Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Najnovšie riešenie vyvinuté spoločnosťou SES, ktoré bude predstavené na veľtrhu IBC2019 v Amsterdame, synchronizuje over-the-top distribúciu (OTT) so živým satelitným vysielaním. Systém s názvom Satellite and OTT in sync dodáva OTT platformám signál v internetovom protokole rovnakou prenosovou rýchlosťou ako satelitné vysielanie. Dovoľuje tak vysielateľom ponúkať rovnakú kvalitu diváckeho zážitku bez ohľadu na to, na akom prístroji divák obsah sleduje. 

Latencia o veľkosti čo i len niekoľko málo sekúnd pri prechode z jedného zariadenia na druhé dokáže pokaziť zážitok zo sledovania napríklad športového zápasu. Spoločnosti SES sa však podarilo vyvinúť jedinečné riešenie, ktoré vysielateľom zaručuje, že ich diváci môžu naplno užívať celú šírku poskytovaných služieb.

Riešenie Satellite and OTT in sync naberá zdrojový signál na jeho ceste k družici a šíri ho prostredníctvom IP súbežne so satelitným signálom. Vďaka kódovaniu s nízkou latenciou signálu a prechodu na internetový protokol priamo pri zdroji odpadá niekoľkosekundové oneskorenie medzi tradičným televíznym prenosom a OTT službami.

„Dnes vysielatelia udržiavajú a rozširujú svoj dosah tým, že sa snažia poskytovať najlepšie dosiahnuteľné divácke zážitky, a to najmä čo sa týka živých prenosov významných športových udalostí. Keď fanúšik sleduje dôležitý zápas cez OTT platformu, a počuje osadenstvo neďalekej krčmy jasať skôr, než uvidí strelený gól na svojom monitore, je to pochopiteľne mrzuté,“ hovorí Ferdinand Kayser, výkonný riaditeľ spoločnosti SES Video. „SES je hybridným distribútorom video obsahu, pracujeme teda so zdrojmi satelitného vysielania aj OTT signálu. Pomáhame tak vysielateľom poskytovať jedinečné, plynulé a dokonale uspokojujúce zážitky ich divákom.“

SES je lídrom telekomunikačnej branže s celosvetovým dosahom vyše 355 miliónov televíznych domácností predstavujúcich miliardu ľudí, na ktorých obrazovky cez družice distribuuje viac ako 8 200 kanálov. Spoločnosť SES nedávno zlúčila divíziu SES Video so svojou dcérskou spoločnosťou MX1, zameranou na distribučné služby video obsahu. MX1 sa stará o viac ako 525 kanálov a denne prenáša viac ako 8 400 hodín streamovaného videa vrátane 620 hodín športových a ďalších živých akcií. Jednotné riešenie pre prenosovú infraštruktúru, predstavované spoločnosťou SES, znamená urýchlenie nástupu hybridných lineárnych a nelineárnych služieb distribúcie obsahu s bezprecedentným celosvetovým dopadom.

Značky: