Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť SEWA, najväčšia OZV na Slovensku pre elektrozariadenia, opätovne získala od Ministerstva životného prostredia SR všetky autorizácie na komodity, ktorých zber a recykláciu pre svojich viac ako 920 spokojných klientov zabezpečuje. Výrobcovia a dovozcovia elektrospotrebičov, elektrozariadení, batérií, akumulátorov, obalových a neobalových výrobkov sa môžu naďalej spoliehať na one-stop shop služby OZV SEWA. Okrem zberu, odvozu a recyklácie elektroodpadu svojim klientom poskytuje SEWA aj administratívnu podporu a poradenstvo v oblasti odpadovej legislatívy.

SEWA pôsobí na Slovensku od roku 2005 ako organizácia zodpovednosti výrobcov združených v Asociácii dovozcov audiovizuálnej techniky (ADAT) a v IT Asociácii Slovenska (v ITAS). Jej služby využíva viac ako 920 klientov, ktorým ponúka one-stop shop riešenie pre komodity batérie, akumulátory, obalové a neobalové výrobky, a to nielen na Slovensku, ale aj v rámci Európy, prostredníctvom European Recycling Platform.

„Naši zakladajúci členovia založili  SEWA preto, aby sme za nich spoľahlivo a nákladovo efektívne  plnili zákonné povinnosti. Sme preto veľmi radi, že sme opätovne získali päťročnú autorizáciu na všetky komodity, o ktorých zber a ekologickú recykláciu sa pre našich klientov staráme. Udelenie autorizácie ministerstvom potvrdzuje kvalitu práce celého tímu SEWA,“ povedal Jozef Kozák, výkonný riaditeľ SEWA, a.s.  

Päťročné obdobie nových autorizácií začne plynúť 1. januára 2025 a skončí sa 31. decembra 2029. Za súčasných i budúcich klientov tak bude SEWA naďalej plniť jednak legislatívou stanovené povinnosti v oblasti zberu a recyklácie odpadov, ale aj vybavovať za nich v rámci služieb tzv. one-stop shopu aj administratívu súvisiacu so zákonnými povinnosťami, pomáhať im s uvádzaním recyklačných poplatkov, poskytovať podporu a poradenstvo, vrátane včasného informovania o legislatívnych zmenách, ako aj vzdelávať širokú verejnosť, najmä deti, o správnom nakladaní s odpadom z elektrozariadení, batérií a obalov.

Stať sa klientom SEWA je jednoduché. Stačí vyplniť dotazník na webovej stránke SEWA, podpísať zmluvu, a potom už len každý štvrťrok nahlásiť množstvo výrobkov uvedených klientom na trh. SEWA sa následne postará o registráciu do štátneho registra výrobcov, faktúru za jednotlivé komodity podľa nahlásených množstiev a všetky zákonom stanovené povinnosti vyplývajúce z podnikateľskej činnosti klienta. Po skončení kalendárneho roka každý klient SEWA dostane certifikát o plnení legislatívnych povinností i podiel člena, teda množstvo odpadu relevantnej komodity, ktoré bolo zaňho vyzbierané. 

Viac informácií získajú záujemcovia o služby SEWA na webe, emailom na sewa@sewa.sk či telefónnom čísle +421 2 4910 6824.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.