Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosti Business Lease Slovakia a Colliers International Slovensko už rok zdieľajú spoločné firemné priestory #TwoAtTheTop. „Naše očakávania ohľadom ekonomických aj spoločenských výhod sa jednoznačne potvrdili,“ hovorí Lucia Čišková, výkonná riaditeľka Business Lease.

Spoločnosť Business Lease Slovakia, poskytovateľ komplexnej mobility firiem a operatívneho lízingu, oslavuje prvé výročie spoločného office sharingu #TwoAtTheTop s medzinárodnou konzultačnou spoločnosťou Colliers International Slovensko. Myšlienka prepojiť každodenný život dvoch firiem a zdieľať spoločné priestory vznikla na základe narastajúceho významu ekonomiky zdieľania (sharing economy). Popri finančných benefitoch však malo sťahovanie do nových lukratívnych priestorov bratislavského Twin City Tower s najvyššie položenou terasou v Bratislave obrovský pozitívny dopad aj na výkonnosť, kreativitu a spokojnosť zamestnancov. „Priestor nám podporuje tímovú prácu, po ktorej sme túžili. Výsledky Business Lease hovoria za seba. eNPS skóre v roku 2019 dosiahlo 66,7 bodu,“ hovorí výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Čišková. Obdobne v prieskume spokojnosti zamestnancov v Colliers International Slovensko až 65 % zamestnancov potvrdilo, že sú hrdí na tento priestor a veľmi radi sem pozývajú tak firemných hostí, ako aj svojich priateľov.

Rast úspor

Úspory vznikajú už zo zdieľania priestorov, ktoré, ako hovoria údaje zo slovenského trhu, by boli inak využívané na 15-20 %. „Vďaka zdieľaným nákladom sme si mohli dovoliť luxusný priestor v centre mesta s nádhernou terasou a výhľadom z 22. poschodia na celú Bratislavu,“ hovorí Lucia Čišková. Náklady spojené s prenájmom, ale aj prevádzkou, ako recepcia, občerstvenie, kancelárske potreby a podobne, si obe spoločnosti delia pomerne podľa počtu zamestnancov. Rovnako je to v prípade spoločných akcií a teambuildingov.

Spoločnosť Colliers bola pritom spočiatku v pozícii dodávateľa realitných služieb pre Business Lease pri hľadaní jej nových priestorov. Napokon navrhla koncept spoločného zdieľania, a to aj napriek tomu, že zameraním ide o dve úplne odlišné spoločnosti.

„Každá zmena prináša určité obavy a zo začiatku aj nutnosť prispôsobiť sa novinkám. U nás v #TwoAtTheTop to bolo o to ťažšie, že išlo o spojenie dvoch neznámych spoločností. Veľmi nám pomohli spoločné aktivity ešte pred nasťahovaním sa, ako spoločné workshopy, športový deň a podobne. Začiatky sa niesli v nastavovaní si spoločných pravidiel, ktoré sme postupom času upravovali, aby vyhovovali väčšine,“ podotýka Richard Urvay, výkonný riaditeľ Colliers International Slovensko. Celý projekt aj v Business Lease manažovali v predstihu tak, aby boli zamestnanci jeho súčasťou. „V Business Lease sme to mali o to ťažšie, že sme ako novinku zaviedli aj koncept flexibilných a zdieľaných pracovných miest. Niektorí kolegovia si na začiatku nevedeli predstaviť, že už nebudú mať svoje miesto s fotkou rodiny pri obrazovke,“ hovorí. Zamestnanci majú totiž skrinky, kde si uschovávajú veci a každé ráno si tieto veci vyberú a rozhodnú sa, z ktorého miesta budú pracovať. „Dôležitým krokom bolo IT vybavenie, každý zamestnanec má laptop alebo tablet a môže pracovať na ktoromkoľvek mieste, aj z firemnej obývačky, terasy či „telefónnej búdky“ a pod.,“ dodáva.

Spokojnosť zamestnancov

Za najväčší prínos office sharingu tak obaja považujú spokojnosť zamestnancov. „Je to najmä skvelou atmosférou, ktorá u nás panuje, voľnosťou, množstvom firemných akcií, či len každodenným stretávaním sa s kolegami z jednej, či druhej firmy pri rannej káve alebo obede,“ vypočítava Lucia Čišková. Dokonca to naštartovalo ďalšie inovácie. „Sme už paperless office, upravili sme procesy tak, že netlačíme nič, čo nemusíme. Pijeme len zo skla. Triedime odpad. A sme aktívni v rámci cirkulárnej ekonomiky,“ podotýka.

Za ďalší významný benefit považuje to, že od Colliers odkukali voľnejšiu firemnú kultúru, ktorá kladie veľký dôraz na dôveru, zodpovednosť a samostatnosť. Business Lease totiž pararelne so sťahovaním do nových priestorov schválila aj neobmedzený home office. „Je však zaujímavé, že zamestnanci aj napriek tejto možnosti radi chodia do práce,“ dodáva Lucia Čišková.

Nové priestory sú z hľadiska inovácií, lokality a reprezentatívnosti oboch značiek neporovnateľné. „Za prvý rok fungovania sme u nás zorganizovali viacero eventov, ktoré nám obľúbenosťou nielen u firemných klientov, ale aj u našich zamestnancov ukázali, že rozhodnutie presťahovať sa na lukratívnu adresu má svoj význam,“ konštatuje Richard Urvay s tým, že takýto projekt by určite odporúčal firmám s mladším kolektívom, ktorý je otvorený progresu a ktorý má záujem o lukratívne priestory za ekonomicky výhodných podmienok.

Jedným z kľúčových momentov pri spoločnom fungovaní však je, že obe spoločnosti zdieľajú rovnaké hodnoty. „Nenahraditeľným prínosom je pridaná hodnota v zdieľaní myšlienok, názorov a pohľadov na rôzne témy. Inšpiratívny priestor podnecuje kreativitu a vzájomnú interakciu. Stále pracujeme na zvýšení podielu cross sellingu a hľadáme nové možnosti prieniku našich biznisov, aby sme sa tak navzájom posunuli na vyššiu úroveň. Aj v budúcnosti chceme zviditeľňovať našu spoločnú značku #TwoAtTheTop, prostredníctvom ktorej by sme chceli dostať do povedomia aj obe naše spoločnosti,“ dodáva Richard Urvay.