Slovenská pošta rozšírila sieť BalíkoBOXov určených na pohodlné a jednoduché doručovanie balíkov a balíkových zásielok. Zákazníci môžu cez BalíkoBOXy tiež uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom. Výhodou BalíkoBOXov je práve ich nonstop dostupnosť a s rozšírenou funkcionalitou sa postupne stávajú rýchlym, jednoduchým a hlavne flexibilným riešením aj pre zaneprázdnených klientov. Dnes bol oficiálne uvedený do života BalíkoBOX v Žiari nad Hronom, a to za prítomnosti vedenia Slovenskej pošty a vedenia mesta Žiar nad Hronom.
„Žijeme v digitálnej dobe, ľudia využívajú internet stále častejšie či už na nákupy alebo vybavovanie rôznych záležitostí a nechcú čakať na úradoch alebo na pobočkách. Preto som rád, že rozširujeme našu sieť BalíkoBOXov aj do ďalších miest, čím sa stávajú naše služby dostupnejšie aj pre zaneprázdnených občanom. Verím, že zákazníci ocenia aj rozšírenú funkcionalitu BalíkoBOXov, pretože predstavujú rýchly, bezpečný a pohodlný spôsob vybavenia poštových a teraz už aj transakčných služieb,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Martin Ľupták.
„V minulom roku otvorili v našom meste pobočku pošty nad autobusovou stanicou, kde však nebolo možné vyberať balíky. Tie bolo možné vyzdvihnúť len na centrálnej pošte na námestí. Preto ma teší, že sa rozšírili služby pošty a pribudol nám v meste BalíkoBOX na Ulici SNP. Žiarčania sa tak k svojim balíkom dostanú kedykoľvek a nemusia čakať na otváracie hodiny pošty,“ povedal primátor mesta Peter Antal.
Slovenská pošta má aktuálne na celom Slovenku 94 BalíkoBOXov a v rámci Stratégie „Pošta 2020“ plánuje do konca tohto roka rozšíriť sieť na 135 kusov. BalíkoBOXy sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a v 25 okresných mestách. V Banskobystrickom kraji je zatiaľ osem BalíkoBoxov (Banská Bystrica, Lučenec. Zvolen, Veľký Krtíš, Žiar nad Hronom), do konca roka by malo pribudnúť ďalších šesť, a to v Brezne, Detve, Banskej Bystrici, Banskej Štiavnici, Rimavskej Sobote a vo Zvolene. Zoznam terminálov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBOXy“ zobrazí užívateľovi presný zoznam všetkých terminálov.
Záujem zákazníkov o balíkové služby dynamicky rastie, preto Slovenská pošta postupne rozširuje svoju sieť BalíkoBOXov, ale aj ich funkcionalitu s cieľom vyjsť čo najviac v ústrety svojim klientom, priblížiť služby ľuďom a zároveň odľahčiť a zefektívniť procesy v prevádzke. BalíkoBOXy sú k dispozícii nepretržite po dobu 24 hodín 7 dní v týždni a zákazníci môžu cez ne okrem podaja a vyzdvihovania balíkov realizovať už aj platobné transakcie. Implementácia platobných služieb sa začala ešte v roku 2019, pričom už dnes sú platby prístupné v celej sieti BalíkoBOXov. Akceptované sú platobné karty všetkých komerčných bánk.
BalíkoBOXy sú zákazníkmi z roka na rok stále vyhľadávanejšie, o čom svedčia aj čísla. Klienti ich využívajú najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Využívanie BalíkoBOXov vzrástlo v roku 2019 oproti roku 2018 o viac ako 200 %. V roku 2020 zaznamenávajú práve BalíkoBOXy najvýraznejší index nárastu, za prvý kvartál o 339 % oproti rovnakému obdobiu roka 2019 a za druhý kvartál až o 472 % oproti rovnakému obdobiu v roku 2019.
Ako BalíkoBOX funguje
Klient si v ponuke služieb BalíkoBOXu vyberie, či chce podať alebo vyzdvihnúť zásielku, či chce zaplatiť poštový poukaz, SIPO prípadne ePoukaz alebo faktúru s PAY by square kódom. Ak chce uskutočniť platobné transakcie, naskenuje platobný doklad, doplní podľa zadania potrebné údaje, skontroluje, zaplatí kartou a zoberie potvrdenku.
Ak si klient zvolí BalíkoBOX na doručenie zásielky, dostane na svoje mobilné číslo SMS s informáciami hneď po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky. V SMS sa dozvie, v ktorom BalíkoBOXe sa zásielka nachádza, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky. Ak má klient stiahnutú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, dostane informáciu o zásielke aj tam. V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciu o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou. Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si adresát nevyberie svoj balík, putuje na pobočku pošty. Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Balík potom počká na pošte ďalších 18 dní. Rovnako sa adresát môže rozhodnúť v priebehu doručovania balíka, že mu bude lepšie vyhovovať BalíkoBOX ako pobočka pošty alebo poštový kuriér a môže si ju ľahko presmerovať. Vyzdvihnutie alebo podanie zásielky je tak jednoduchšie, rýchle a maximálne efektívne.