Po novom sa tomu bude dať hovoriť aj transparentné potraviny.

Koniec diskusie či je výrobok naozaj bio alebo nie je. Výrobcovia si na etiketu môžu dať prakticky hocijaké logo. Teraz si budete vedieť overiť pôvod potraviny a do tohto blockchainového systému sa zapája čoraz viac výrobcov aj spracovateľov potravín.

Dosledovateľnosť pôvodu potravín je jednou z kľúčových tém obchodu s potravinami i HORECA segmentu. Nový projekt dosledovateľnosti pôvodu potravín cez QR kódy garantovaný blockchain technológiou a partnerstvo spoločností TE-FOOD, LABAŠ s.r.o. a reštaurácie RIVERBANK, chce poskytnúť spotrebiteľovi absolútne informácie o produkte, od jednotlivých ingrediencií cez certifikácie, výrobu, prepravu, až po čas, kedy bol umiestnený na regál v predajni či na stôl pred hosťa reštaurácie.

K tomuto partnerstvu sa pripájajú i zodpovední farmári a výrobcovia. Nastáva zmena spotrebiteľského správania. Budúcnosť obchodu a HORECA už nebude založená na dôvere v značku, ale na transparentných produktoch, ktoré poskytnú spotrebiteľovi najviac informácií o svojom pôvode.

TE-FOOD zavádza systém dosledovateľnosti v rámci celého slovenského trhu Spotrebitelia potrebujú vedieť, čo sa s potravinami deje, kým sa dostanú na ich stôl. Bezpečnosť a transparentnosť sú na prvom mieste. Informovaný zákazník je ten najefektívnejší kontrolný mechanizmus.

Technológia spoločnosti TE-FOOD zavádza systém dosledovateľnosti pôvodu potravín v rámci celého slovenského maloobchodu i HORECA segmentu. Ako prvý, a dá sa povedať pilotný reťazec, sa do projektu partnersky zapojil reťazec Fresh a reštaurácia RIVERBANK.

Zákazníci predajní Fresh si budú môcť naskenovať QR kódy produktov z obalov. Teraz, keď navštívia našu reštauráciu, tak si počas čítania menu môžu naskenovať QR kód, vďaka ktorému presne zistia všetky informácie o vybraných ingredienciách. Pomocou QR kódu získajú podrobné informácie o histórii daného produktu.

Na naskenovanie QR kódu postačuje fotoaparát mobilného telefónu alebo zdarma stiahnuteľná čítačka QR kódov. Autentickosť všetkých údajov bude overená na FoodChaine (decetralizovaný blockchain spoločnosti TE-FOOD pre informácie o globálnej dosledovateľnosti).

Podľa štúdií až 66% spotrebiteľov neverí informáciám zobrazeným na etiketách potravín. Články o potravinových podvodoch sa stále častejšie objavujú v médiách. Vedie to k obrovskej nedôvere spotrebiteľov, čo zvyšuje tlak na výrobcov a predajcov potravín, ale taktiež na úrady, ktoré sú zodpovedné za bezpečnosť potravín.

Zdroj: Te-Food.sk

Prečítajte si aj:

Inteligentná kuchyňa v plnom nasadení

Značky: