Na Slovensku existuje mnoho zaujímavých startupov, ktoré si zaslúžia pozornosť, pretože prinášajú inovatívne myšlienky. Aktuálne nás zaujal projekt SONGOROO, čo je vlastne hudobný startup. My sme hovorili s riaditeľom tohto projektu Marekom Dudášom (MD).

Marek Dudáš, CEO Songoroo

TOUCHIT: Aké boli začiatky?

MD: S prípravou projektu sme začali už pred štyrmi rokmi. Osobne som mal skúseností z tvorby aplikácií v oblasti on-line porovnania cien poistných produktov a hľadal som niečo nové. Môj priateľ Daniel Mazurik prišiel s nápadom ako cielene prezentovať hudobnú produkciu vo verejných priestoroch, on je teda tým skutočným otcom myšlienky projektu.

Autor myšlienky Songoroo – Daniel Mazurik

Našim prvotným zámerom bolo vytvoriť aplikáciu JukeBoxu v mobile. Postupom času sme sa dostali k tomu, že dnes je Songoroo hudobný portál, ktorý sa dobre uplatní v priestoroch, kde je viacej ľudí. Je to v podstate vyššia forma In-Store-Rádia, teda hudby, ktorú poznáme ako podmazovú, napr. vo veľkých obchodoch.

Máte záruku 100 % legálnej hudby – hovorí Marek Dudáš

TOUCHIT: Povedzte nám, ako to vlastne funguje.

MD: Predstavme si verejný priestor, kde sa združuje viacero ľudí, napr. banka, fitness centrum alebo aj čakáreň u lekára. Pre nich je príjemnejšie, ak hrá ich uchu lahodiaca hudba. Toto zariadime my tým, že prehrávaná hudba je priamo ovplyvnená vkusom ľudí, ktorí sa v danom priestore a čase nachádzajú.

A takto sa dá pozrieť aktuálny playlist v Songoroo napr. na mobilnom trelefóne

TOUCHIT: To znie dobre, vysvetlite, ako sa moja obľúbená hudba dostane do aktuálneho playlistu.

MD: Podmienkou je, že máte stiahnutú aplikáciu Songoroo. V nej si vytvoríte profil, teda určíte, aká hudba sa vám páči a tiež aká hudba sa vám nepáči. Čím presnejšie svoj profil určíte, tým lepšie pre vás – hudba vám bude potom lepšie „pasovať“. Ak vojdete povedzme do „Songoroo kompatibilného priestoru“ a máte zapnutú bluetooth komunikáciu, systém vás a vašu hudbu zaregistruje. Nás algoritmus tak začne zaraďovať hudbu z vášho preferovaného playlistu do tohto, ktorý sa v danom priestore práve prehráva. Výhoda je práve v tom, že na to, aby sa vaša preferovaná hudba prehrávala, už nemusíte robiť nič. Nemusíte nikoho nahovárať, aby zmenil hudobný štýl, či hádzať mince do automatu (boxu). Rovnako máte možnosť pozrieť sa, ako sa volá skladba, ktorá sa aktuálne prehráva. V ďalšej verzii projektu budete mať aj možnosť ohodnotiť hudbu, ktorú vybral niekto iný.

Krabička Songoroo zo strany portov

TOUCHIT: Dobre a kde sa môžeme s takýmito Songoroo kompatibilnými priestormi stretnúť?

MD: V našom portfóliu máme už viacero objektov, v ktorých prebieha takpovediac skúšobná prevádzka. Songoroo je úspešne zavedené v bankovej pobočke. Veríme, že projekt sa ujme aj v ostatných pobočkách banky. Následne by prišli na rad prevádzky telekomunikačných operátorov, rôzne klientske centrá, čakárne v moderných nemocniciach a poliklinikách a podobne.

TOUCHIT: Prezraďte nám, ako je postavený biznis model.

MD: Náš biznis spočíva v tom, že pobočka, ktorá má Songoroo zavedené platí mesačný poplatok.

Od nás dostane krabičku, do ktorej sa pripojí internet a Hi-Fi súprava. V rámci poplatkov má vysporiadanú časť poplatkov za prehrávanie hudby na verejnosti. Druhú časť poplatkov za autorské práva, ktoré sa vzťahujú ku konkrétnemu priestoru si firma platí sama alebo to môžeme za ňu zariadiť my. Za prevádzku Songoroo účtujeme poplatok 50 eur mesačne. Vieme sa dohodnúť aj na skúšobnej prevádzke, to znamená bezplatnej. Na jej základe sa môže klient následne slobodne rozhodnúť, či prejde na platený model.

Ďakujeme pekne za rozhovor.

Za TOUCHIT sa rozprával Ondrej Macko

Viac o Songoroo

Hudobná revolúcia so Songoroo

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.