Po prehľade telekomunikačnej prevádzky na Vianoce pridávame aj prehľad za Silvester.

Telekom

Zákazníci Telekomu zo svojich mobilov poslali 31. decembra 2016 spolu 3 633 201 SMS správ (pred rokom ich bolo 3 614 146), čo je zhruba dvojnásobok v porovnaní s denným priemerom. Najviac SMS bolo už tradične odoslaných medzi 18. a 19. hodinou, a to až 327 168Okrem toho Telekom zaznamenal aj 4 536 528 odchádzajúcich hovorov. 

Medziročne opäť rástol aj počet odoslaných multimediálnych správ. Na Silvestra zákazníci Telekomu odoslali spolu 137 873 MMS správ, čo je o takmer 16-tisíc viac, ako vlani. Tento počet zároveň predstavuje takmer trojnásobok bežnej dennej prevádzky.

počas Silvestra 31.12.2016 zaslali zákazníci Orangeu 4 741 348 SMS a 310 278 MMS správ. Najviac ich bolo, štandardne, zaslaných medzi 23. a 01. hodinou.  V tomto čase bolo zaslaných viac ako 1,48 mil. SMS správ a viac ako 68 tis. MMS správ.

Orange

Zákazníci Orangeu zrealizovali počas Silvestra 7 244 345 hovorov, najviac, až 1 443 346 ich bolo zrealizovaných tiež v čase od 23 do 01 hodiny dňa 1.1. 2017. V mobilnej dátovej sieti počas Silvestra preniesli zákazníci Orangeu 50 295 GB dát, o 25 % viac ako na Silvestra vlani,  z čoho viac než polovica bolo prenesených v 4G sieti.

O2

Počas silvestrovskej noci poslali zákazníci O2 až 4 070 508 SMS správ, z toho najviac medzi 0:00 a 01:00 hod. Prvú hodinu po polnoci si zákazníci O2 zapriali všetko dobré prostredníctvom 903 137 SMS správ. Na prelome rokov sa v sieti O2 uskutočnilo 604 554 hovorov. Na novoročné priania tiež zákazníci využili celkový objem dát 19,5 TB.

„Aj tento rok bola absolútna špička medzi polnocou a jednou hodinou rannou, kedy si zákazníci O2 poslali 903 137 SMS správ a uskutočnili 604 554 hovorov. Počet novoročných prianí, ktoré zaželali naši zákazníci svojim blízkym, sa v porovnaní s minulým rokom zvýšil. Počet SMS rástol o vyše 5%, MMS o viac ako 2 % a dátová prevádzka o takmer 50 %. Do nového roka želáme našim zákazníkom všetko dobré, splnenie všetkých prianí a úspešné plnenie novoročných predsavzatí,“ povedala Tereza Molnár, hovorkyňa spoločnosti O2.

Prehľad štatistík v O2 za 31. 12. 2016 a začiatok 1. 1. 2017

31.12.2016 a prvé hodiny 1.1.2017SMS
počet odoslaných SMS / 31.12.20164 070 508SMS
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu hodinu / 31.12.2016324 127SMS/hod 20:00 – 21:00
počet odoslaných SMS / 1.1.2017 00:00 – 01:00903 137– Absolútna špička za 31. 12.2016 a prvé hodiny 1. 1. 2017
počet odoslaných SMS / 1.1.2017 za najzaťaženejšiu  minútu21 238SMS/min (00:18 – 00:19) – Absolútna špička za 31. 12. a prvé hodiny 1. 1. 2017
MMS
počet odoslaných MMS / 31.12.2016147 512MMS
počet odoslaných MMS za najzaťaženejšiu hodinu / 31.12.201614 548MMS/hod 20:00 – 21:00
VOICE
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 31.12.20164 379 737
počet všetkých hovorov za najzaťaženejšiu hodinu / 31.12.2016367 590/hod 11:00 – 12:00
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 1.1.2017 00:00 – 01:00604 554– Absolútna špička za 31. 12. a prvné hodiny 1. 1. 2017
DATA
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť19,5TiB

 

 

medziročné porovnanieSMS
počet odoslaných SMS / 31.12.2015+5,1%
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu  hodinu / 31.12.2015+5,0%
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu  minútu / 31.12.2015+11,4%
počet odoslaných SMS / 1.1.2016 00:00 – 01:00+2,9%
počet odoslaných SMS / 1.1.2016 za najzaťaženejšiu  minútu+1,9%
MMS
počet odoslaných MMS / 31.12.2015+2,1%
VOICE
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 31.12.2015-12,1%
počet všetkých hovorov za najzaťaženejšiu  hodinu / 31.12.2015-16,9%
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 1.1.2016 00:00 – 01:00-3,3%
DATA
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť+47,5%

 

 

Článok priebežne aktualizujeme podľa získaných informácií od operátorov.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.