Úspešné predstavenie Galaxy S7 a S7 edge, bolo pre Samsung tento rok rozhodujúce. Vďaka týmto dvom modelom sú zisky Samsungu vo veľmi dobrých číslach.
Vlajkovým lodiam vzal mierne vietor z plachiet nový iPhone SE, predstavený 21, marca 2016, ale nič podstatné sa nestalo.
Pri pohľade na najnovšie dáta z Kantar Worldpanel, sa na maloobchodnom trhu ukázal úspech Galaxy S7/S7 edge hneď v prvom štvrťroku. Aj keď to bolo len za niekoľko týždňov predaja v marci, kombinovaný podiel na trhu s mobilnými telefónmi bol 5,8 % v prvých troch mesiacoch roka. V predchádzajúcom roku, po predstavení Galaxy S6 to bol len 3,2 % podiel, čo je podstatný medziročný nárast.
Prieskum z Kantar Worldpanel tiež upozornil na dve kľúčové vlastnosti, vďaka ktorým sú S7 a S7 edge tak žiadané. Prvou je kapacita a výdrž batérie, čo označila za kľúčovú vlastnosť polovica spotrebiteľov z prieskumu (53,5 %) a druhou vlastnosťou bol vynovený fotoaparát, ktorý oslovil taktiež viac ako polovicu spotrebiteľov (50,9 %)
Samsungu veľmi pomohla v predaji S7 / S7 edge propagačná a reklamná aktivita v spojení s darčekmi k zakúpeným zariadeniam. Tie sa líšili v závislosti od krajín. Na Slovensku to boli okuliare pre virtuálnu realitu Samsung Gear VR, inde jednoduchšie Smart hodinky alebo dodatočné microSD karty. Tieto darčeky boli určené na pred-objednávky zariadení, ale rozdávali sa ešte nejaký čas aj po oficiálnom začatí predaja. Na to sa ale Samsung nemohol spoliehať večne a darčeky sa už aktuálne k zariadeniam nedostávajú. Tak musia vlajkové lode Samsungu zabezpečiť predaj najmä svojou kvalitou a to sa im v dlhodobom meradle aj darí.
Ak sa Samsungu podarí udržať takýto predaj, dostane Galaxy S7 / S7 edge na svetovo najvyššie miesta v priečkach dopytu po vlajkových lodiach mobilných telefónoch.
Zdroj : Forbes