Pred pár týždňami sme dostali do rúk zaujímavé zariadenie, ktoré si zamilujú najmä majitelia outdoorových kamier GoPro (verzie HERO3 alebo HERO4).

Removu R1 WiFi Live View je bezdrôtovým displejom a zároveň akousi predĺženou rukou vášho GoPro, ktoré v rámci Wi-Fi prenosu z GoPro kamery zobrazuje živý náhľad natáčaného videa. Najčastejšie totiž zvyknú majitelia umiestňovať ich akčné kamery na helmy a po niektorom z adrenalínových zážitkov zistia, že uhol snímania si nenastavili správne. Tento bezdrôtový Wi-Fi monitor vyrieši práve tento problém. Nie je to možno práve lacné riešenie, ale veľmi efektívne – zároveň totiž kombinuje ďiaľkové ovládanie GoPro kamery.

removu1

A aby sme bezdrôtový displej vyskúšali tak ako sa patrí, zobrali sme ho spolu s GoPro na týždňový paraglidingový kurz na Straník, neďaleko Žiliny. Večer na izbe som sa pustil do rozbaľovania produktu a jeho nastavenia. Nič náročné – z displeja treba dať dole ochrannú fóliu, na kamere aj externom displeji spustiť párovací proces a… hotovo. Bezdrôtový prenos obrazu je realizovaný Wi-Fi pripojením, oneskorenie obrazu v porovnaní s realitou je približne 1 sekunda, snímkovanie je s frekvenciou 30 fps. Aktuálny videoprenos sa zobrazuje na 2-palcovom farebnom displeji s QVGA rozlíšením (320 × 240 pixlov) – nič extra, avšak na svoj účel to presne postačuje.

Okrem živého záberu z GoPro zariadenia môžete Removu R1 WiFi Live View využiť ako diaľkové ovládanie – spustiť a zastaviť nahrávanie. Všetko ovládate tromi tlačidlami, nič komplikované. Bezdrôtový displej je uchytený do nárazuodolného tela, je odolný voči striekajúcej vode aj mrazu, celkovo pôsobí tento bezdrôtový displej robustným dojmom.

removu2

Batéria vydrží približne 2,5 až 3 hodiny, čo je približne výdrž dvoch batérií v GoPro (testovali sme s GoPro HERO4 Silver Edition). Nabíjanie realizuje klasicky cez USB, konkrétne cez miniUSB kábel – osobne by som síce viac ocenil microUSB ako miniUSB, avšak z nejakého dôvodu sa aj GoPro drží pri miniUSB. Za niečo vyše hodiny je zariadenie plne nabité.

removu3

Súčasťou balenia je aj náramok na ruku, ktorý pokrýva typický scenár využitia tohto displeja. Takže sme zobrali najčastejší scenár tohto príslušenstva – GoPro uchytené na helme, Removu R1 na ľavej ruke a mohli sme sa spokojne vrhnúť na realizovanie záznamov. Spojenie medzi Removu R1 a GoPro bolo vďaka menšej vzdialenosti (ruka-hlava) bezproblémové, inak by mal byť dosah od 20 do 70 m. Takže aj na menších akciách či sportových podujatiach si nájde Removu R1 uplatnenie, keď môžete GoPro umiestniť na jeho pevné miesto a spúšťať natáčanie na diaľku iba vtedy, keď to budete potrebovať. Alternatívou je ešte držiak na Removu R1, čím môžete displej uchytiť na pevné miesto (stojí 10 Eur), čo môže byť vhodné napr. do automobilu v prípade, že GoPro bude uchytené na kapote, prípadne na bicykel, ak by ste mali GoPro na helme.

removu4

Kúpiť alebo nekúpiť? Odpoveď na túto otázku je jednoduchá – ak ste milovníkom GoPro kamier a vlastníte verziu HERO3 alebo HERO4 a neustále vás hnevajú tie nepodarené uhly záberov a pocit, že neviete vôbec  čo natáčate? Tak áno. Ak potrebujete externé ovládanie, to môžete zrealizovať aj pripojením cez smartfón.

Technické parametre:

Displej: 2″ QVGA (320 × 240 px) TFT LCD, prenos obrazu HLS, 432×240@30 fps

Anténa: zabudovaná PCB