Uncharted je ikonická herná séria pre PlayStation, ktorá si získala milióny fanúšikov po celom svete. Po ukončení pôvodného príbehu nám Sony a Naughty Dog servírujú prvé samostatné dobrodružstvo.

V Uncharted: The Lost Legacy sa už nestretnete s Nathanom Drakeom, ktorý bol neodmysliteľnou súčasťou série Uncharted od jej začiatku. Herný Indiana Jones vynikal britkým vtipom a patrí k našim obľúbencom. Autori z Naughty Dog však ukončili Nathanov príbeh a štvrtým dielom série Uncharted uzavreli jednu veľkú kapitolu. So samostatným príbehom The Lost Legacy však chcú dokázať, že Nathanov koniec nemusí znamenať koniec celej značky.

V Uncharted: The Lost Legacy preto budete hrať za Chloe Frazer, ktorú nemusíme fanúšikom série bližšie predstavovať. A ak ste Uncharted doteraz nehrali, s Chloe sa zoznámite priamo počas hrania. Zmena hrdinu je z hľadiska hrateľnosti skôr kozmetická a počas akčných pasáží sme si často ani neuvedomovali, že ovládame Chloe a nie Nathana. Hrateľnosť je totiž rovnako výborná a postavená na totožných základoch ako ostatné Uncharted hry. Absenciu Nathana sme pocítili najmä počas príbehových scén. Niežeby sa na Chloe nedívalo lepšie, ale jednoducho nám chýbali jeho uštipačné poznámky.

The Lost Legacy dokazuje, že Uncharted má pred sebou ďalšiu budúcnosť

Ako sme už naznačili, The Lost Legacy funguje na rovnakom princípe ako ostatné Uncharted hry. Je to akčná adventúra so špičkovým technickým spracovaním, ktorá kombinuje skúmanie čiastočne otvoreného sveta s akčnými pasážami a skákaním. The Lost Legacy vyniká aj filmovým spracovaním a snahou o vytvorenie pocitu z hrania akčného hollywoodskeho filmu. Problém je, že ak ste hrali predchádzajúce Uncharted hry, novinka vás už nemá veľmi čím prekvapiť a mnohé „wow“ momenty budete často úspešne očakávať. Rukopis tvorcov sa jednoducho nezaprie.

The Lost Legacy nie je plnohodnotným pokračovaním, čomu zodpovedá aj cena a dĺžka hry. Tá je rozdelená do 9 kapitol, Uncharted 4 ich ponúka viac ako dvojnásobok. Takmer polovičná je aj cena hry. Na druhej strane, príbehová kampaň má s výnimkou pomalšieho úvodu oveľa väčší spád a variabilitu v porovnaní s plnohodnotnými pokračovaniami, takže si hranie The Lost Legacy užijete. K celkovému spracovaniu nemáme výraznejšie pripomienky, vadili nám iba trochu nezáživné pästné súboje. Príjemným bonusom je, že Uncharted: The Lost Legacy ponúka okrem kampane pre jedného hráča aj prístup k režimu hry viacerých hráčov z Uncharted 4, pričom nechýba ani exkluzívny obsah.

Uncharted: The Lost Legacy je výborný samostatný príbeh, ktorý nerobí sérii Uncharted hanbu. Práca vývojárov z Naughty Dog sa nezaprie a novinka ponúka špičkové technické spracovanie aj dizajn úrovní a taktiež zábavnú hrateľnosť. Nathan nám chýba, ale jeho absenciu sme si niekedy počas hrania ani neuvedomovali.

Hodnotenie: 4/5, 80 %
Cena: 32,99 EUR
Zapožičal: Sony