Modely Triedy E so sofistikovanými motorizáciami patria už od roku 1986 k ústredným modelom, ktoré tvoria jadro značky Mercedes-AMG. V najnovšej generácii sa športová dynamika jazdy vysokovýkonných modelov z Affalterbachu kombinuje s oveľa väčším komfortom a spája sa s rozsiahlou modernizáciou dizajnu. Spolu s plochšími svetlometmi s technológiou MULTIBEAM LED, zvýraznenými podbehmi kolies typickými pre tento model a so zaoblenou kapotou motora s charakteristickými prelismi vzniká úplne nový a výrazne dynamickejší vzhľad. Proporcie celého vozidla výrazne ovplyvňuje aj spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla s troma otvormi na prívod vzduchu a predný rozdeľovač prúdenia. Tieto prvky znižujú vztlak na prednej náprave. Interiér dostal širokouhlý kokpit, nový volant AMG Performance a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG zvýrazňujú príslušnosť k rodine AMG.
Za nový vzhľad, ktorý upúta už na prvý pohľad, vďačia modely E 63 4MATIC+ (spotreba paliva 11,9 — 11,6 l/100 km, emisie CO2 273 — 265 g/km)1, vo veľkej miere jeho technickej využiteľnosti. Vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dizajnom krídla prúdového lietadla sú nielen mimoriadne veľké, ale zároveň smerujú vzduch aj pomocou dvoch priečnych lamiel presne tam, kde je potrebný, čím pre 4,0-litrový motor V8 biturbo a chladenie plniaceho vzduchu zabezpečujú optimálny prietok vzduchu.
„Model E 63 4MATIC+ ponúka vďaka nášmu efektívnemu motoru V8 a plne variabilnému náhonu na všetky kolesá nielen vynikajúce jazdné výkony a dynamiku jazdy na najvyššej úrovni, ale s najnovším prepracovaním sedanu a kombi sme významným spôsobom zlepšili aj komfort, pričom sa nám podarilo zachovať charakter typický pre vozidlá AMG. V kombinácii s rozsiahlou modernizáciou dizajnu, ktorá zároveň pozitívne vplýva na vylepšenú aerodynamiku Triedy E z Affalterbachu, teraz získajú naši zákazníci ešte atraktívnejší celkový balík,“ tvrdí Tobias Moers, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
Pri vývoji úzko spolupracovali dizajnéri a experti na aerodynamiku. Vďaka ich poznatkom vznikol nielen výrazný styling AMG, ale aj optimalizovaná aerodynamická rovnováha – pre agilné jazdné vlastnosti na cestách nižšej triedy a optimálnu jazdnú stabilitu pri vysokej rýchlosti na diaľnici. Odborníkom z oblasti aerodynamiky sa okrem toho podarilo ešte viac zredukovať odpor vzduchu.
Ďalšia výrazná optická črta: celým spojlerom predného nárazníka sa tiahne harmonicky osadené krídelko vo vysoko lesklej čiernej farbe, prechádza vonkajším okrajom krídla prúdového lietadla a končí až na boku. Predný rozdeľovač prúdenia môže byť vo farbe karosérie (základný model), v tieňovej striebornej (model S), vo vysoko lesklej čiernej (s voliteľným balíkom AMG Night) alebo vo vyhotovení z uhlíkových vlákien (s voliteľným exteriérovým balíkom uhlíkových vlákien AMG I). Mohutnejšie a o 27 milimetrov širšie podbehy kolies poskytujú miesto pre širší rozchod kolies a väčšie kolesá na prednej náprave – taktiež funkčná výhoda.
Nový dizajn zadnej časti prináša viac elegancie a ľahkosti
Zadná časť sedanu okamžite upúta novými, plochšími a po novom dvojdielnymi zadnými svietidlami. Teraz siahajú až do veka batožinového priestoru a na vrchnej časti ich opticky spája vysoko lesklá chrómová ozdobná lišta. V prípade kombi sa táto ozdobná lišta tiahne ešte ďalej, až po vonkajší okraj zadných svietidiel. Samotný tvar svietidiel sa oproti verzii pred modernizáciou nezmenil, avšak ich vnútorný dizajn je teraz rovnaký ako v prípade modernizovaného sedanu. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru sedanu je nalakovaná vo farbe karosérie, zatiaľ čo pri voliteľnom exteriérovom balíku uhlíkových vlákien AMG II je vo vyhotovení z uhlíkových vlákien.
Spojler zadného nárazníka s novým dizajnom zvýrazňuje šírku sedanu a kombi a pozitívne vplýva aj na aerodynamiku. Spodná časť je vyhotovená vo vysoko lesklej čiernej farbe a od zvyšku vozidla je elegantne oddelená ozdobnou lištou v tieňovej striebornej, ktorá sa tiahne celou šírkou vozidla a preberá obrysy dvojitej koncovky výfuku s novým dizajnom. Táto ozdobná lišta je okrem toho v prípade voliteľného balíka AMG Night dostupná vo vysoko lesklej čiernej farbe alebo v prípade voliteľného exteriérového balíka uhlíkových vlákien AMG I vo vyhotovení z uhlíkových vlákien. Zaoblené lichobežníkové dvojité koncovky výfuku s priemerom 90 mm sú v prípade základného modelu pochrómované a v prípade modelu S vyhotovené v novom titánovo-matnom dizajne s vrúbkovaním na vonkajšej i vnútornej strane. Zadnú časť dotvára taktiež novo navrhnutý difúzor vo vysoko lesklej čiernej farbe s dvoma pozdĺžnymi plutvami.
Aerodynamicky optimalizované kolesá a individuálne dizajnové balíky
Nové aerodynamicky optimalizované 19-palcové disky z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým dizajnom sú na želanie dostupné v matnej čiernej alebo vysoko lesklej titánovej sivej farbe a celkovému vzhľadu dodávajú svieže akcenty. Model S sériovo jazdí na nových 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Aj tieto disky sú aerodynamicky optimalizované a majú širší aerodynamický okraj. Dodávajú sa s matným čiernym alebo vysoko lesklým titánovým sivým lakom. Ako nové farby karosérie sú na výber grafitová sivá metalíza, strieborná high-tech metalíza a briliantová modrá magno, ktorá bola doteraz vyhradená pre rodinu vozidiel AMG GT.
Ďalšie individuálne dominantné prvky môžete získať aj výberom voliteľného balíka AMG Night. Telesá vonkajších spätných zrkadiel, rámy okien, vložky v bočnom obložení prahov, ako aj ozdobné prvky v spojleri predného a zadného nárazníka sú pri tomto balíku vyhotovené vo vysoko lesklej čiernej farbe. K týmto prvkom sa pridávajú koncovky výfuku v čiernom pochrómovanom vyhotovení. Ďalšou možnosťou je obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG aj v stmavenom dizajne. Exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG I dostupný exkluzívne pre modely s označením 63 zahŕňa predný rozdeľovač prúdenia, vložky v bočnom obložení prahov a ozdobné prvky spojlera zadného nárazníka z uhlíkových vlákien. Exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG II prináša individuálne zvýrazňujúce prvky s krytmi zrkadiel a odtrhovou hranou na veku batožinového priestoru (sedan) z uhlíkových vlákien.
Ušľachtilý interiér so športovým nádychom a mimoriadnym komfortom pri cestovaní na dlhé vzdialenosti
Interiér spája atmosféru z ušľachtilého prostredia a kvalitné materiály s charakteristickými prvkami AMG Performance. Sedadlá AMG sú potiahnuté kožou napa, kombinujú bezpečnú bočnú oporu s mimoriadnym komfortom pri cestovaní na dlhé vzdialenosti a disponujú grafickým stvárnením špecifickým pre AMG s plaketou AMG na operadlách predných sedadiel. Na želanie sú k dispozícii ďalšie varianty kože. Na želanie si okrem toho možno objednať sedadlá AMG Performance s integrovanými opierkami hlavy a s ešte lepšou bočnou oporou. Osoby zodpovedné za produkt zušľachtili interiér variantu S, napríklad potiahnutím prístrojovej dosky a línií boku kožou napa, ako aj bezpečnostnými pásmi v krištáľovej sivej farbe. Novinkou v programe je aj čalúnenie špecifické pre vozidlá AMG čiernou/titánovo sivou pearl kožou napa so žltými kontrastnými ozdobnými švami. Sériovo je navyše na palube individuálne nastaviteľné náladové osvetlenie.
