáloch od konca marca. Aj v náročnom období masívne investujeme do technológií, o čom svedčí rozmach našej optickej siete i nové 5G lokality. Z produktov sme najviac vylepšili našu službu Magio GO: dostala viac kanálov, lepšiu zákaznícku skúsenosť i prvé kanály v 4K kvalite. Telekom sa mení aj v oblasti komunikácie, o čom svedčí uvedenie novej platformy Máte v rukách celý svet. A leto sme odštartovali veľkou kampaňou s nekonečnými dátami, aby Slováci mohli objavovať neznáme miesta svojej krajiny,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre mass market v Skupine Slovak Telekom.
Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase
Zákaznícku skúsenosť sa snaží Telekom prinášať nielen cez špičkové siete a služby. V prvom polroku ju preniesol do noviniek, kampaní i prekvapení.
Po vlaňajších formách pomoci zákazníkom či učiteľom (nekonečné dáta) pripravil Telekom poďakovanie vo forme nekonečných dát pre zdravotníkov, ktorí už viac ako rok fungujú v maximálnom nasadení. Telekom spolupracoval so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou, ktorá pomohla najmä s identifikáciou a komunikáciou so zdravotníkmi.
Pre všetkých zákazníkov Telekom ponúkol viaceré pozitívne prekvapenia. Na Valentína venoval pre Easy i Predplatenku denný balík dát zdarma, meniny Jura či Svetový deň zdravia v apríli oslávil dvojnásobkom dát v balíčku, na Deň detí venoval dokonca nekonečné dáta pre predplatené karty i paušály.
Vo februári Telekom uviedol novú televíziu Magio GO a ešte viac ju priblížil štandardnej forme TV. Má niekoľko úrovní služby, zákazníci majú flexibilitu aj pri výbere programov – celkovo ich nájdu až 140 a môžu si vyberať balíčky podľa tematiky TV kanálov. V máji Telekom pridal aj prvé dve stanice v 4K kvalite: Eurosport 4K a lifestylovo-cestopisný Travel XP 4K.
Pri Magio TV na IPTV technológii uviedol Telekom nový archív s množstvom staníc i nahrávky v cloude.
Paušály pre rezidenčný i biznis segment začali dostávať koncom marca extra porcie dát len tak zadarmo. Telekom pridal dáta navyše bez poplatkov či balík Nekonečné pripojenie 128 kbps.
Zákaznícku skúsenosť pre majiteľov nových smartfónov obohacuje aj možnosť zobrať si ochranný obal či iné príslušenstvo vďaka bezplatnému voucheru k paušálu. Pre najvyššie paušály je určené výhodné poistenie za 2, resp. 6 € mesačne. Popri širokej ponuke smartfónov, tabletov či iného hardvéru kladie Telekom dôraz aj na ďalšie služby ako zľavu pre verných zákazníkov.
Pokrytie optikou a 5G pokračuje
Aj počas druhej vlny pandémie pokračoval Telekom v expanzii optickej siete. Na konci druhého kvartálu 2021 dosiahla optická sieť Telekomu už pokrytie 815 tisíc domácností. Celková dostupnosť služieb na optickej sieti je ešte vyššia a prekročila 885 tisíc vďaka partnerskej spolupráci.
V oboch štvrťrokoch Telekom napredoval aj v rozširovaní 5G siete do ďalších lokalít. V prvom kvartáli pridal veľké sídliska v Bratislave, v druhom opäť pokryl ďalšie miesta hlavného mesta, ale po prvý raz začal pokrývať aj vidiek a obce v Bratislavskom či Trnavskom kraji. K 30.6.2021 bola 5G sieť k dispozícii v 17 častiach hlavného mesta a 14 obciach, pričom podpora telefónov stúpla na 24 modelov od šiestich výrobcov.
V mobilných sieťach pokračuje medziročný nárast prevádzky a dosiahol 8075 TB v júni 2021, pričom podiel 4G prevádzky rastie a prekročil už 97%. Ide o najvyššiu hodnotu prevádzky, ktorú Telekom dosiahol bez promo balíkov.
V januári 2021 sa Telekomu podarilo získať za aktivity v uplynulom období ocenenie Operátor roka v nezávislej ankete „NAY TECHBOX roka 2020“. Víťazstvo je dobrým signálom a odmenou za množstvo aktivít v mimoriadne náročnom roku, či ide o zameranie Telekomu na zákaznícku skúsenosť, špičkové siete, kvalitné služby či top ponuku hardvéru.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov už dosiahol 659 tisíc, nový rekord v Skupine. O takmer päť percentá stúpol počet širokopásmových prístupov, už na 757 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | H1 2021 | H1 2020 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 865 | 861 | 0,6% |
Širokopásmové prístupy | 757 | 723 | 4,7% |
Zákazníci digitálnej TV | 659 | 640 | 2,9% |
Mobilná sieť
K 30.6.2021 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 479 tisíc zákazníkov. Medziročný rast si zaknihoval segment mesačných paušálov, ale stúpol aj počet zákazníkov predplatených kariet, takmer o 4 percentá.
v tisícoch | H1 2021 | H1 2020 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 479 | 2 399 | 3,4% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 420 | 1 417 | 0,2% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 505 | 487 | 3,9% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 554 | 496 | 11,8% |
Poznámka: Údaj 2 479 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 318 tisíc zákazníkov.
Biznis výsledky
Počas prvých šiestich mesiacov 2021 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 383,8 milióna eur.
V miliónoch EUR | H1 2021 | H1 2020 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 383,8 | 372,4 | 3,1% |
EBITDA (upravený) | 161,9 | 159,2 | 1,6% |