Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prezentácia Renault ZOE Z.E. Concept v roku 2009 potvrdila záväzok Skupiny Renault, že rozvoj elektormobility je jej priorita. Renault bol v tom čase prvý výrobca, ktorý ponúkol model od začiatku konštruovaný ako čisto elektrické vozidlo.

Od tej doby sa Nový ZOE vyvíjal, vylepšoval a zdokonaľoval v priebehu nasledujúcich generácií. Zároveň ostal verný svojmu pôvodnému cieľu poskytnúť prístup k elektrickým vozidlám čo najväčšiemu počtu používateľov pri súčasnom uspokojení potrieb každého z nich.

Nový ZOE, ktorého predstavili po prvýkrát v sériovej verzii na Ženevskom autosalóne v roku 2012, potvrdil priekopnícky prístup dizajnérov Skupiny Renault. Ten bol od začiatku silnou stránkou značky a poskytol impulz pre rozvoj mobility, hoci Nový ZOE zamenil odvážne krivky ZOE Z.E. Concept z roku 2009 za elegantnejšiu karosériu.

Výrobná verzia si zachovala hladké línie, dynamický vzhľad a zenovú atmosféru svojho prototypu. Kľučky zadných dverí elegantne zabudovali do okien a starostlivo vypracovali detaily, ktoré prispôsobili sériovej výrobe a potrebám širokej škály používateľov.

Od tej doby je Nový ZOE vlajkovou loďou elektrického radu Skupiny Renault. Ponuka sa rozširuje vďaka rozsiahlym vedomostiam, ktoré získali výrobcovia za posledných 10 rokov, skúsenostiam z terénu a know-how 30 000 zamestnancov vyškolených v oblasti špecifickej manipulácie s elektrickými automobilmi. Platí to pre motory, samotnú technológiu a súvisiace komponenty, ktoré robia elektrické autá súčasťou politiky trvalo udržateľného rozvoja a obehového hospodárstva. Napríklad Renault používa recyklované materiály pri dokončovacích prácach na Novom ZOE. Automobilka sa tiež snaží zvýšiť používanie elektrických vozidiel ich zdieľaním.

Renault ZOE – najpredávanejší elektrický automobil v Európe

V priebehu rokov sa Renault ZOE stával čoraz úspešnejším. Na rozdiel od predajných kriviek tradičných modelov, predaj ZOE systematicky rastie každý rok. Mestský automobil Renault vďačí za svoj neustály rast predaja aktualizovaným palubným technológiám a stále atraktívnej karosérii, ktorú nedávno obnovili. Osem rokov od uvedenia prvej generácie ZOE na trh stále vyniká auto – ako to uviedol dizajnér ZOE Z.E. Raphaël Linari a Agneta Dahlgren, riaditeľka elektrického dizajnu.

Za posledných desať rokov bol Nový ZOE najpredávanejším elektrickým autom v Európe. Do konca apríla 2020 sa predalo viac ako 200 000 kusov tohto modelu, čo predstavuje 70% z celkového počtu elektrických vozidiel zaregistrovaných v tomto období.

Atraktívnosť Nového ZOE je preto nesporná, najmä vo Francúzsku. Tam mal v roku 2019 až 42% podiel na trhu. V Nemecku mu 20% podielu na trhu dáva jednoznačnú dominanciu v segmente elektrických vozidiel.

Vysoká energetická účinnosť pre väčšie potešenie z jazdy

Renault ZOE vždy kládol radosť z jazdy na prvé miesto. Okamžite je k dispozícii plný výkon elektromotora a tichá plynulá prevádzka poskytuje úplne nový rozmer jazdy.

Renault ZOE sa vyznačuje aj vynikajúcou energetickou účinnosťou. V deň jeho uvedenia na trh malo vozidlo veľa inovatívnych riešení, napríklad tepelné čerpadlo, ktoré spotrebuje trikrát menej energie než štandardný ohrievač. Ďalej mal pneumatiky s nízkym valivým odporom a inovatívny brzdový systém s rekuperáciou energie čo predlžuje dojazd.

Je to zreteľnejšie v tretej generácii modelov, ktorá poskytuje nový režim jazdy „B“ v „elektronickom radiči“. Nový režim zvyšuje brzdnú silu pokiaľ zložíte nohu z akcelerátora, aby sa optimalizovalo získavanie energie. Výsledkom je, že vodič takmer nemusí používať brzdový pedál pri jazde po meste, čo bezpochyby zvyšuje pohodlie pri používaní vozidla a prispieva tiež k znižovaniu nákladov vďaka výrazne nižšiemu opotrebovaniu brzdových doštičiek.

Vnemy pri jazdení na Novom ZOE sú prekvapujúce a vzrušujúce aj vďaka vyspelým technológiám, ako je napríklad systém aktívneho núdzového brzdenia, ktorý zabráni kolíziám. Ďalšou technológiou je systém EASY PARK ASSIST, vďaka ktorej auto zaparkuje bez pomoci vodiča a automatickej aktivácii diaľkových svetiel na uľahčenie jazdy v noci. Toto je len niekoľko príkladov toho, čo dokáže Nový ZOE.