Ďalšou zaujímavosťou je infotainment MBUX s dotykovým displejom a poľom, inteligentným ovládaním hlasom, ako aj ukazovateľmi a nastaveniami špecifickými pre vozidlá AMG. Vizuálne sa obidva prepojené displeje, ktoré slúžia ako združený prístroj a na multimediálne zobrazenia, zlievajú pod spoločným krycím sklom do širokouhlého kokpitu. Uhlopriečka monitorov v základnom modeli je na úrovni 10,25 palca, zatiaľ čo v prípade modelu S sú na palube štandardne 12,25-palcové obrazovky. Pri pohľade na združený prístroj má zákazník na výber z troch štýlov zobrazovania AMG: Moderná klasika, Športový a Superšportový. Výrazný je najmä režim Superšportový s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a s horizontálnymi ukazovateľmi zobrazenými v perspektíve, ktoré sa nachádzajú vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem hĺbky.
Pomocou ponuky AMG môže vodič vyvolať rôzne špeciálne zobrazenia AMG, ako sú údaje o motore, zobrazenie prevodového stupňa, Warm-up, Set-up, G-meter a Race-Timer. Aj dotykový multimediálny displej zdôrazňuje dynamický charakter individuálnymi indikátormi AMG, ako vizualizácia jazdných programov alebo telemetrické údaje.
Familiárne: „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes) s ďalšími funkciami
Samozrejme, do sériovej výbavy patrí aj pokrokové hlasové ovládanie, ktoré sa aktivuje vyslovením „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). MBUX vďaka umelej inteligencii rozpozná a pochopí takmer všetky vety z oblastí infotainmentu a obsluhy vozidla, aj keď sú vyjadrené nepriamo. V mnohých krajinách oslovuje systém MBUX zákazníkov familiárnym tykaním namiesto formálneho vykania. Cieľom je posilniť emocionálnu väzbu medzi zákazníkom a systémom MBUX, ktorý plní úlohu osobného asistenta. Ďalšou novinkou je možnosť dať si predčítať predpoveď počasia pre vybrané regióny – takmer v každom jazyku.
Nový volant AMG Performance s dizajnom zdvojených lúčov
Vďaka výraznému dizajnu zdvojených ramien a plynulo zakomponovaným dotykovým plochám vytvára nový volant AMG Performance ešte užšie spojenie medzi človekom a strojom. Tri zaoblené zdvojené ramená sú kombináciou stability a ľahkosti, dole sploštený veniec volantu je typickým prvkom pochádzajúcim z motoristického športu. Čalúnenie je na želanie vyhotovené z kože, mikrovlákna DINAMICA alebo kombinácie kože a mikrovlákna DINAMICA – a na želanie sa dodáva aj vyhrievanie volantu. Okrem toho sa vo venci volantu nachádzajú kapacitné snímače, ktoré zisťujú, či má vodič ruky na volante. Keď vodič na určitý čas pustí volant, spustí sa séria výstražných signálov, ktorá pri ďalšej nečinnosti vodiča aktivuje asistenta núdzového zastavenia.
Hladko integrované dotykové plochy
Vizuálne veľmi elegantnými prvkami sú nové dotykové plochy, ktoré sú hladko integrované do horizontálnych zdvojených ramien volantu. Taktilné pomôcky v oblasti symbolov uľahčujú ovládanie. Pomocou ľavej snímacej plôšky na horných ramenách volantu sa ovláda združený prístroj, snímacia plôška vpravo slúži na ovládanie multimediálneho displeja. Spodné ramená volantu obsahujú prvky na ovládanie tempomatu/systému DISTRONIC (vľavo) a telefónu/zariadenia na hlasitý hovor/prispôsobovania hlasitosti (vpravo). Tlačidlá AMG na volante (sériovo pre model S, na želanie pre základný variant) na ovládanie jazdných programov a ďalších individuálne nastaviteľných funkcií majú ešte brilantnejší vzhľad s novými ikonami a obe sú teraz okrúhle.
