Ubisoft prichádza s ďalšou hrou s veľkým otvoreným svetom.

Séria Tom Clancy’s Ghost Recon dostala ďalší prívlastok s podtitulom Breakpoint. Táto herná séria bola v minulosti zameraná na taktické vojenské akcie, avšak predchádzajúci diel Wildlands prišiel s konceptom otvoreného sveta. A toho sa drží aj novinka.

Ghost Recon Breakpoint je hra, ktorá svoj pôvod nezaprie. Ak ste hrali iné hry od Ubisoftu, potom v Ghost Recon Breakpoint nájdete z každého titulu niečo. Otvorený svet, RPG prvky, plnenie hlavných a vedľajších misií – v určitých momentoch sme si pripadali, že hráme ďalší Assassin’s Creed z blízkej budúcnosti a namiesto asasína ovládame elitného vojaka. Problém je, že Breakpoint nedosahuje kvalít série AC a ani ďalších, ako je Far Cry či The Division.

Ghost Recon Breakpoint je kokteil nápadov, ktoré sme už videli inde

Je to škoda, pretože na papieri vyzerá Breakpoint atraktívne. Kombinácia nápadov, ktoré fungujú, kvalitné audiovizuálne spracovanie a veľký otvorený svet s množstvom obsahu. Čo sa môže pokaziť, že? Nuž, niektoré veci jednoducho nefungujú a pri hraní Ghost Recon Breakpoint to, bohužiaľ, drhne.

Ghost Recon Breakpoint

Ghost Recon Breakpoint, Zdroj: Ubisoft

Hlavným nedostatkom je stereotyp počas hrania a celkový pocit, že Breakpoint ponúka nevýrazný herný zážitok. Príbeh, postavy, dialógy, to všetko je priemernej kvality. Veľký herný svet je fajn, avšak tvorcovia nevyužili jeho potenciál. Niekedy je až príliš obrovský, a tak sme počas hrania najradšej využívali helikoptéru, aby sme sa čo najskôr presunuli z miesta A do miesta B, kde bolo potrebné splniť ďalšiu misiu. Nebavilo nás jazdiť v aute alebo na motorke a spoznávať každý kút herného sveta. Na to bol až príliš generický.

Zároveň sme ani nevideli dôvod, prečo bezducho jazdiť po svete a snažiť sa otvoriť každú krabicu s vybavením. Misie nám poskytovali dostatok predmetov na to, aby sa vybavenie našej postavy utešene vylepšovalo. A ak existuje nejaký dôvod, ktorý vás bude motivovať k hraniu Ghost Recon Breakpoint, tak sú to RPG prvky a sledovanie toho, ako sila vášho vojaka rastie. Pochváliť treba aj samotnú akciu, ktorá síce neohúri kvalitou, avšak výborne sa pri nej odreagujete – ak vypnete mozog, lebo vaši nepriatelia sú v niektorých situáciách naozaj hlúpi.

Ghost Recon Breakpoint

Ghost Recon Breakpoint, Zdroj: Ubisoft

Ghost Recon Breakpoint si najviac užijete pri hraní s ostatnými hráčmi, ideálne s vašimi priateľmi. Hra bola navrhnutá s dôrazom na kooperatívne hranie, avšak po hernom svete môžete behať aj sami. V takom prípade treba niekedy zvoliť opatrnejší prístup, pretože nepriateľov je veľa a radi si volajú ďalšie posily. K dispozícii je aj kompetitívny multiplayer, proti sebe bojujú dva štvorčlenné tímy v rôznych režimoch. Multiplayer predstavuje príjemné oživenie hlavnej kampane.

Ghost Recon Breakpoint

Ghost Recon Breakpoint, Zdroj: Ubisoft

• RPG prvky