V uplynulých rokoch sme svedkami nevídaného dopytu po nehnuteľnostiach a tak sa realitní makléri na nedostatok záujemcov nemôžu sťažovať.
Niektoré byty a domy vo vyhľadávaných lokalitách sa predajú doslova za pár hodín. Stále však existujú nehnuteľnosti, ktoré sú natoľko špecifické, že sa predávajú o niečo ťažšie a tieto si vyžadujú špecifický prístup. Ak riešite predaj nehnuteľnosti, ktorá nie je celkom „konfekčná“ pomôžu aj sociálne siete.
Inzerát na realitnom portáli zďaleka nestačí
Ak sledujete inzerciu nehnuteľností, určite ste za uplynulé roky zaznamenali výrazný posun v kvalite. Home staging, kvalitne spravené fotografie, video prehliadky, či fotky dronom z vtáčej perspektívy. Toto dnes všetko v inzerátoch nájdete. Problém však nastáva, ak inzerát napriek vyššie uvedenému, nemá očakávaný zásah. A to je príležitosť pre sociálne siete? Viete, ktoré sú u nás pre predaj nehnuteľností najpopulárnejšie?
Kraľuje stále Facebook
Po pridaní novej ponuky na inzertný portál často zo strany makléra nasleduje zdieľanie na Facebooku, ktoré môže mať väčší či menší úspech. Motiváciou je tiež možnosť využiť Marketplace a aj preto je práve Facebook voľbou číslo jeden. Šikovný maklér by sa však pri tejto možnosti nemal zastaviť. O popularite Instagramu snáď ani netreba písať. Napokon, právu perfektne vyniknú krásne fotky nehnuteľnosti, prípadne krátke video v rámci Instagram Reels z obhliadky.
Ak má realitný maklér obe siete v malíčku a chce vytiahnuť eso z rukáva, určite by nemal ignorovať TikTok. Kdekto by mohol namietať, že predsa ide o sociálnu sieť, kde sú len mladí, to však už zďaleka neplatí. Práve v zahraničí sa totiž TikTok teší mimoriadnej obľube aj medzi staršími. V prípade, že sa napríklad maklér trápi s predajom špecifickej investičnej nehnuteľnosti, tak krátkym videom na TikToku dokáže osloviť prekvapivo široké publikum, a to už rozhodne stojí za vyskúšanie.