Supergiant Games patria medzi špičkových nezávislých vývojárov a Hades je toho ďalším dôkazom.

Začiatok každého roka so sebou prináša herné suchoty. Vydavatelia hier sa vystrieľali na vianočnom trhu a postupne sa pripravujú na ďalší dych, ktorý obvykle chytajú začiatkom jari. V januári a februári tak môžeme dobiehať resty za uplynulý rok, alebo hľadať skryté klenoty. A do druhej kategórie spadá hra Hades, ktorá síce ešte nie je oficiálne dokončená, avšak kúpiť si ju môžete už dnes a priamo či nepriamo asistovať pri jej vývoji.

Kupovať si hry s prívlastkom Early Access môže v niektorých hráčoch vyvolávať obavy. Je to prirodzené – dajú sa predpokladať chyby či nedokončená kampaň, čo sa následne prejaví v obmedzenom hernom zážitku. V prípade titulu Hades sme však nenarazili na žiadne iritujúce obmedzenia. Hoci ide o Early Access titul, pôsobí ucelenejším dojmom ako mnohé ostatné hry, ktoré sú na trhu už niekoľko mesiacov a dostali viaceré aktualizácie.

Hades patrí do žánru roguelike, pričom ponúka RPG prvky a náhodne generované herné úrovne. Izometrická grafika, umelecký štýl, humor a prezentácia príbehu sa drží zaužívaných princípov, s ktorými Supergiant Games zožal úspech už v prípade titulov Bastion a Transistor. Treba poznamenať, že tieto hry majú jedinečný štýl, ktorý inde nenájdete. Ak ste si teda obľúbili Bastion či Transistor, Hades treba vyskúšať už len z princípu.

Nezľaknite sa prívlastku Early Access. Kvalita hry je výborná

Hades prináša jednoduchú zápletku. Hráte za Zagreusa, princa podsvetia, ktorý sa snaží utiecť od svojho otca, Hádesa a dostať sa na Olympus. Grécka mytológia je v rámci herného sveta využitá naplno a počas hrania sa stretnete s viacerými známymi postavami. Hades však exceluje najmä z hľadiska hrateľnosti, ktorá je svieža, dynamická a zábavná. K dispozícii je viacero zbraní, tie si budete postupne odomykať a každá z nich umožňuje iný štýl boja. Práve táto variabilita udrží vašu pozornosť aj po niekoľkých hodinách hrania – to je v prípade roguelike titulov kľúčový parameter, nakoľko hranie spočíva v neustálom bojovaní s nepriateľmi. Ak zomriete, začínate opäť odznova, pričom si zachováte odomknuté zbrane a trvalé vylepšenia, ktoré ste počas hrania už získali.

Hades aktuálne ponúka 5 rôznych zbraní, 7 bossov, 23 skladieb, kozmetické úpravy a ďalšie modifikátory a tiež herné režimy pre hráčov, ktorým sa bude zdať štandardná náročnosť príliš obťažná, resp. budú hľadať extra výzvu. K tomu si pripočítajte už spomenutú variabilitu boja a výsledkom je titul s vysokou mierou kvality už v aktuálnom štádiu vývoja. Supergiant Games plánuje vydať finálnu verziu hry počas roka 2020, avšak pokiaľ nemáte čo hrať už dnes, Hades odporúčame aj v Early Access verzii.

• Jedinečná audiovizuálna prezentácia
  • Dynamický, zábavný a variabilný boj
  • Dialógy a spracovanie gréckej mytológie