Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Počuli ste už výraz recommerce?

Zjednodušene povedané, ide o predaj zánovných alebo použitých produktov prostredníctvom rôznych distribučných kanálov. Tieto veci si v dnešnej online dobe ľahšie nájdu nového majiteľa, ktorý ich po použití môže opäť ľahko predať ďalej. Pozor, nejde o klasický bazárový predaj, ale o cirkuláciu stále použiteľného tovaru. Prečo je tento trend na vzostupe aj u nás a aký je jeho prínos pre obchodníkov?

Recommerce je aj o efektívnejšom využívaní vecí

Presýtenie trhu, vysoká inflácia ale aj väčšie povedomie o negatívnych dopadoch konzumného spôsobu života na našu planétu sú len niektoré z dôvodov, prečo je trend recommerce na vzostupe. Ľudia, ktorí by možno pred tým nikdy nenakúpili v second hand obchodoch sú čoraz ochotnejší kúpiť si niečo z druhej ruky a po čase to opäť predať. Predávanie vecí je navyše vďaka rôznym online platformám, stále hustejšej logistickej sieti či možnostiam na vytvorenie kvalitného e-shopu jednoduchšie ako kedysi.

Svoje pracovné odevy z monterkovo.cz, knižnicu či výbavu elektroniky tak môžete častejšie dopĺňať o novinky, ak sa zvládnete rýchlo a výhodne zbaviť tých kúskov, ktoré už nepotrebujete a popri tom aj ušetríte. Týmto spôsobom tak vzniká celkom jedinečný ekosystém, v rámci ktorého môžete rýchlo nakupovať a zároveň predávať. Nečudo, že tomuto trendu pomáhajú aj samotní obchodníci, ktorí predávanie použitého tovaru sami umožňujú.

Predaj vecíZdroj: elements.envato.com

Finančná úspora aj šetrnosť voči prírode

Celý segment recommerce rastie najmä vďaka túžbe nakupujúcich ušetriť a dosiahnuť celkovú udržateľnosť. Dôležitou je tiež idea, že veci netreba zhromažďovať, ale ak ich nepotrebujete, treba ich poslať ďalej. Recommerce má svoje opodstatnenie aj vo svete módy a oblečenia. Rovnako aj vtedy, ak ide o  lacné pracovné odevy, ktoré vydržia nielen vám, ale aj majiteľom nasledujúcim po vás.

Ako sme už spomenuli, silu recommerce pochopili aj viacerí predajcovia kníh. Umožňujú svojim zákazníkom, aby prečítané knižky priniesli a dali ich naspäť do predaja, za čo zákazník dostane napríklad kupón na ďalší nákup. Recommerce je určite udržateľnejším spôsobom nakupovania a prístupu k veciam, pričom firme, ktorá ho podporuje dokáže výrazne zlepšiť imidž v očiach verejnosti.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.