Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nahlásiť nefunkčnú službu egovernmentu alebo podnet na zlepšenie, ktorý s týmito službami súvisí, je odteraz ešte jednoduchšie. Stačí, ak ľudia vo svojich verejných príspevkoch na sociálnych sieťach Facebook alebo Twitter označia Slovensko.Digital a použijú hashtag #lepsiesluzby.

Občianske združenie Slovensko.Digital sa o takomto príspevku na Facebooku alebo Twitteri automaticky dozvie, skontroluje ho a následne nahlási na riešenie prislúchajúcemu úradu.
Stav riešenia takéhoto podnetu potom môže každý sledovať na portáli www.lepsiesluzby.sk.

Slovensko.Digital v spolupráci s členskou spoločnosťou Gerulata Technologies pripravila jednoduché technické riešenie – vyhladávacieho bota, ktorý upozorňuje na všetky zmienky hashtagu #lepsiesluzby na sociálnych sieťach Facebook a Twitter.

“Naším hlavným cieľom je ešte viac zjednodušiť nahlasovanie nedostatkov alebo nápadov na zlepšenie elektronických služieb štátu a samosprávy v rámci nášho bežiaceho projektu www.lepsiesluzby.sk. Ľudia vnímajú štát ako jeden celok, nemajú mať povinnosť poznať rozdelenie kompetencií medzi úradmi a preto sme v rámci projektu www.lepsiesluzby.sk vytvorili jedno centrálne miesto, kde môžu svoje podnety nahlásiť, a my ich následne rozdistribujeme medzi príslušné úrady. No myslíme si, že vytvorenie takéhoto centrálneho systému by mal v blízkom čase zaviesť aj samotný štát, kľudne štátu koncept nášho riešenia podarujeme. Ľudia aj doteraz zdieľali svoje skúsenosti s elektronickými službami štátu na sociálnych sieťach. Odteraz môžeme tieto podnety automaticky zbierať a ďalej s nimi pracovať. Využili sme technické možnosti produktu na boj proti hoaxom a dezinformáciám spoločnosti Gerulata Technologies. Ide o jednuduchú a lacnú službu, ľahko použiteľnú pre ľudí” hovorí výkonný riaditeľ Slovensko.Digital Peter Kulich.

Na portáli Lepšie služby môžu občania, podnikatelia, ale aj úradníci upozorniť na problémy elektronických služieb štátu, alebo zaslať podnety na ich zlepšenie.

Každý podnet je zo strany Slovensko.Digtal odborne spracovaný, posúdený a posunutý do rúk zodpovedných úradov a správcov elektronických služieb. Od jeho spustenia v roku 2019 už bolo nahlásených viac ako 100 podnetov, z ktorých viac ako polovica bola vyriešená či uzavretá.

Portál vznikol a funguje ako komunitný projekt, konkrétne v spolupráci so spoločnosťou EEA, s.r.o. a komunitou dobrovoľníkov napr. zo spoločnosti ESET, spol. s.r.o.