Výrobcovia sa neustále snažia zmenšovať technológie, aby ich dokázali zabudovať do čoraz menších zariadení, ktoré si môžete so sebou zobrať kdekoľvek. Tento trend vidíme aj v segmente projektorov a Acer C250i je skvelým príkladom prenosného projektora, ktorý sa zmestí do malého batoha či tašky.

Acer C250i má rozmery 100 × 100 × 190 mm, jeho hmotnosť je 775 gramov. Súčasťou balenia je vrecúško, ktoré čiastočne ochráni projektor počas prenášania, a to napríklad pred prípadným poškriabaním.

Tento prenosný projektor sa od podobných zariadení odlišuje niekoľkými praktickými detailmi v jeho dizajne. V prvom rade – Acer C250i je navrhnutý tak, aby ste ho mohli používať naležato aj nastojato. Zmysel to má vtedy, keď si budete chcieť pozerať videá a príspevky z Instagramu cez projektor. Ak sa vám to zdá ako hlúposť, vedzte, že nad takýmto využitím premýšľajú aj výrobcovia televízorov a napríklad Samsung už predstavil televízor, ktorý je možné používať na výšku.

Až 100-palcový obraz

Acer C250i je prenosný projektor, ktorý je vhodným doplnkom k smartfónu. Využijete ho však aj s počítačom, notebookom a ľubovoľným iným zariadením. K projektoru sa môžete pripojiť bezdrôtovo zo systému Android, iOS, Windows alebo macOS. Počas nášho testovania to fungovalo zväčša bez problémov. A k dispozícii je takisto káblové pripojenie cez HDMI, ale aj cez USB-C. To je z hľadiska kvality obrazu lepšie riešenie. HDMI či USB-C kábel nie je súčasťou balenia, tie si budete musieť kúpiť samostatne. V prípade USB-C kábla je potrebné si dať pozor na to, aby ste kúpili taký, ktorý podporuje aj prenos obrazu.

Acer C250i môžete používať v režime na výšku či na šírku

Acer C250i môžete používať v režime na výšku či na šírku, Zdroj: Acer

C250i vytvorí až 100-palcový obraz. Veľkosť obrazu je priamo úmerná vzdialenosti projektora od steny, plátna alebo inej plochy, na ktorú sa bude obraz premietať. Maximálna svietivosť projektora dosahuje 300 lúmenov, 100-palcový obraz získate zo vzdialenosti 2,7 metra. My sme v redakcii používali projektor 1,35 metra od steny a získali sme 51-palcový obraz. Jas sme manuálne zvýšili na maximum, aby sme boli s jeho viditeľnosťou spokojní aj v miestnosti, do ktorej zvonku prenikalo denné svetlo počas mierne zamračeného dňa. V tmavej miestnosti sme boli s kvalitou a jasom obrazu pri 50-palcovej uhlopriečke spokojní. Projektor je potrebné používať minimálne 0,8 metra od steny, vtedy vytvorí 29-palcový obraz.

Acer C250i obsahuje tri základné režimy obrazu – ekologický, štandardný a jasný. Ďalej si môžete prispôsobiť jednotlivé parametre obrazu, ako je kontrast, jas, nasýtenie, ostrosť, gamma a jednotlivé zložky farieb. V ekologickom režime udáva Acer životnosť LED lampy na úrovni 30-tisíc hodín, v štandardnom režime je to 20-tisíc hodín.

Jednoduchá inštalácia aj používanie

Na prenosnom projektore Acer 250i oceňujeme jednoduchosť jeho používania. Projektor stačí postaviť alebo položiť, zapnúť ho a môžete ho začať používať. Zariadenie automaticky upraví nastavenie obrazu, aby nebol krivý, takže v tomto smere netreba nič meniť. Maximálne upravíte zaostrenie obrazu pomocou kolieska nad LED lampou.

Acer C250i má dizajn v tvare dvanásťuholníka. Vďaka tomu je možné jednoducho zmeniť natočenie obrazu a ten si môžete pohodlne premietať aj na plafón a sledovať video z postele. Toto je jedno z možných využití projektora. Acer C250i takisto obsahuje dva statívové závity – jeden na používanie v režime na výšku, druhý pre režim na šírku. My sme projektor používali na podložke, resp. na škatuliach.

Acer C250i má potenciál, jeho hlavnou pridanou hodnotou je všestrannosť používania a jednoduché prenášanie

Acer C250i má potenciál, jeho hlavnou pridanou hodnotou je všestrannosť používania a jednoduché prenášanie, Zdroj: Acer

5-hodinová výdrž, pripomienky máme k jeho hlučnosti

Acer C250i v sebe obsahuje zabudovanú batériu s kapacitou 9000 mAh, na jedno nabitie vydrží fungovať 1 až 5 hodín v závislosti od nastavenia jasu. Pri maximálnom nastavení jasu je projektor pomerne hlučný. Riešením môže byť použitie slúchadiel alebo zvýšenie hlasitosti zabudovaného 5 W mono reproduktora. Ten je možné používať aj v režime Bluetooth reproduktora. Kvalita reprodukcie zvuku však v porovnaní s tradičnými Bluetooth reproduktormi zaostáva. Rovnako je k dispozícii USB port a microSD slot, médiá môžete prehrávať priamo z externého úložiska či karty.

Cena: 461 €

Zapožičal: Acer