Po tom, čo sa za posledný týždeň na sociálnych médiách objavilo niekoľko prípadov údajne vybuchujúcich a horiacich Note 7 phabletov, vyhlásil Samsung celosvetový recall všetkých Note 7.
Kórejská tlačová agentúra Yonhap News predpokladala, že Samsung do týždňa vyhlási bezprecedentný recall všetkých Galaxy Note 7, ako reakciu na správy, že niekoľko zariadení vybuchlo počas nabíjania.
Kórejský zástupca spoločnosti Samsung, ktorý si želal zostať v anonymite, prezradil, že príčina výbuchov pravdepodobne pochádza z batérií vo phablete. Povedal: „Našou prioritou je bezpečnosť našich zákazníkov a nechceme sklamať našich lojálnych zákazníkov.“ Ďalej prezradil, že Samsung plánuje zverejniť výsledky z vyšetrovania explózií, ako aj rozsiahle protiopatrenia, počas víkendu alebo začiatkom budúceho týždňa. „Práve prebiehajú diskusie s partnermi na globálnej úrovni o problémoch ako napríklad vyriešiť zariadenia už dodané dílerom.“
Dnes však Samsung vydal oficiálne stanovisko:
„Samsung sa zaviazal vyrábať produkty najvyššej kvality a každú správu o nehode od našich zákazníkov berieme veľmi vážne. Ako reakciu na nedávne prípady s Galaxy Note 7 sme viedli podrobné vyšetrovanie a objavili sme problém s článkami v batériách.
Do dnes, 1. septembra 2016, bolo celosvetovo nahlásených 35 prípadov a momentálne vykonávame v spolupráci s našimi dodávateľmi podrobnú kontrolu, aby sme identifikovali batérie na trhu, ktoré môžu byť závadné. Pretože bezpečnosť našich zákazníkov je pre Samsung absolútnou prioritou, rozhodli sme sa pozastaviť predaj Galaxy Note 7. Zákazníkom, ktorí už majú zariadenia Galaxy Note 7, ich v najbližších týždňoch dobrovoľne vymeníme za nové.
Zákazníci zo Slovenska môžu kontaktovať Zákaznícke kontaktné centrum na bezplatnej telefónnej linke 0800 726 786, kde im budú poskytnuté bližšie informácie ako ďalej postupovať a zodpovedané prípadné otázky k nimi zakúpenému Galaxy Note7.
Sme si vedomí nepríjemností, ktoré toto rozhodnutie môže spôsobiť na trhu, ale robíme to aby sme zaistili, že Samsung dodáva na trh produkty najvyššej kvality. Úzko spolupracujeme s našimi partnermi aby sme zaistili, že proces výmeny zariadení bude hladký a efektívny.“
Podľa informácií od Mareka Havlíčka, ktoré uviedol pre TOUCHIT sa štart predaja pre Čechy a Slovensko posúva zo 16. septembra na neurčito. Je však predpoklad, že termín nového predaja Samsung ohlási už dnes. Pre zákazníkov, ktorí už Samsung Galaxy Note 7 majú platí, že im ho vymenia za nový kus.
Zdroje: english.yonhapnews.co.kr, www.theverge.com,
Obrázok: www.cbc.ca
Autor: Pavol Ondruška