Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovenská spoločnosť Sensoneo, ktorá vyvíja riešenia pre smart manažment odpadov, rozšírila svoje portfólio o unikátne analytické služby. Jej tím dátových analytikov vypracoval vlastnú metodiku určenú na zhodnotenie efektivity zvozu odpadu, ktorá pracuje výlučne s vlastnými dátami zvozových spoločností. Analýza efektivity zvozu využíva všetky dostupné dáta súvisiace so smetnými nádobami a vykonanými zvozovými trasami na to, aby komplexne odkryla skutočnú efektivitu súčasného nastavenia zvozu odpadu z pohľadu nákladov, času, vyťaženosti a kvality služby. Súčasťou analýzy je aj vyhodnotenie kvality súčasných dát a odporúčania na konkrétne strategické opatrenia pre zásadné zefektívnenie celého procesu, minimalizovanie nákladov a optimalizáciu využívania dostupných zdrojov.

Analýza efektivity zvozu odpadov je po monitorovacích senzoroch, dynamickom Plánovaní trás, Digitalizácii správy odpadovej infraštruktúry a Čipovaní ďalší účinný nástroj, ktorým Sensoneo umožňuje riadiť odpad inteligentnejšie.  V celom komplexe jednotlivých nástrojov predstavuje pomyselný prvý krok, ktorý zákazníkom pomôže zorientovať sa v tom, nakoľko efektívne je súčasné nastavenie zvozu, a súčasne odporučí návrhy na rýchle zlepšenia výlučne s využitím súčasnej infraštruktúry.

Ide o istú formu auditu a revíziu súčasných zvozových trás, frekvencií, využívaných vozidiel a odpadových nádob. Detailná a komplexná analýza každého jedného kroku z uplynulých troch mesiacov dokáže dať veľmi jasný obraz o kvalite a spoľahnutí na súčasné dáta, identifikovať slabé miesta  ako aj príležitosti pre úspory či zlepšenie kvality služby,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti Sensoneo Martin Basila a približuje, aké konkrétne informácie môžu zákazníci z analýzy napríklad očakávať:

V prvom kroku čistíme získané dáta na spoľahlivé a nespoľahlivé – medzi najčastejšie nezrovnalosti patria neukončené jazdy a chýbajúce výkladkové lístky. Následne odkrývame skutočnú cenu jednotlivých neefektívnych zvozov a vysvetľujeme dôvody, ktoré k tomu viedli; overujeme, či má súčasná frekvencia opodstatnenie vo všetkých lokalitách. Spoznáte, z ktorých trás sa vozidlá pravidelne vracajú poloprázdne, aká je cena motohodín neefektívnych trás a ďalšie informácie.

Modelovacia časť analýzy zas ponúka simuláciu, aké dopady by priniesli konkrétne zmeny. Dokážeme vytipovať nové cyklické zvozové trasy, ktoré zohľadnia Vaše špecifické požiadavky, ako napr. stihnúť vývoz v určitom časovom intervale, dosiahnuť stav, aby sa vozidlá vracali do depa naplnené na 100% alebo nasimulovať sitáciu, kedy by sa zvážali iba nádoby zaplnené and 60%.”

Zvozové spoločnosti v prípade záujmu o Analýzu zdieľajú minimálne 90 dňové spätné informácie ohľadom smetných nádob (objem, komodita, adresa, typ nádoby, dátum posledného výsypu a frekvencia výsypov) a detailnú evidenciu vykonaných zvozových trás: zvozové vozidlá, pridelené nádoby, dĺžka trasy v km a v motohodinách, množstvo zvezeného odpadu.

Analýzu v uplynulých týždňoch absolvovali prvé zvozové spoločnosti. Výsledky napríklad preukázali 42% priestor na efektívnejšie fungovanie, priame súvislosti medzi konkrétnymi typmi nádob a extrémnou nákladovosťou alebo vytýčenie zón, v ktorých zaplnenosť kontajnerov pravidelne nepresahuje 40 percent. Zákazníci tiež ocenili identifikovanie konkrétnych zvozových trás, ktoré dlhodobo vykazujú neefektivitu, a návrh nových cyklických trás, ktoré dokážu lepšie využiť súčasnú infraštruktúru a obslúžiť spravovanú lokalitu aj s menším počtom zvozových vozidiel.

Jasne sa nám ukazuje, že práve tento typ informácií, ktorý je obsiahnutý v analýze, je to, čo zvozové spoločnosti potrebujú, aby sa na svoje riadenie vedeli pozrieť takpovediac zhora. Analýza je esenciálna pri spolupráci so zákazníkom – každá ďalšia produktová nadstavba sa pripravuje jednoduchšie, pretože zákazník rozumie, že vychádzame z jeho vlastných dát,“ doplnil Martin Basila.

Značky: