Renault predstavil nové Full Hybrid E-Tech pohonné jednotky. Tento typ pohonu patrí medzi najobľúbenejšie medzi zákazníkmi.

Renault je v súčasnosti dvojkou v predaji hybridných vozidiel v Európe a v najbližších týždňoch prekoná hranicu jedného milióna predaných vozidiel s technológiou Full Hybrid E-Tech.

Renault Symbioz E-Tech160Zdroj: Touchit.sk
Renault Symbioz E-Tech160

Full Hybrid E-Tech kombinuje spaľovací motor s dvoma elektromotormi, batériu a inteligentnú multimodálnu bezspojkovú prevodovku typu „dogbox“.

Zdroj: Touchit.sk

Každá pohonná jednotka Full Hybrid E-Tech ponúka pomer výkonu a efektivity na úrovni najlepších na trhu, napr. pre kompaktné rodinné vozidlo ako je testovaný Symbioz.

Renault Symbioz E-Tech160Zdroj: Touchit.sk
Renault Symbioz E-Tech160

Nová pohonná jednotka Full Hybrid E-Tech s výkonom 160 koní a objemom 1,8 litra, dostupná pre model Symbioz (stredná trieda segmentu C), sa môže pochváliť nízkymi emisiami 98 g/km CO₂ a spotrebou len 4,3 l/100 km podľa normy WLTP.

Renault Symbioz E-Tech160Zdroj: Touchit.sk
Renault Symbioz E-Tech160

Vo výbave je 1,4 kWh batéria, nový 1,8-litrovým spaľovací motor a vylepšená prevodovka. Táto prevodovka kombinuje dva prevodové stupne pre hlavný elektromotor a štyri pre spaľovací motor. K dispozícii je 15 možných kombinácií fungovania medzi rôznymi motormi (elektrickými a spaľovacím).

Zdroj: Touchit.sk

Prevodovka automaticky volí prevádzkový režim pre pohon Full Hybrid E-Tech z nasledujúcich možností:

  • 100 % elektrický (kolesá poháňa výlučne elektromotor)
  • dynamický hybridný (spaľovací motor a elektromotor spoločne poháňajú kolesá)
  • e-drive (elektromotor poháňa kolesá, zatiaľ čo spaľovací motor nabíja batériu)
  • spaľovací (kolesá poháňa iba benzínový motor a/alebo nabíja batériu)
  • rekuperácia energie (kolesá poháňajú elektromotor, ktorý nabíja batériu)
Zdroj: Touchit.sk

Pohonné jednotky E-Tech full hybrid predstavujú cenovo výhodné riešenie energetickej transformácie, ktoré oslovuje zákazníkov zatiaľ nepripravených na čisto elektrické vozidlo. Hybridy ponúkajú výhody elektrickej jazdy: tichý štart, čisto elektrický pohon pri nízkych rýchlostiach v meste a jeho okolí, ako aj rekuperáciu energie pri spomaľovaní a brzdení, čo zvyšuje jazdný komfort a efektivitu.

Nová pohonná jednotka 1,8 l Full Hybrid E-Tech s výkonom 160 k

Full Hybrid E-Tech s výkonom 160 k a objemom 1,8 litra poskytuje vyšší výkon pri ešte nižšej spotrebe paliva. Je dostupná pre model Captur a od tohto roku aj pre Symbioz.

Zdroj: Touchit.sk

Štvorvalcový spaľovací motor prešiel vylepšením – objem sa zvýšil z 1,6 na 1,8 litra, čo zvýšilo jeho výkon. Teraz dosahuje výkon 80 kW (109 k), oproti predchádzajúcim 69 kW (94 k), zatiaľ čo krútiaci moment sa zvýšil o 25 % na 172 Nm (+ 22 Nm). Krútiaci moment je po novom dostupný už pri nižších otáčkach (okolo 2 000 ot./min.), čo prináša lepšiu odozvu a vyšší výkon, najmä pri akcelerácii alebo pri predbiehaní na rýchlostných cestách.