Pomocou hliníkových radiacich páčok vľavo a vpravo za vencom volantu možno ručne radiť jednotlivé stupne prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Na ešte precíznejšie radenie sú radiace páčky väčšie a umiestnené sú nižšie.
Na stredovej konzole sa nachádza ovládací prvok špecifický pre AMG s prídavnými prepínačmi, pomocou ktorých možno ovládať jazdné programy, hlasitosť médií, 3-stupňový systém ESP®, manuálny režim prevodovky, adaptívne nastaviteľné tlmenie, voliteľnú výfukovú sústavu AMG Performance, funkciu ECO štart – stop a cúvaciu kameru. Okrem športových pedálov AMG z kefovanej ušľachtilej ocele s gumovými nopkami zdôrazňujú športový prejav aj nástupné lišty a čierne podlahové rohože s nápisom AMG. Ako ďalšia možnosť individuálneho prispôsobenia interiéru je okrem iného k dispozícii rozmanitá ponuka hodnotných ozdobných prvkov. Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien pritom dodávajú interiéru mimoriadne športový ráz.
Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo s dvojprúdovými turbodúchadlami
Výnimočný 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo má v modeli E 63 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 11,9 — 11,6 l/100 km; kombinované emisie CO2 273 — 267 g/km) nezmenený výkon 450 kW (612 k) a dosahuje maximálny krútiaci moment na úrovni 850 Nm. K dispozícii je v širokom rozsahu od 2 500 do 4 500 ot./min., vďaka čomu sa prejavuje mimoriadnou suverenitou v každej polohe akceleračného pedála. Základný model E 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 11,8 — 11,6 l/100 km; kombinované emisie CO2 270 — 265 g/km) dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje sedan vo variante S za 3,4 sekundy a ako základný variant za 3,5 sekundy. Hodnoty pre kombi sú 3,5 sekundy (variant S), respektíve
3,6 sekundy (základný variant).
Na optimálne zlepšenie výkonu a odozvy štvorlitrového motora AMG V8 sú obe turbodúchadlá technicky vyhotovené ako dvojprúdové (Twin-Scroll). Redukujú protitlak spalín a optimalizujú zmeny plynu. Vďaka sériovému odpájaniu valcov a ďalším opatreniam sú vysokovýkonné modely mimoriadne efektívne. Ak vodič zvolil jazdný program Komfort, odpájanie valcov je k dispozícii v širokom rozsahu od 1 000 do 3 250 ot./min. Špeciálne zobrazenie v združenom prístroji informuje o tom, či je odpojenie valcov aktívne a či je motor aktuálne v režime štyroch alebo ôsmich valcov. Prechod medzi týmito dvomi prevádzkovými stavmi sa uskutočňuje spontánne, rýchlo a z pohľadu momentu neutrálne, takže cestujúci nepocítia žiadne zníženie komfortu.
Variant S je ako prvý v tomto segmente vybavený dynamicky riadenými uloženiami motora. Zmierňujú konflikt medzi čo najmäkším napojením hnacieho ústrojenstva na dosiahnutie vysokého komfortu a čo najtuhším napojením na dosiahnutie optimálnej dynamiky jazdy. Dynamické uloženia dokážu svoju tuhosť rýchlo a plynulo prispôsobiť aktuálnym jazdným podmienkam a požiadavkám. Vodič profituje pri dynamickej jazde z vyššej presnosti, pri mäkkej charakteristike uložení je komfort citeľne lepší.
Krátke časy preradenia, vysoká efektívnosť: 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT
Deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT je špeciálne prispôsobená požiadavkám vysokovýkonných modelov. Vlastný softvér sa stará o extrémne krátke časy preradenia a rýchle viacnásobné podradenia s funkciou medziplynu pre emocionálny zážitok z radenia. Mokrá viackotúčová rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Šetrí hmotnosť a optimalizuje odozvu, najmä počas šprintov a pri zmenách zaťaženia.
Kľúčové vlastnosti prevodovky:
- prispôsobenie charakteristickej krivky radenia zvolenému jazdnému programu AMG DYNAMIC SELECT
- v režime manuálneho radenia M prevodovka reaguje na príkazy radenia vodiča okamžite – hnacie ústrojenstvo reaguje precízne a bleskovo plní príkazy
- krátkodobý program M umožňuje spontánny prechod do režimu manuálneho radenia M – stačí jednoducho použiť radiace páčky
- automatická funkcia medziplynu pri radení nižších prevodových stupňov: tento efekt je automaticky aktívny v jazdných programoch Šport, Šport+ a PRETEKY (sériovo vo variante S)
- funkcia ECO štart – stop je v jazdnom programe Komfort aktívna automaticky
- aktivovateľná funkcia plachtenia v jazdnom programe Individuálny
Samostatný podvozok pre najvyššiu priečnu a pozdĺžnu dynamiku so zvýšeným komfortom
Agilnosť a mimoriadne rýchle prejazdy zákrutami nových modelov sú aj výsledkom podvozku AMG RIDE CONTROL+ s nosným viackomorovým vzduchovým pružením a adaptívnym vzduchovým tlmením ADS+ (Adaptive Damping System). Ten zabezpečuje mimoriadne vysokú mieru tuhosti odklonu kolies, dynamiky jazdy a presnosti riadenia. S aktuálnou inováciou modelu sa výrazne zlepšili komfortné vlastnosti podvozku vďaka novému nastaveniu a prepracovanej elastokinematike.
Na prednej náprave je štvorprvková konštrukcia z kovaných hliníkových dielov s trojuholníkovými priečnymi ramenami, s pozdĺžnym ramenom, s ťažným a s tlmiacim a pružiacim ramenom. Navzájom nezávislé prvky vedenia a odpruženia kolies umožňujú vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia pri minimálnych vplyvoch pohonu na systém riadenia – ide tiež o komfortný prvok. Zadná náprava, ktorá je tiež nezávislá, bola špeciálne naladená. Podvozok tak zaručuje komfort typický pre Mercedes Triedy E, ktorý kombinuje s vysokou presnosťou a dynamikou jazdy typickou pre AMG.
Trojkomorový systém vzduchového pruženia spája prostredníctvom špeciálneho nastavenia pruženia a tlmenia ako aj adaptívneho nastaviteľného tlmenia príkladnú dynamiku jazdy s vysokým komfortom odvaľovania. Tuhosť vzduchových pružín možno meniť v širokom rozsahu zapínaním alebo vypínaním jednotlivých vzduchových komôr, čo citeľne zlepšuje komfort a jazdné vlastnosti. V závislosti od zvoleného jazdného programu a aktuálnej jazdnej situácie sa zapínajú tri nastavenia pružín, pri náhlych zmenách zaťaženia, rýchlych prejazdoch zákrutami, prudkom zrýchlení alebo prudkom brzdení sa tvrdosť pruženia automaticky zvýši. To účinne redukuje priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie a stabilizuje tento vysokovýkonný model.
Adaptívne nastaviteľné tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Komfort, Šport a Šport plus, od pohodlného komfortu na dlhé trate až po maximálne športovú jazdu. Ťažný a tlačný stupeň sa prestavujú nezávisle od seba a tri voľne programovateľné grafy charakteristiky umožňujú veľké rozpätie medzi minimálnou a maximálnou silou tlmenia. Rozdiel medzi komfortným a športovým nastavením podvozku je ešte presnejší a citeľnejší.
Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s driftovým režimom
Všetky varianty modelu E 63 sú sériovo vybavené náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém spája výhody rozličných koncepcií pohonu: prvý raz plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na každom podklade. Vodič sa môže spoľahnúť na vysokú bezpečnosť jazdy. Elektro-mechanicky regulovaná spojka variabilne spája stály náhon na zadnú nápravu s náhonom na prednú nápravu. Priebežne sa vypočítava najlepšie možné rozdelenie krútiaceho momentu. Takto možno na vysokovýkonnom modeli prechádzať od pohonu s náhonom na všetky kolesá, ktorý je orientovaný na trakciu, až po pohon s náhonom výlučne na zadné kolesá – plynulo a variabilne. Okrem trakcie a priečnej dynamiky zlepšuje náhon na všetky kolesá aj pozdĺžnu dynamiku pre ešte výraznejšie zrýchlenie.
Vďaka plne variabilnému rozdeľovaniu krútiaceho momentu ostáva zachovaná možnosť jazdenia bokom. Na tento účel je vhodný driftový režim, ktorý sa do modelu S dodáva sériovo. Možno ho aktivovať radiacimi páčkami v jazdnom programe PRETEKY, ak je vypnutý systém ESP® a prevodovka je v manuálnom režime radenia. Pri aktivácii driftového režimu sa z modelu E 63 S 4MATIC+ stáva vozidlo s pohonom čisto na zadné kolesá. Driftový režim ostáva zapnutý dovtedy, pokým ho vodič opäť nevypne.
Samosvorný diferenciál zadnej nápravy: optimálna trakcia
Na zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy majú vysokovýkonné modely elektronicky riadený samosvorný diferenciál zadnej nápravy. Obmedzuje preklz na kolese, ktoré je na vnútornej strane zákruty, bez regulačného zásahu brzdy. Vodič môže pri výjazde zo zákrut zrýchľovať skôr a prudšie. Pri brzdných manévroch z vysokej rýchlosti ostáva vozidlo stabilnejšie, samosvorný diferenciál zlepšuje aj trakciu pri zrýchľovaní z miesta. Najväčšou výhodou elektronického samosvorného diferenciálu zadnej nápravy je teraz ešte citlivejšia a proaktívnejšia regulácia: hraničná oblasť možností vozidla sa posúva vyššie a zlepšujú sa hraničné jazdné vlastnosti. Trojstupňový elektronický systém stabilizácie s funkciami ESP ON, režimom SPORT Handling a ESP OFF je zosúladený so samosvorným diferenciálom zadnej nápravy a so systémom pohonu všetkých kolies a je optimálne nastavený na vysokú dynamiku.
Priame a s jednoznačnou odozvou: parametrické riadenie AMG
Elektromechanické parametrické riadenie využíva variabilný prevod. Presvedčí svojou presnou a autentickou odozvou. Pri vysokej rýchlosti podpora posilňovača riadenia klesá, pri nižšej rýchlosti sa plynulo zvyšuje. Takto je na riadenie pri nízkej rýchlosti potrebná relatívne menšia sila, zatiaľ čo pri vysokej rýchlosti ostane zachovaná najlepšia možná kontrola nad vozidlom. Posilňovanie riadenia je priradené stupňom systému DYNAMIKA AMG. V režime Základné sa zvolí pohodlné nastavenie riadenia. V režimoch Rozšírené a Majstrovské/Profesionálne získava vodič postupne viac informácií o jazdnom stave prostredníctvom športovejšieho nastavenia riadenia.
Dobre dávkovateľná a odolná: vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG
Veľkoryso dimenzovaná vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava je spoľahlivá, rýchla a odolná aj pri vysokom zaťažení. Vpredu je vybavená dierovanými brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním s rozmermi 360 x 36 mm so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Variant S má na prednej náprave ešte väčšie brzdové kotúče z kompozitného materiálu s rozmermi 390 x 36 mm. Okrem toho sa na želanie dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG s brzdovými kotúčmi s rozmermi 402 x 39 mm na prednej náprave a 360 x 32 mm na zadnej náprave.
Individuálny zážitok: AMG DYNAMIC SELECT a Dynamika AMG
Až šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a PRETEKY (sériovo vo variante S) umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov série. Diferenciácia nastavenia siaha od úsporného a komfortného až po veľmi športové. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič prejsť priamo do jazdného programu s manuálnym radením, v ktorom radí výlučne páčkami na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne podvozka.
