BioWare je štúdio, ktoré poznajú takmer všetci fanúšikovia RPG titulov. Podpísalo sa totiž pod série Baldur’s Gate, Star Wars: KotOR, Dragon Age či Mass Effect. Ich posledný titul Mass Effect: Andromeda však vyvolával otázky ohľadom kvality výsledného produktu, čo nebolo pre toto vývojárske štúdio typické. A rovnaký osud postihol aj Anthem.

Hra Anthem je projektom, na ktorom BioWare v tajnosti pracovalo niekoľko rokov a mal štúdiu vrátiť zašlú slávu. Realita je však trochu iná a ťažko povedať, kto za to môže. Faktom je, že Anthem vo výsledku pôsobí ako titul Destiny s drobnými úpravami, aby ste si hry úplne neplietli.

Rukopis štúdia BioWare však v novinke budete cítiť. Jedným z hlavných lákadiel hry je úplne nové univerzum, ktoré budete spoznávať vo forme príbehových kampaní, ale aj zbieraním informácií či iba obyčajným postávaním a počúvaním neherných postáv okolo vás. Nový herný vesmír a jeho audiovizuálne spracovanie sú výborné a rovnako aj sloboda, ktorú vám dáva špeciálny oblek vášho hrdinu. Vďaka nemu sa budete často cítiť ako Iron Man a herný svet si pozriete aj zo vzduchu.

Anthem je však iná hra, než na aké sme boli doteraz od BioWare zvyknutí. Toto štúdio pracovalo na hrách, ktoré síce kombinovali akciu a RPG, avšak prvoradá bola vždy RPG zložka. A v prípade novinky sa to otočilo. Anthem je akčná hra s RPG prvkami. Radí sa teda do rovnakej skupiny ako už spomínané Destiny alebo The Division 2, ktoré recenzujeme na vedľajšej strane.

Problémom je, že Anthem za týmito hrami zaostáva v dôležitých vlastnostiach. Nemá taký zábavný a motivujúci loot systém, ponúka slabú variabilitu vybavenia a na náš vkus prináša aj vyššiu jednotvárnosť, ako je v iných hrách tohto žánru zvykom.

Je to škoda, pretože pocit z boja je výborný. Pri hraní Anthemu sa budete cítiť ako superhrdinovia a hoci akčná zložka časom skĺzne do stereotypu, spočiatku je to veľká zábava. Lenže pomerne rýchlo zistíte, že nielen akcia je stále taká istá, ale aj vaša náplň práce. Je to jeden z neduhov, ktorý Anthem zdedil po svojich RPG súrodencoch. Na rozdiel od nich to však nezachráni rozvojom príbehu či vedľajších postáv.

Anthem ponúka 4 triedy hrdinov, ktoré sa odlišujú špeciálnymi schopnosťami. Na začiatku si vyberiete jednu triedu, hraním si postupne odomknete aj ďalšie. Misie budete plniť v spolupráci s ďalšími až troma hráčmi a pokiaľ nemáte s kým hrať, hra vám spoločnosť nájde. V tomto smere teda ide o klasiku, ktorú poznáme aj z iných hier. Je však škoda, že príbehový posun vám Anthem niekedy zbrzdí a bude od vás chcieť, aby ste plnili úlohy v otvorenom svete. Tie sú najmenej zábavné, dôvodom je už spomenutý stereotyp.

Anthem nie je zlá hra. Niektoré veci robí dokonca lepšie ako priama konkurencia, avšak vo výsledku tomu niečo chýba. Dá sa predpokladať, že niektoré veci by mohli tvorcovia dotiahnuť časom – určite pribudne viac obsahu a snáď aj vylepšia loot systém, prípadne niečo spravia so stereotypnými úlohami. A aj z toho dôvodu odporúčame sledovať, ako bude hra dospievať. O polroka môže priniesť značne lepší zážitok ako dnes a za nižšiu cenu.

• pocit z boja
  • herné univerzum
  • audiovizuálne spracovanie