Renault Symbioz E-Tech160Zdroj: Touchit.sk
Renault Symbioz E-Tech160

Motor pracuje v Atkinsonovom cykle, ktorý taktiež prispieva k nižšej spotrebe paliva predĺženým otvorením sacích ventilov počas kompresnej fázy, ktorá je tak kratšia než expanzná. Napokon je vybavený filtrom pevných častíc a je kompatibilný s budúcou normou Euro 7.

Zdroj: Touchit.sk

Full Hybrid E-Tech s výkonom 160 k kombinuje dva elektromotory: e-motor s výkonom 36 kW/50 k a krútiacim momentom 205 Nm, schopným poháňať kolesá a nabíjať batériu počas brzdenia a spomaľovania. Vysokonapäťový štartér-generátor prichádza s výkonom 15 kW/20 k. Oba motory sú napájané novou vzduchom chladenou batériou s kapacitou 1,4 kWh (280 V), v porovnaní s 1,2 kWh v predchádzajúcej verzii. Využiteľná kapacita batérie sa zvýšila približne o 20 %, čo umožňuje dlhší dojazd v elektrickom režime.

Vozidlo vždy štartuje v čisto elektrickom režime a v tomto režime môže jazdiť až 80 % času v mestskej a prímestskej premávke bez nutnosti dobíjania. To prináša úsporu paliva až 40 % v porovnaní s konvenčným spaľovacím motorom.

Vylepšená inteligentná multimodálna bezspojková prevodovka typu „dogbox“

Pohonná jednotka je spojená s vylepšenou inteligentnou viacstupňovou bezspojkovou prevodovkou typu „dogbox“, ktorá umožňuje rýchle a presné radenie s minimálnou stratou výkonu. Z mechanického hľadiska je táto prevodovka jednoduchšia, čo zvyšuje jej spoľahlivosť. Systém zubovej spojky („dog clutch“) nahrádza ozubené koleso aj synchronizačný krúžok, čím vzniká bezspojkové usporiadanie s vysokou účinnosťou vďaka zníženému treniu medzi komponentmi.

Spolu s novými prevodovými pomermi, ktoré sú lepšie prispôsobené pre jazdu po diaľnici, sa objavuje aj ergonomickejšia elektronická radiaca páka (e-shifter), ktorá umožňuje vodičovi prepínať z režimu D do režimu B na zvýšenie rekuperačného brzdenia.

Pohonná jednotka 1,8 l  E-Tech  full hybrid s výkonom 160 k pod kapotou modelu Symbioz

Renault Symbioz je s kompaktnými rozmermi a vnútorným priestorom navrhnutý tak, aby spĺňal širokú škálu požiadaviek. Tento prístup sa ukázal ako účinný. Renault Symbioz sa rýchlo stal jedným z 10 najpredávanejších SUV vo Francúzsku a teraz je druhým najpredávanejším SUV v ponuke Renaultu.

Zdroj: Touchit.sk

Symbioz spája kvality kompaktného a rodinného automobilu. S dĺžkou len 4,41 metra, batožinovým priestorom až 624 litrov a posuvnou zadnou lavicou prináša to najlepšie zo segmentu C. Jeho high-tech výbava zahŕňa multimediálny systém OpenR link s integrovanými službami Google alebo panoramatickú presklenú strechu Solarbay so stmievaním.

Symbioz je teraz dostupný s pohonnou jednotkou Full Hybrid E-Tech s objemom 1,8 l a výkonom 160 k, ktorá skracuje čas akcelerácie z 0 na 100 km/h na 9,1 sekundy (predtým 10,6 sekundy). Kombinovaná spotreba paliva klesla na 4,3 l/100 km podľa WLTP. Produkuje emisie len 98 g CO₂/100 km podľa WLTP. Renault Symbioz má s touto pohonnou jednotkou pôsobivý dojazd až 1 000 km.

Napokon, nová pohonná jednotka Full Hybrid E-Tech 1,8 l 160 k tiež zvyšuje ťažnú kapacitu zo 750 kg na 1 000 kg.

Na záver sú tu ešte ceny na novú motorizáciu:

Zdroje: Renault, vlastné

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.