V jazdných programoch AMG DYNAMIC SELECT je integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG. V rámci stupňov Základné, Rozšírené, Profesionálne a Majstrovské ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie systému ESP® (elektronický systém stabilizácie) alebo náhonu na všetky kolesá. Na základe úkonov vodiča a údajov zo snímačov predvída inteligentné predradené riadenie želané jazdné vlastnosti vozidla. Ich rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku. Tlačidlami AMG na volante možno funkcie DYNAMIKA AMG zvoliť aj individuálne.
Jazdné parametre ako odozva motora a podvozku, stratégia regulácie systému náhonu na všetky kolesá alebo prahové hodnoty regulácie ESP®, sa inteligentne prispôsobujú podľa zvoleného jazdného programu. Rozpätie pritom siaha od zamerania na bezpečnosť až po vysoko dynamické. Režim Majstrovské, uložený v jazdnom programe PRETEKY, zaručuje optimálnu agilnosť a umožňuje optimálny prejav vysokého dynamického jazdného potenciálu ‒ napríklad vyššou mierou zatáčania a rýchlejšou odozvou plynového pedála, radením, elektronicky riadeným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy alebo rozdeľovaním sily náhonu na všetky kolesá.
Nový balík AMG DYNAMIC PLUS sa pre základný variant dodáva na želanie. Obsahuje jazdný program PRETEKY vrátane driftového režimu, vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu modelu S s brzdovými strmeňmi nalakovanými v červenej farbe ako aj volant AMG Performance s tlačidlami AMG vo vyhotovení mikrovlákno DINAMICA.
Prehľad údajov
E 63 4MATIC+ sedan | E 63 S 4MATIC+ sedan | |
Motor | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo |
Zdvihový objem | 3 982 cm3 | 3 982 cm3 |
Výkon | 420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot/min | 450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot/min |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot/min | 850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot/min |
Náhon | Stály náhon na všetky kolesá 4MATIC+ AMG Performance s variabilným rozdeľovaním momentu | Stály náhon na všetky kolesá 4MATIC+ AMG Performance s variabilným rozdeľovaním momentu a šmykovým modusom |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (s mokrou rozjazdovou spojkou) | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (s mokrou rozjazdovou spojkou) |
Spotreba paliva kombinovaná | 11,6 l/100 km¹ | 11,6 l/100 km¹ |
Kombinované emisie CO2 | 265 g/km | 267 g/km |
Trieda efektívnosti | G | G |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 3,5 s | 3,4 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h² | 300 km/h³ |
E 63 4MATIC+ kombi | E 63 S 4MATIC+ kombi | |
Motor | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo |
Zdvihový objem | 3 982 cm3 | 3 982 cm3 |
Výkon | 420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot/min | 450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot/min |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot/min | 850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot/min |
Náhon | Stály náhon na všetky kolesá 4MATIC+ AMG Performance s variabilným rozdeľovaním momentu | Stály náhon na všetky kolesá 4MATIC+ AMG Performance s variabilným rozdeľovaním momentu a šmykovým modusom |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (s mokrou rozjazdovou spojkou) | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (s mokrou rozjazdovou spojkou) |
Spotreba paliva kombinovaná | 11,8 l/100 km¹ | 11,9 l/100 km¹ |
Kombinované emisie CO2 | 270 g/km | 273 – 271 g/km |
Trieda efektívnosti | G | G |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 3,6 s | 3,5 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h² | 290 km/h³ |
Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO₂ nových osobných motorových vozidiel sú uvedené v Príručke o spotrebe paliva, emisiách CO₂ a spotrebe elektriny nových osobných motorových vozidiel, ktorú získate bezplatne na všetkých predajných miestach a na stránke www.dat.de spoločnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH.
1/ Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
2/ Elektronické obmedzenie, s balíkom AMG Driver‘s Package 290 km/h.
3/ Elektronické obmedzenie.