Výmena motora Renault ZOE

Technicky má súčasný Renault ZOE s prvou generáciou ZOE málo spoločného. V priebehu rokov sa jeho výkon zvýšil, najskôr zo 65 kW na 80 kW a 100 kW, tomu zodpovedá 135 k v spaľovacích motoroch. Súčasne sa krútiaci moment zvýšil z 220 na 245 Nm.

Teraz je jazda s Renaultom ZOE ešte bezpečnejšia a pohodlnejšia vďaka dynamickejšej akcelerácii pri rozjazde aj pri stredných a vysokých rýchlostiach. Zrýchlenie prebieha s Novým ZOE z 80 na 120 km/h o 2,2 sekundy kratšie ako pri predchádzajúcej generácii modelu. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h ešte lepšie: trvá to 7,1 sekundy, kým prvej generácii ZOE to trvalo 13,5 sekundy. To je dokonca pozoruhodné zlepšenie výkonu. To isté platí pre najvyššiu rýchlosť, ktorá je v súčasnosti 140 km/h namiesto 135 km/h v predchádzajúcich generáciách. Radosť z jazdy na najvyššej úrovni je súčasťou DNA Nového ZOE.

Trakčná batéria Renault ZOE

Nielen samotný motor sa zmenil. Trakčná batéria sa tiež zlepšila a jej využiteľná kapacita sa takmer zdvojnásobila. V troch nasledujúcich generáciách sa využiteľná kapacita trakčnej batérie Renault ZOE zvýšila z 22 na 41 a následne na 52 kWh s takmer nezmenenými rozmermi. To znamená, že sa nezmenila priestrannosť ani vnútorný komfort. Tretia generácia Renault ZOE, ktorá bola uvedená na trh v septembri 2019 má dojazd 395 kilometrov (podľa WLTP). To je nárast o 25% v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

Tá bola uvedená na trh v roku 2015 a mala dojazd 240 kilometrov, čo bol rekord v tomto segmente. To sa podarilo vďaka použitiu nového motora, ktorý umožnil autu prekonať vzdialenosť dlhšiu o 30 kilometrov než predchádzajúca generácia. Čas nabíjania bol o 10% kratší. Je to veľká zmena v porovnaní s prvou generáciou ZOE z roku 2012, ktorej dojazd bol v závislosti od štýlu jazdy od 100 do 150 km. V súčasnosti sú dlhé cesty uľahčené možnosťou použitia rýchleho nabíjania z terminálov s jednosmerným prúdom s výkonom až 50 kW. Okrem rýchleho nabíjania ponúka ZOE extrémne široké možnosti vďaka zabudovanej nabíjačke Caméléon AC, ktorá umožňuje nabíjať z domácej zásuvky a aj z urýchlených nabíjacích terminálov s výkonom až 22 kW.

Intuitívne digitálne prostredie

Elektrické vozidlá zapadajú do globálneho ekosystému, ktorý slúži na rozvoj mobility, ešte viac ako ktorýkoľvek iný dopravný prostriedok. Je to ekosystém zameraný na používateľa, v ktorom je technológia prispôsobená ich potrebám, s mobilnými službami, ktoré uľahčujú život, intuitívne a skutočne užitočné.

Dizajnéri od začiatku chceli, aby Renault ZOE bol vlajkovou loďou ponuky elektrických vozidiel Skupiny Renault, a to aj vďaka svojim jedinečným mobilným službám. Ponuka EASY CONNECT dnes obsahuje širokú škálu riešení, ktoré uľahčujú každodenné používanie elektromobilov vo vnútri aj mimo kabíny.

Multimediálny zážitok bol rozšírený vďaka aplikácii MY Renault, ktorá poskytuje vzdialený prístup ku všetkým informáciám o Novom ZOE. Napríklad umožňuje ľahko pripraviť cestovnú trasu tak, že berie do úvahy všetky parametre na plánovanú cestu ešte pred odchodom.

 

Renault ZOE poskytuje univerzálny prístup k elektromobilom

Nový ZOE priťahuje množstvo kupujúcich aj preto, že je to jedno z mála elektrických vozidiel na trhu, ktoré je vďaka svojej cenovej dostupnosti prístupné veľkému počtu používateľov. Cieľom Skupiny Renault bolo a stále je podpora elektromobility.

Takéto ceny však neznamenajú žiadne ústupky, pokiaľ ide o kvalitu alebo pokročilé technológie, o čom svedčia početné ocenenia za inovácie udelené tomuto modelu od začiatku jeho kariéry na trhu. Napríklad v roku 2019 bol Nový ZOE uznaný jedným z popredných britských automobilových časopisov What car pre „Najlepšie elektrické auto za menej ako 30 000 libier“ (v prepočte 32 922€).

Nový ZOE sa stal nepopierateľným štandardom na trhu s elektrickými vozidlami a pomohol urobiť zo značky Renault vedúceho hráča v mobilite zajtrajška.

Skúsenosti, ktoré Renault v priebehu rokov získal, zároveň ZOE zlepšujú a lepšie zodpovedajú požiadavkám zákazníkov a menia sa spolu s nimi. Táto znalosť potrieb zákazníkov má mimoriadny význam pre dizajnérov Skupiny Renault. Tí vďaka úspechu Nového ZOE získavajú neustály tok informácií kľúčového významu pri vývoji nasledujúcich elektrických modelov Skupiny.