Chcete mať prehľad v elektronickej pošte, ktorú dostávate od štátu do svojej schránky na slovensko.sk? Či už posielate alebo dostávate rozhodnutia a iné oficiality, je dôležité sa vo svojich dokumentoch vyznať. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) pre vás pripravila niekoľko užitočných tipov.

  1. Vyberte si vhodný webový prehliadač

Portál slovensko.sk si môžete prezrieť na akomkoľvek bežnom webovom prehliadači. Služby niektorých úradov však môžu byť dostupné len prostredníctvom špecifických prehliadačov. Pred využitím akejkoľvek služby odporúčame prečítať si kompletný popis, čo potrebujete k jeho úspešnému ukončeniu a odoslaniu. Niektoré podania totiž zrealizujete iba cez vybrané webové prehliadače.

  1. Ideálne vlastnosti príloh

Pozor dávajte aj na prílohy, ktoré zasielate. Tie by nemali presiahnuť veľkosť 200 dpi. Ak skenujete, odporúča sa skenovať v odtieňoch šedej. V prípade, ak súbor pomenujete, vynechajte diakritiku.

  1. Jednoduché ako Outlook

Svoju poštu si viete roztriediť podľa pravidiel do podpriečinkov. Návod ako to urobiť nájdete tu. Môžete si napríklad vytvoriť nový priečinok na e-poštu zo súdov či napríklad priečinok na všetky potvrdenia, ktoré prídu do e-schránky k vášmu vozidlu. Funguje to jednoducho, tak, ako vo vašom Outlooku.

  1. Čo ste o možno nevedeli

Nechce sa vám chodiť do vašej e-schránky každý deň? Žiadny problém! V nastaveniach e-schránky si viete nastaviť notifikácie formou sms alebo e-mailom. Návod, ako to urobiť, nájdete tu. Okrem toho si viete nastaviť aj pracovný kalendár, kde si viete zaškrtnúť v akom čase chcete dostávať upozornenia.

  1. Na e-komunikáciu nepotrebujete e-schránku

Svoje podania môžete cez slovensko.sk poslať aj vtedy, keď nemáte svoju elektronickú schránku ako súkromná osoba aktivovanú. Úrady vám potom odpoveď pošlú poštou. V prípade, že komunikujete z elektronickej schránky, ktorú ste si aktivovali na doručenie, úrady predpokladajú, že chcete komunikovať elektronicky a poštu vám zašlú do e-schránky.

  1. Rozmyslite si deaktiváciu e-schránky

Svoju elektronickú schránku viete aj deaktivovať. Avšak ak sa niekedy v budúcnosti rozhodnete predsa len komunikovať elektronicky, budete musieť o to dodatočne požiadať. Za následné znovuobnovenie zaplatíte  5 eur.

  1. Vyriešte svoj problém, máte sa na koho obrátiť

Ak si neviete rady s elektronickou schránkou, alebo si potrebujete overiť správnosť postupu pri posielaní elektronického podania úradom či iným úkonom, môžete kontaktovať vyškolených operátorov Ústredného kontaktného centra Slovensko.sk, ktorí vám ochotne poradia v pracovné dni od 8.00 do 18.00 a v stredy dokonca až do 21.00 na telefónnom čísle 02 35 803083. Svoj prípad viete napísať aj elektronicky cez kontaktný formulár, ktorý nájdete na stránke slovensko.sk. Nezabudnite pripojiť aj číslo vašej elektronickej schránky, prípadne identifikačné číslo správy, ktorú ste dostali alebo prijali.

Zdroj obrázkov: https://www.slovensko.sk/_img/CMS4/Navody/Nove_ES/pouzivatelska_prirucka_ES.pdf

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.