Presne cielené online reklamné kampane, intenzívna prezentácia na trhoch krajín V4, spolupráca s palubnými časopismi českých vlakových dopravcov, globálna kampaň na televíznej stanici Eurosport, účasť na veľtrhoch cestovného ruchu, infocesty zahraničných novinárov na Slovensko a spolupráca s krajskými a oblastnými organizáciami cestovného ruchu. Reklamné aktivity Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) prinášajú ovocie. Za prvých šesť mesiacov tohto roka sa návštevnosť Slovenska zvýšila o takmer 10 percent a prekonala rekordný rok 2013.

Rast zo všetkých trhov

Podľa údajov Štatistického úradu SR si cestovný ruch na Slovensku za prvý polrok 2015 pripisuje výrazný medziročný rast. Našu krajinu si za svoju dovolenkovú destináciu zvolilo 1,894 milióna cestovateľov, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 percent.

Zo zahraničia prišlo 734 000 návštevníkov (+ 10,4 %), domácu dovolenku zvolilo 1,16 milióna Slovákov (+ 9,5 %). Rast si pripísali všetky hlavné krajiny, z ktorých chodí na Slovensko najviac dovolenkárov. Český trh narástol o 9,4 %, poľský o 4,1 %, nemecký rástol dvojciferne o 13,7 %, rakúsky o výrazných viac ako 22 % a maďarský o 12 %. Veľmi dobrou správou je dvojciferný rast cestovateľov zo západnej Európy – zo Spojeného kráľovstva o 42 %, z Talianska o 17 % a z Francúzska o viac ako 21 %. Markantný rast si pripísali aj vzdialené trhy. Z USA prišlo o 23 % viac dovolenkárov, z Austrálie o 29 % a nárast turistov z Číny zaznamenal až 115 %. Vysoký rast návštevnosti znamená, že prvý polrok položil veľmi dobrý základ pre nový rekord. Za sledované obdobie už prišlo viac cestovateľov aj ako v rekordnom roku 2013.

Viac návštevníkov sa prejavilo aj v raste príjmov z cestovného ruchu. Za prvých šesť mesiacov to podľa údajov Národnej banky Slovenska bolo už 924 miliónov eur, čo je o 27 miliónov eur viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.

„V rámci reklamného mixu sme využili aj online kampane na vyhľadávačoch Google a YouTube, ktoré odkazovali práve na portál www.slovakia.travel. Na portál smerujú aj odkazy v reklamných spotoch. Za prvých sedem mesiacov tohto roka ho navštívilo už viac ako 1,2 milióna záujemcov o informácie o dovolenkových možnostiach na Slovensku. To predstavuje medziročný nárast o 80 %,“ uviedla Marta Kučerová. Najviac návštevníkov portálu www.slovakia.travel prišlo zo Slovenska (+ 84 %), Poľska (+ 76 %), Maďarska (+ 115 %) a z Českej republiky (+ 310 %). „Výsledky návštevnosti portálu ukazujú, že presne cielená kampaň mala úspech. Očakávame, že tieto výsledky sa prejavia aj v raste návštevnosti Slovenska v druhej polovici tohto roka,“ uzatvára Marta Kučerová.

TOP 5 krajín v návštevnosti Slovenska (1 – 6/2015)

KrajinaPočet návštevníkovMedziročný nárast
Česká republika201 700+ 9 %
Poľsko81 500+ 4 %
Nemecko69 900+ 14 %
Rakúsko35 800+ 22 %
Maďarsko32 400+ 12 %
Slovensko1 160 700+ 9,5 %
Zahraničie733 800+ 10,4 %
Celkovo1 894 500+ 10 %

Zdroj: ŠÚSR

Potenciál ďalšieho rastu

Možno očakávať, že rast návštevnosti bude v tomto roku pokračovať. Stabilné a teplé letné počasie dovolenkárom prialo a nárast turistov už hlásia viaceré slovenské regióny. Vysoký záujem o cestovanie na Slovensko indikuje aj rekordná návštevnosť Národného portálu cestovného ruchu www.slovakia.travel.

 

TOP 5 krajín podľa návštevnosti www.slovakia.travel (1 – 7/2015)

KrajinaPočet návštevníkovMedziročný nárastNajhľadanejšie témy
Poľsko142 000+ 76 %Termálne kúpaliská a akvaparky
   Slovenský raj
   Kam ísť na Slovensku
    
Maďarsko93 300+ 115 %Dobšinská ľadová jaskyňa
   Hrady a zámky
   Mapa destinácií
    
Česká republika69 000+ 304 %Termálne kúpaliská a akvaparky
   Mestá
   Kalendár podujatí
    
GB+USA34 800+ 70 %TOP 10 na Slovensku
   Mapa destinácií
   Podujatia
    
Nemecko30 200+ 53 %TOP 10 na Slovensku
   Mapa destinácií
   Demänovská ľadová jaskyňa

Zdroj: Google Analytics

Značky: