Ideálny smartfón z novej série g7. Aspoň keď si pozriete jeho možnosti a cenu. Nie je najvýkonnejší a má rovnaký procesor ako najlacnejší moto g7 plus. Má ale iné vylepšenia, tie hlavné vidíte najmä na displeji.

Za svoje peniaze dostanete 6,2-palcový displej s kvapôčkovým výrezom, ktorý má v sebe dva snímače a ešte objektív fotoaparátu. Na zadnej strane je dvojitý fotoaparát, ktorý je tradične vystúpený v kruhovom výreze. Nám sa tento výrez páči, nakoľko vhodne dopĺňa dizajn zadnej strany. Zároveň prispieva k menšej kĺzavosti na hladkých povrchoch. Vďaka zadnej sklenej strane a štýlu oblých hrán sa telefón naozaj dobre drží v ruke.

Podobne ako všetky modely série g7, aj tu je nabíjanie cez konektor USB-C a 3,5 mm audiokonektor. Horná hrana má šachtu na dve Nano SIM karty a pamäťovú kartu. My sme ocenili rýchle nabíjanie s výkonom 18 W. Kompatibilná nabíjačka je priamo v balení. Čo sa týka pomeru cena/možnosti, práve tento telefón je na tom veľmi dobre. Môžete si kúpiť aj najdrahší z tejto série a získate až 27 W nabíjanie, Bluetooth 5.0 a ešte lepší fotoaparát. Samozrejme, že získate niečo navyše. Avšak už v tomto prípade si kúpite výborný telefón, ktorý má za cenu 249 € všetko podstatné.

Čistý Android je klasika, ktorá je charakteristickou vlastnosťou značky motorola. Nechýba nadstavba Moto. Bez nej by totiž išlo len o obyčajný smartfón s čistým Androidom. Nám sa tento model páčil práve svojím veľkým displejom a zúženému pomeru strán. Telefón je dlhý, to bez diskusie, ale budete ho vedieť udržať v ruke. Vo výbave je FM rádio, čo rozhodne nebýva štandardnom. Páči sa nám táto možnosť.

Výška vystupujúceho fotoaparátu na moto g7 je zhruba 3 mm

Fotoaparát je o poznanie lepší ako pri najslabšom modeli tejto série. Objektív má svetelnosť f/1.7 a na večerných fotkách to poznať. Pre slabší procesor je práve pri takomto fotení potrebné mať pevnú ruku a najmä 2 sekundy, kým pohnete s telefónom. Určite sa dá využiť aj na tento typ fotenia. Svoj podiel má na tom aj fakt, že je tu optická stabilizácia fotoaparátu. Možnosti na kreatívne fotenie zostali podľa vzoru iných smartfónov. Je to totiž aplikácia motoroly.

Špeciálne musíme spomenúť funkciu inteligentnej kompozície. Využijete ju pri fotení ľudí a automaticky vytvorí ďalšiu fotku s optimalizáciou, ako by mohla vyzerať. Je na vás, či sa vám bude páčiť a ponecháte si vylepšenú fotografiu. Fotoaparát je napojený aj na Google Lens a rozpoznávanie objektov pomocou umelej inteligencie. Fotoaparát neponúka optické priblíženie. Avšak pýši sa špeciálnym algoritmom pre to digitálne. Vyskúšali sme ho a skutočne sa dá použiť priamo v smartfóne, hoci ide o vyrezávanie obrázka z fotky vysokého rozlíšenia. Nemusíte teda fotiť doslova v natívnom režime a potom si fotky orezať v počítači. Vyskúšajte to priamo počas fotenia, kvalitou výsledku budete prekvapení.

moto g7 a jeho kruhové lemovanie fotoaparátu sa stalo ikonickým

Na rozdiel od verzie moto g7 play je tu podpora Dolby Audio na rozšírený zážitok zvuku. Je rozšírený a odporúčame ho mať zapnutý. Platí plošne pre celý systém, nie je nevyhnutné používať vybraný videoprehrávač alebo aplikáciu na hudbu.

Model telefónumotorola moto g7
Operačný systémAndroid 9, aktualizácie 1. 1. 2019
Formát SIM kartyDual Nano SIM
Pamäť RAM / ROM / iná [GB]4 / 64
ProcesorSnapdragon 632, 8-jadrový, 1,8 GHz
Displej, počet fariebIPS LCD, 16 miliónov
Displej – veľkosť [palcov]/ rozlíšenie [bodov]6,2 / 1080 × 2270, 19:9
Slot na pamäťovú kartumicroSDXC do 512 GB
Bluetooth, Wi-Fi, USB, GPS, NFC4.2, ABGN, áno, áno, áno
Hlavný fotoaparát / video12 (f/1.8) + 5 Mpx, 4K, 30 fps
Predný fotoaparát / video8 Mpx, Full HD, 30 fps
Vymeniteľná batéria a vlastnostinie, 3000 mAh
Rozmery [mm]/ hmotnosť [gramov]157 × 75 × 8 / 172
KonektorUSB-C, 18 W
Zapožičalmotorola
Cena [EUR s DPH]249
Benchmarky
AnTuTu Benchmark – Total score108399
PCMark for Android – Performance6192
3DMark Sling Shot Extreme – Total510
Graphic418
Physics2212
VRMark Amber Room – Total597
A1 SD Bench – RAM [MB/s]5187
Úložisko čítanie / zápis [MB/s]253 / 218
Dizajn a konštrukcia4/5
Hardvérová výbava3/5
Rýchlosť4/5
Výdrž5/5

• 6,2-palcový Full HD+ displej
  • rýchle najbíjanie
  • USB-C
  • rozšírenia Moto
  • procesor Snapdragon 632

• chýba odolnosť voči vode
  • staršie sklo Gorilla Glass

Motorola moto g7 je cenový tip na strednú triedu. Je to druhý najlepší smartfón série g7. Nám sa páčil pre svoj veľký displej, rýchle nabíjanie a rozšírenia Moto. Keď neviete, čo si kúpiť, chcete rýchly telefón s čistým Androidom, tento nech je vo vašom hľadáčiku ako prvý kandidát.

Cena: 249 €

Zapožičal: motorola