Výrobca filmov zisťuje, či diváci reagujú tak, ako by mali.

Tvorba filmov je ako chémia. Pre dosiahnutie potrebného výsledku musíte skombinovať tie správne ingrediencie. Diváka treba zaujať, poskytnúť mu zábavu, vyvolať emócie a hlavne ho nenudiť. Pre filmové spoločnosti sú obvykle spätnou väzbou recenzie kritikov a názory ľudí na diskusných fórach, ktoré hodnotia film ako celok. Disney sa však v získavaní spätnej väzby posunul na vyššiu úroveň a divákov začal sledovať pomocou technológie na rozpoznávanie tváre. Tá meria reakcie publika a zisťuje, či diváci reagujú tak, ako tvorcovia filmov očakávajú – napr., či sa smejú počas vtipných scén alebo sa nudia.

Nebojte sa, takáto technológia nie je súčasťou každého kina. Disney pre účel merania spätnej väzby využil jednu kinosálu pre 400 ľudí, do ktorej namontoval štvoricu infračervených kamier. Tie snímali reakcie ľudí počas 150 premietaní 9 filmov ako The Jungle Book, Big Hero 6, Star Wars: The Force Awakens a Zootopia. Výsledkom bolo viac ako 16 miliónov rôznych grimás a reakcií od 3179 divákov.

Disney importoval dáta do svojej neurónovej siete a nechal ju pracovať. Táto sieť dnes dokáže na základe reakcií divákov počas prvých 10 minút presne odhadnúť, aké budú reakcie publika po zvyšok filmu. Systém je natoľko presný, že dokáže detailne rozpoznať, ako moc sa divák usmieva, alebo, ako veľmi má otvorené oči.

Disney nešpecifikuje, ako chce technológiu využiť do budúcnosti. Je však zrejmé, že získané dáta aj vycvičená neurónová sieť mu môžu pomôcť pri tvorbe ešte lepších filmoch, ktoré dokážu v divákoch cielenejšie vyvolať žiadané reakcie.

Disney sledoval divákov a zisťoval ich spätnú väzbu pre každú sekundu filmu

Zdroj: Mashable

Prečítajte si aj:

Chcete mať skutočné domáce kino? IMAX vám ho postaví za 400 tisíc eur

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit