Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pozvoľný nárast respiračných chorôb je očakávaným výsledkom chladnejšieho počasia aj začiatku školského roka.

Jedná sa o vírusové ochorenia ako sú napríklad chrípka, adenovírusy, rinovírusy či koronavírusy vrátane covid-19. Obavy z ochorenia koronavírusom majú za následok, že Slováci oveľa častejšie vyhľadávajú na internete testy na covid-19, s ktorými majú skúsenosti z obdobia pandémie.

Záujem o testy na koronavírus vzrástol na Heureke až o +744 %. “Hoci pandémia už skončila, covid-19 zo sveta nezmizol a stále môže spôsobiť vážne zdravotné problémy. Rád vidím, že sú Slováci zodpovední a investujú pár eur za test, ktorým ľahko zistia, či je ich ochorenie spôsobené koronavírusom,” hovorí Jan Mayer, šéf slovenskej a českej Heureky.

S nastupujúcou sezónou respiračných ochorení súvisia aj ďalší skokani za posledných 30 dní ako inhalátory (+243 %), či nosné kvapky, spreje a oleje (+76 %). Medzi skokanov patrí už aj viacero vianočných či zimných tovarov. “Jednoduchosť nakupovania online má za následok, že sa sezóna vianočných nákupov posúva čoraz viac k začiatku jesene,” hovorí Jan Mayer.

Netradičné produktové kategórie rastú na internete rýchlejšie

Aj keď kategória kozmetika a zdravie, kam spadajú testy, inhalátory aj voľnopredajné lieky,  dosahuje len necelý 7 %-ný podiel na tržbách online nákupov, je jednou z najrýchlejšie rastúcich kategórií. V roku 2021 narástla o +27 % a v minulom roku o ďalšie +3 %.  “Táto kategória má stále veľký potenciál pre online nákupy, pretože ľudia si zvykli nakupovať drogériu či voľnopredajné lieky aj na internete,” uzatvára Jan Mayer.

Značky: