Epson EH-TW5350 pôsobí na prvý pohľad ako obyčajný kancelársky projektor.

Vďaka jeho parametrom a funkciám však nájde využitie aj v domácnostiach pre potreby domáceho kina. Projektor ponúka Full HD rozlíšenie, využíva technológiu 3LCD a dosahuje svetelnosť až 2200 lúmenov pre všetky farby, resp. 1 500 lúmenov v prípade ekologického nastavenia. V noci a v tmavých miestnostiach si vystačíte s ekologickým režimom, v dobre osvetlenej miestnosti odporúčame používať štandardný režim.

Maximálna svetelnosť je veľmi dobrá a aj v dobre osvetlenej miestnosti dokázal projektor zobraziť jasné farby, takže poskytoval plnohodnotný zážitok aj pri hraní hier či sledovaní multimédií. V bežnom režime je projektor trošku hlučnejší, čo je počuť najmä v tichej miestnosti. V ekologickom režime pracuje o poznanie tichšie. Projektor vytvorí obraz s uhlopriečkou až do veľkosti 332 palcov. Udávaná životnosť lampy je 7500 hodín a dynamický kontrast má podľa výrobcu hodnotu 35 000 : 1.

Epson EH-TW5350: pohľad spredu a zozadu

Portová výbava je štandardná a obsahuje dvojicu HDMI vstupov (aj s podporou MHL), VGA vstup a kompozitné audio a video. Nechýba ani jeden USB 2.0 port. Projektor má v sebe zabudovanú aj podporu bezdrôtového prenosu, podporuje napr. štandard Miracast. Môžete teda jednoducho zrkadliť obraz z Android zariadení alebo z Windows počítačov. Medzi jednotlivými režimami sa musíte prepínať pomocou diaľkového ovládača, pričom projektor podporuje aj režim obraz v obraze. Vtedy si môžete súbežne premietať obraz z HDMI vstupu aj cez zrkadlenie. Zvolíte si zdroj zvuku.

Čo sa používania projektora týka, po rýchlej a jednoduchej inštalácii si upravíte nastavenie formátu obrazu pomocou lichobežníkového nastavenia a to horizontálne aj vertikálne. Čo sa ostatných nastavení týka, nechýba prispôsobenie farieb, kontrastu a ostrosti. V rámci vylepšenia šumu je možné prispôsobiť potlačenie šumu, ale počas testovania sme nemali potrebu tieto nastavenia meniť.

Projektor dokáže prehrávať aj 3D obraz, 3D okuliare však nie sú súčasťou balenia. K dispozícii sú režimy Dynamický, BrightCinema, Prirodzený, Kino, 3D dynamický a 3D kino. Vo výbave nechýba praktický diaľkový ovládač.

Epson EH-TW5350: možnosti nastavenia a diaľkový ovládač

Epson EH-TW5350 je veľmi dobrý projektor pre potreby domáceho kina. Pokiaľ vyslovene nepotrebujete 4K projektor (tie sú aktuálne ešte pomerne drahé), tento Full HD model splní účel výborne. Počas testovania nás potešil najmä kvalitným a jasným zobrazením farieb aj v dobre osvetlenej miestnosti. Je však zrejmé, že zobrazením čiernej farby sa OLED televízorom nevyrovná. Ale to porovnávame jablká s hruškami.

Zabudovaný reproduktor svoj účel plní, odporúčame však využiť externé reproduktory. Je škoda, že projektor nepodporuje funkciu Bluetooth audio.

Cena: 699 eur

Zapožičal: Epson