Na rozdiel od smartfónov a tabletov zaznamenáva trh s inteligentnými hodinkami nezanedbateľný rast.
Vyplýva to z najnovšej analýzy spoločnosti Counterpoint Research. Podľa nej dodávky týchto zariadení na celosvetový trh v druhom kvartáli medziročne vzrástli o 13 percent. Zhruba rovnaký nárast bol pritom zaznamenaný aj v prvom štvrťroku.
Pozoruhodné je, že za týmto globálnym rastom nie sú tradiční výrobcovia ako Apple či Samsung, ale celosvetovo prakticky neznáme indické spoločnosti Fire-Boltt a Noise. Tie sú mimoriadne silné najmä v Indii a tento lokálny trh predovšetkým vďaka nim medziročne vzrástol o pôsobivých 347 percent.
V prípade celosvetového trhu je ale stále najväčším dodávateľom Apple, ktorý dodal 29,3 percenta inteligentných hodiniek, ale medziročne sa jeho podiel znížil o 1,3 percenta. Na druhé miesto sa dostal Samsung, ktorému sa podarilo zvýšiť svoje dodávky na globálny trh zo 7,3 na 9,2 percenta.
Tretia je spoločnosť Huawei s poklesom dodávok z 9,0 na 6,8 percenta, v dôsledku čoho klesla na tretie miesto. Na štvrtom a piatom mieste sú už spomínané firmy Fire-Boltt a Noise, ktoré ešte pred rokom v rebríčku najväčších výrobcov nefigurovali.
Zaujímavý je tiež pohľad na objem dodávok inteligentných hodiniek od jednotlivých výrobcov. Zatiaľ čo Apple ich v druhom kvartáli 2022 expedoval v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o osem percent viac, Samsung si v rámci tohto ukazovateľa zaknihoval až 40 percentný nárast.
Na ohrozenie dominancie jablčného výrobcu v rámci celkového počtu dodaných kusov to však zatiaľ nestačí. Juhokórejský výrobca si ale vďaka modelom Galaxy Watch 4 udržal svoju popularitu hlavne v Severnej Amerike a v Indii a medzitým už stihol predstaviť aj ďalšiu generáciu Galaxy Watch 5.
Čo sa týka jednotlivých lokálnych trhov, celosvetovo najväčším je zatiaľ stále Severná Amerika, ale India sa za ňu dotiahla a vôbec prvýkrát je na druhom mieste. S veľmi tesným odstupom nasleduje Čína, kde kraľuje domáci výrobca Huawei, ktorý je napriek reštrikciám stále populárny aj na našom trhu.
Na základe doterajšieho vývoja je celkom možné, že už v nasledujúcom kvartáli dôjde k výmene pozícií v rámci celosvetového trhu minimálne na druhom a treťom mieste.
Counterpoint konkretizuje, že za vzostupom indického trhu je okrem iného záujem o lacné modely inteligentných hodiniek. Zhruba 30 percent dodaných hodiniek počas sledovaného štvrťroku malo totiž cenovku nižšiu ako 50 amerických dolárov.
Zdroj: Counterpoint
Prečítajte si aj: