Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Medzi najobľúbenejšie športy Slovákov patrí cyklistika. Práve cyklistika má v kategórii šport online až 16-percentný podiel na trhu. Pred cyklistikou a nevyhnutnou športovou výživou, ktorá v kategórii tvorí 29 % obratu, je na prvom mieste segment fitness pomôcok. „Veľkým trendom je cvičiť v pohodlí domova, takže Slováci často nakupujú rôzne pomôcky na cvičenie, ako sú činky, podložky, overbally a ďalšie drobné pomôcky. Byť fit je momentálne trendom a Slováci sa radi udržiavajú vo forme doma,“ vyhlásila obsahová manažérka najväčšieho online porovnávača Heureka Alexandra Čermáková. Do kategórie fitness vybavenia patria aj trampolíny, najmä menšie záhradné sú veľkým tohtoročným hitom.

„Slováci okrem iného začínajú vo veľkom nakupovať aj elektronické športové vybavenie – ide o rôzne sporttestery, krokomery  či športové hodinky. Trendom je nakupovanie wearables zariadení, ktoré sa dajú prepojiť pomocou aplikácií s mobilnými telefónmi a zaznamenávajú rôzne telesné hodnoty,“ uvádza Čermáková.

Slováci do športového vybavenia investujú nemalé peniaze, obrat v tejto kategórii je o polovicu vyšší ako za knihy. Na druhej strane kníh kupujú Slováci dvakrát viac. „Knihy patria v obľúbeným položkám celoročne. V lete Slováci oceňujú elektronické čítačky, ktoré sú pri cestách mimoriadne praktické,“ tvrdí Čermáková. Nielen, že čítačky nezaberú množstvo priestoru, ale navyše si dovolenkári môžu so sebou na cesty zobrať stovky kníh. Medzi dlhodobo obľúbené tituly patrí napríklad trilógia Fifty Shades a kultovka Krstný otec, ale aj diela slovenských autorov – detektívky Dominika Dána, knihy Igora Bukovského, tituly GOGO – Chalan z internetu, Dementi alebo Som mama. V kategórii elektronických kníh sú v obľúbenosti na prvých troch miestach príručka o zdravej strave a životnom štýle Doba jedová, román Vojnový kôň a cestopis Afrikou na dohled.

E-commerce stále rastie

Celkovo e-commerce na Slovensku rastie, v roku 2015 minuli Slováci v internetových obchodoch 703 miliónov eur. V medziročnom porovnaní to vychádza na 15-percentné zvýšenie objemu, Heureka očakáva ďalší rast aj v tomto roku. Objem online už prekročil hranicu 5 % celkového retailu Slovenska.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.