Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Influenceri a známe osobnosti výrazne ovplyvnili štatistiky najvyhľadávanejších produktov za rok 2021. Nákupný poradca Heureka.sk analyzoval, čo Slováci vyhľadávali na e-shopoch. Štatistikám dominujú iPhony a respirátory. Prekvapením je však CBD olej, ktorý sa aj vďaka propagácii influencerov stal hitom slovenského trhu.

Čo sa týka jednotlivých mesiacov, najviac prvenstiev v roku 2021 patrí iPhonu, ktorý dominoval až päťkrát. Spomedzi modelov Slováci najviac hľadali iPhone 12, ktorý sa po uvedení nového iPhone 13 stal cenovo dostupnejší. 

Prvý štvrťrok minulého roka však patril jednoznačne respirátorom. Štatistiky významne odzrkadľujú meniace sa opatrenia, na základe ktorých Slováci zadávali do vyhľadávača respirátory. Medzi často vyhľadávanými výrazmi nájdeme aj pulzný oximeter. Zaujímavosťou je porovnanie so susedným Českom, ktoré ukazuje ako sa protipandemické opatrenia v každej krajine odzrkadľujú v nákupnom správaní. Kým na Slovensku majú respirátory v internetových nákupoch vo všeobecnosti silné zastúpenie, Česi vyhľadávali “už len” detské respirátory.

“Medializované informácie o možnej nedostupnosti konkrétneho tovaru majú vždy obrovský vplyv na správanie sa Slovákov na e-shopoch. Dobrým príkladom je aditívum AdBlue, pre ktoré Slováci na jeseň doslova prevalcovali internet,” tvrdí Jan Mayer, riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk.

Záver roka patrí aj v štatistikách sviatkom a rodinnej pohode. Zdá sa, že Slováci sa vracajú k dávnejším zvykom. V decembri bol totiž najvyhľadávanejším slovom oblátkovač, na sviatky si pravdepodobne chceli sami pripraviť oblátky či trubičky.

Ako sa na Heureke vyhľadáva v porovnaní s Českom?

Kým Slováci hľadajú na Heureke konkrétne produkty či výrazy, Česi vyhľadávajú podľa kategórií. Chladnička, televízor, notebook, vysávač, kávovar, práčka – tieto slová by ste v zozname najvyhľadávanejších výrazov slovenskej Heureky hľadali márne. Jedinou výnimkou je tablet, ktorého popularita opätovne rastie. “Slováci naozaj vo väčšej miere hľadajú konkrétne produkty, vďaka ktorým sa v zozname najvyhľadávanejších výrazov okrem iPhonu či CBD oleja nachádzajú aj tenisky Nike Air Force 1, slúchadlá AirPods či pulzný oximeter,” hovorí Jan Mayer.

Najvyhľadávanejšou značkou roku 2021 sa stal u nás aj u západných susedov Samsung. Druhou je iPhone, treťou Xiaomi a štvrtou Bosch. V Česku značka Xiaomi predbehla iPhone a štvrtou najvyhľadávanejšou značkou je Lego.

Online nakupujeme takmer stále a všetko

Najväčší nákupný poradca a cenový porovnávač Heureka patrí stabilne medzi 10 najnavštevovanejších webov na Slovensku.  “Online nakupovanie rastie v desiatkach percent ročne a obrat v roku 2021 prekročil hranicu 2 miliárd eur. Dnes to už nie je len o nakupovaní vianočných darčekov či sledovaní povianočných výpredajov. Samotný december je na Slovensku až 4. a v Česku dokonca 6. najsilnejší mesiac z pohľadu aktivity nakupujúcich. Dnes nakupujeme online takmer všetko,” dodáva na záver  Jan Mayer, riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk.

Najvyhľadávanejšie výrazy* na Heureka.sk za celý rok 2021  

Respirátor FFP2Respirátor KN95 FFP2iPhone 12iPhoneRespirátor FFP3iPhone 11CBD olej 10%Nike Air Force 1AirPodsOblátkovač   *Výrazom sa rozumie  „najčastejšie hľadaná fráza.” Výraz sa skladá z rôznych slov. Napríklad výraz “metlička na šľahanie” obsahuje slová: “metlička”, “na”, šľahanie”.

Značky: