Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

BMW i3 (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l / 100 km; kombinovaná spotreba energie: 13,1 kWh / 100 km; kombinované emisie CO2: 0 g / km) je udržateľne na ceste k úspechu – v oboch významoch slova. Aj po takmer siedmich rokoch od uvedenia na trh je po čisto elektricky poháňanom a teda lokálne bezemisnom kompaktnom modeli stále vysoký dopyt. V závode BMW Group v Lipsku zišiel z výrobnej linky už 200 000-ci model BMW i3 – takmer potichu ako vždy. BMW i3s (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l / 100 km; kombinovaná spotreba energie: 14,6 – 14,0 kWh / 100 km; kombinované emisie CO2: 0 g / km) s metalickým lakom Fluid Black a akcentmi v BMW i Blue bolo vyrobené pre zákazník zo Saska a bude dodané predajcom BMW v Lipsku.

Vozidlá BMW i3 s výkonom 125 kW / 170 k a BMW i3s s výkonom 135 kW / 184 k sú vyrábané v Lipsku pre celý svetový trh na špeciálnej výrobnej linke a so špeciálne vyškolenými zamestnancami. Začiatkom výroby v roku 2013 sa závod v Sasku stal priekopníkom a centrom excelentnosti pre udržateľnú mobilitu. BMW i3 bolo prvým čisto elektrickým modelom pre veľkosériovú výrobu BMW Group a zároveň prvým vozidlom spoločnosti s konštrukčnou „bunkou“ pre cestujúcich vyrobenou z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Modul Life vyrobený z CFRP, je súčasťou architektúry vozidla špecifickej pre BMW i a od začiatku je navrhnutý pre elektrickú mobilitu. Je tvarovaný v Lipsku z karbónových vlákien a zostavený pomocou jedinečného procesu vyvinutého spoločnosťou BMW Group. Potom nasleduje spojenie s modulom pohonu – hliníkové šasi, ktoré nesie pohonnú jednotku a vysokonapäťovú batériu. Najmodernejšie výrobné procesy zaisťujú, že konštrukcia a montáž karosérie modelu BMW i3 v Lipsku zaberie iba približne polovicu času potrebného pre bežné vozidlá.

BMW i3 ako inovačný pohon pre elektrickú mobilitu a ľahkú konštrukciu

Úspech BMW i3 a skúsenosti získané pri jeho vývoji a výrobe výrazne podporili pokrok v oblasti elektrickej mobility a ľahkej konštrukcie. Takto sa značka BMW i stala dielňou budúcnosti celej spoločnosti. Pohon BMW i3s teraz poháňa aj MINI Cooper SE (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l / 100 km; kombinovaná spotreba energie: 16,8 – 14,8 kWh / 100 km; kombinované emisie CO2: 0 g / km), aby poskytoval čisto elektrickú zábavu z jazdy. Okrem toho sa hrubý energetický obsah vysokonapäťovej akumulačnej jednotky bez zmeny jej veľkosti takmer zdvojnásobil z pôvodných 22,6 na 42,2 kWh. Dojazd BMW i3 sa tak v testovacom cykle WLTP zvýšil na 285 až 310 kilometrov.

Na základe know-how získaného s BMW i3 boli dosiahnuté početné inovácie aj v oblasti pohonu, výkonu a technológie nabíjania. Piata generácia technológie BMW eDrive je teraz pripravená na sériovú výrobu. Využije sa okrem iného v BMW iNEXT, novej technologickej vlajkovej lodi BMW Group, ktorá sa bude od roku 2021 vyrábať v závode BMW Group v Dingolfingu s komponentmi zo závodu BMW Landshut.

Zase high-tech materiál CFRP teraz tiež prispieva k inteligentnej ľahkej konštrukcii v BMW radu 7.

Lipsko ako miesto pre budúcnosť: Výroba batériových modulov začne v roku 2021

Závod BMW Group v Lipsku bude aj naďalej významne prispievať k rozširovaniu elektrickej mobility v budúcnosti. Závod sa stane súčasťou medzinárodnej výrobnej siete BMW Group pre batériové moduly už v roku 2021. Do roku 2022 bude BMW Group investovať viac ako 100 miliónov eur do založenia výroby batériových modulov v Lipsku. V budúcnosti sa dodané lítium-iónové články implementujú do štandardizovaných modulov pomocou vysoko automatizovaného procesu. Tie sa potom spoja spolu s konektormi k vozidlu, riadiacej jednotke a chladiacej jednotke v hliníkovom kryte špecifickom pre každý model. Do roku 2022 bude viac ako 150 zamestnancov pracovať na výrobe batériových modulov v Lipsku.

Týmto spôsobom sa odborné znalosti získané v tomto výrobnom závode BMW dôsledne využívajú na výrobu elektrifikovaných vozidiel v Nemecku. Závod BMW Group v Lipsku, kde sa okrem BMW i3 vyrábajú aj modely BMW radu 1 a 2 s konvenčným a plug-in hybridným pohonom, je tak ešte komplexnejšie vybavený pre prístup „Power of Choice“ (možnosti si vybrať rôzne hnacie jednotky podľa potrieb) v modelovej stratégii spoločnosti v budúcnosti.

Priekopník v oblasti prémiovej elektrickej mobility v meste a celkového porozumenia udržateľnosti

BMW i3 bolo vyvinuté ako revolučný nový koncept vozidla pre individuálnu mobilitu v mestách. BMW Group prinieslo s BMW i3 významný impulz pre zmenu v oblasti mestskej dopravy, ktorý inšpiroval aj ďalších výrobcov automobilov, aby venovali viac pozornosti elektrickej mobilite. Dnes je BMW i3 nielen stále najpredávanejším prémiovým automobilom vo svojom segmente, ale aj svetoznámym symbolom miestnej bezemisnej jazdy v meste a dochádzania z domu do práce.

Podľa štúdie Nemeckého automobilového klubu (ADAC) z roku 2019 majú zákazníci nielen ekologické, ale aj významné ekonomické výhody. Podľa výpočtov sú celkové náklady na BMW i3 alebo BMW i3s v priemere približne o 20 percent nižšie ako u modelu BMW so spaľovacím motorom, ktorý je porovnateľný z hľadiska výkonu motora a výbavy. Boli zohľadnené všetky výdavky na obstaranie, prevádzku a amortizáciu vozidiel, s dobou používania päť rokov a celkovým počtom najazdených kilometrov 75 000 kilometrov. Vďaka existujúcim štátnym dotáciám v jednotlivých krajinách na elektrifikované vozidlá je v súčasnosti náskok BMW i3 a BMW i3s z hľadiska hospodárnosti ešte väčší.

BMW i3 navyše predstavuje nové chápanie prémiovej mobility, ktoré sa tiež výrazne vyznačuje udržateľnosťou nad rámec čisto elektrického pohonu. Jeho strecha je vyrobená z recyklovaného CFRP v závode BMW Group v Lipsku. Lakovanie jeho plastovej vonkajšej strany vyžaduje v porovnaní s konvenčnými procesmi o 75 percent menej energie a o 70 percent menej vody. 25 percent materiálov použitých na termoplastické vonkajšie časti bolo recyklovaných alebo vyrobených z obnoviteľných zdrojov. Vysoký podiel obnoviteľných surovín a recyklovaných materiálov sa používa aj v interiéri. Produkcia BMW i3 v závode BMW Group v Lipsku je stopercentne neutrálna z hľadiska CO2. Veterné turbíny v areáli továrne dodávajú elektrinu potrebnú na výrobu.

Vynikajúce hodnotenie životného cyklu BMW i3 už bolo potvrdené certifikátom ISO vydaným nezávislými audítormi ihneď po jeho uvedení na trh. Za týmto účelom odborníci z TÜV Süd analyzovali všetky príslušné údaje a vyhodnotenia, z ktorých sa odvodila environmentálna rovnováha BMW i3 za celý životný cyklus vozidla, od ťažby a výroby surovín až po použitie a recykláciu. Podľa štúdie využitie energie z energetického mixu EÚ-25 už viedlo k zníženiu potenciálu skleníkových plynov o približne 30 percent v porovnaní s podobnými vozidlami s konvenčnými pohonnými systémami. Pri prevádzke výlučne s regeneratívne generovanou energiou, ako je napríklad veterná alebo solárna energia, sa stopa CO2 znížila dokonca o viac ako 50 percent.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.