Ako jednoducho zrkadliť obrazovku z iPhonu či iPadu do počítača?

Existuje niekoľko možností, ako zrkadliť alebo zaznamenávať to, čo sa práve zobrazuje na obrazovke iOS zariadenia. Apple ponúka systémovú funkciu pre vytváranie screenshotov, avšak video z diania na obrazovke bez použitia nástrojov tretích strán nevytvoríte. Buďto si môžete iPhone či iPad jailbreaknúť alebo využijete niektorú z alternatívnych riešení.

V redakcii sme mali možnosť otestovať program AceThinker iPhone Screen Recorder, ktorý je dostupný pre Windows a Mac. Ide o platený softvér a jeho hlavnou výhodou je jednoduché a intuitívne používanie. Program stačí nainštalovať a po spustení vás informuje o tom, ako zrkadliť obrazovku iOS zariadenia na monitor počítača. Treba využiť systémovú funkciu Zrkadlenie AirPlay, ktorú je možné aktivovať zo spodnej systémovej lišty. Takýmto spôsobom sa iOS zariadenia bezdrôtovo pripájajú aj k Apple TV.

Koncept programu teda spočíva v tom, že emuluje Apple TV a iOS zariadenie sa k počítaču pripojí pomocou technológie od Applu. Obraz je prenášaný bezdrôtovo a môžete si nastaviť, či má program bežať v okne alebo v režime celej obrazovky. Následne je možné vytvárať screenshoty obrazovky alebo zaznamenávať video – stačí kliknúť myšou na jedno z dvoch tlačidiel v ľavom hornom rohu.

Screenshoty, vytvorené pomocou programu. Odporúčame ho používať v režime celej obrazovky, nakoľko v režime okna môže dôjsť k určitému skresleniu

Funguje spoľahlivo

AceThinker iPhone Screen Recorder ponúka pomerne základné funkcie, avšak programov s podobnou alebo rovnakou funkcionalitou nie je na trhu veľa. A ešte menej je tých, ktoré fungujú spoľahlivo. Počas nášho testovania sme nemali s používaním softvéru problémy. Testovali sme ho v kombinácii s iPadom Mini 2 a iPhonom 6s Plus. Obe zariadenia majú nainštalovanú najnovšiu verziu systému iOS 10.1.1 a s vyhľadaním počítača cez AirPlay a s následným pripojením sme nemali žiadne problémy. Podľa výrobcu podporuje program zariadenia so systémom iOS 7.0 a novším.

Počas používania sme síce zaznamenali občasné polsekundové intervaly, kedy sa nám zdalo, že iPhone nezrkadlí obraz úplne bezchybne, ale to nie je problém programu, avšak bezdrôtového prenosu obrazu. Niekedy sa totiž stane, že sa nejaký snímok počas bezdrôtového prenosu „stratí„. Rovnaký problém má aj zrkadlenie obrazu z Android zariadení cez Chromecast či priamo z iPhonu do Apple TV. Kvalitu prenosu ovplyvňuje niekoľko faktorov – samotný telefón, kvalita routera a domácej bezdrôtovej siete ako aj zariadenie, do ktorého sa dáta prenášajú.

Oficiálne video, ktoré prezentuje funkcionalitu programu

S niekoľkými nastaveniami a aj zadarmo

AceThinker iPhone Screen Recorder môžete vyskúšať zadarmo. Program si môžete stiahnuť z oficiálneho webu a počas troch dní ho používať bez obmedzení. Softvér funguje bez platenia aj po uplynutí troch dní, avšak neponúka už funkciu nahrávania videa.

Do pozornosti dávame aj nastavenia, ktoré sú k dispozícii. Nie je ich veľa a program môžete pokojne používať aj bez kontroly nastavení, avšak pokiaľ chcete, môžete zmeniť rozlíšenie videa z 1080p na 720p, vybrať si formát videa a jeho kvalitu a zadefinovať audio vstup. V praxi to znamená, že MP4 video štandardnej kvality v rozlíšení 1080p zaberá cca 60 MB / minúta a výber audio vstupu umožňuje napr. zaznamenávať zvuk z iPhonu + komentovať dianie na obrazovke pomocou mikrofónu.

Nastavenia programu

Nastavenia programu

Programu ťažko niečo vytknúť. Fungoval spoľahlivo a svoje hlavné funkcie plní na jednotku. Chválime jednoducho a intuitívne používanie. Pokiaľ hľadáte riešenie na zrkadlenie alebo nahrávanie obrazovky iOS zariadení, odporúčame vyskúšať minimálne trial verziu.

Výhoda programu spočíva aj v tom, že ak máte doma mini-PC, ktoré je pripojené k TV obrazovke a používate ako multimediálny prehrávač, môžete ho vďaka softvéru AceThinker iPhone Screen Recorder premeniť na alternatívu k Apple TV – minimálne, čo sa možnosti zrkadlenia obrazu z iOS zariadení týka.

AceThinker iPhone Screen Recorder sa bežne predáva za 40 eur. Čitatelia TOUCHITu ho však môžu získať za 20 eur. V prípade Windows verzie nakupujte cez tento odkaz. Ak máte záujem o Mac verziu, využite tento link so zľavou. 1 licenciu je možné používať na dvoch počítačoch.