Rozhodnutie o odstránení reklám prišlo po kúpe Applom.
Dva a pol mesiaca dozadu sa definitívne rozhodlo o novom vlastníkovi azda najpopulárnejšej aplikácie na zisťovanie názvu piesni, ktoré počujeme, no nevieme, ako sa volajú. O kúpe sa však hovorilo už dlhšie, keďže Apple si na túto aplikáciu robil zálusk.
Väčšina príjmov Shazamu bola totiž aj tak z provízií z predaja pesničiek cez obchod iTunes. Pre spoločnosť Apple tak kúpa tejto aplikácie bola veľmi výhodná. Z pozície nového vlastníka si však Apple neželal, aby Shazam naďalej obsahoval reklamy. Tie tak v týchto dňoch definitívne z aplikácie odstránil.
Shazam napriek odstráneniu reklám naďalej zostáva zadarmo. V najbližších mesiacoch sa však môžeme teoreticky dočkať hlbšieho prepojenia s Apple Music. Jedná sa o špekulácie, ktoré nie sú ničom podložené.
Zdroj: MacRumors
Prečítajte si aj:
Apple kúpil Shazam: Akvizíciu preveria Európske regulačné orgány