Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na výstave spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show (CES) 2022 v americkom Las Vegas sa spoločnosť BMW Group priamo zameriava na mobilitu zajtrajška. CES prvýkrát poslúži ako miesto svetovej premiéry nového modelu značky BMW. Ide o nový model BMW iX M60 (kombinovaná spotreba elektrickej energie: 24,7 – 21,7 kWh/100 km* podľa WLTP; kombinované emisie CO2: 0 g/km), najvýkonnejšiu verziu novej technologickej vlajkovej lode spoločnosti BMW Group, ktorá, okrem iného, stanovuje štandardy v oblasti užívateľského zážitku, prevádzky a konektivity, ako aj funkciami autonómnej jazdy a parkovania. Nemecký výrobca prémiových automobilov predstaví aj sériu inovácií, ktoré spájajú kreativitu a digitalizáciu a vodičovi a cestujúcim prinášajú skvelé zážitky. Špičkové vozidlo sa preto na veľtrhu CES 2022 doslova stretáva s vrcholným digitálnym zážitkom.

Spoločnosť BMW Group na výstave CES 2022 predstaví, ako možno využiť inovatívnu digitálnu technológiu tak, aby bol zážitok z jazdy pre zákazníkov ešte individuálnejší a emocionálnejší. Ústrednú úlohu pri tom zohrávajú nové režimy My Modes, ktoré v interiéri vytvárajú pohlcujúci užívateľský zážitok. Spoločnosť BMW Group na výstave CES 2022 ponúka pohľad na štyri nové režimy My Modes. Výber sa čoskoro rozšíri o režimy My Modes s označením Expressive a Relax. Okrem toho režim Digital Art Mode prvý raz predstavuje digitálne umenie v automobile a režim Theatre Mode ohlasuje novú éru zábavy vo vozidle.     

Pieter Nota, člen predstavenstva BMW AG, zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj: „Začiatkom decembra sme dosiahli míľnik v našej transformácii a dodali sme miliónte elektrifikované vozidlo. V podobe modelu BMW iX M60 na tohtoročnej výstave CES predstavujeme najvýkonnejšie a najrýchlejšie elektrické vozidlo v našom produktovom portfóliu. Zároveň vieme, že digitálny zážitok je pre našich zákazníkov čoraz dôležitejší. S režimom Theatre Mode prinášame do vozidla veľkolepý zážitok zo zábavy budúcnosti. S My Mode Digital Art sme prvým výrobcom automobilov, ktorý do svojich vozidiel prináša digitálne umenie.”

Rovnako ako digitálne umelecké diela na zakrivenom displeji BMW Curved Display, zohráva dôležitú úlohu pri čo najintenzívnejšom vychutnávaní si radosti z jazdy aj jej zvuk. Spoločnosť BMW Group vyvíja v spolupráci so skladateľom filmovej hudby a s držiteľom Oscara a ceny Grammy Hansom Zimmerom špecifické zvukové sprievody pre plne elektrické modely. Výsledkom partnerstva je BMW IconicSounds Electric, ktorý sa predstaví práve na výstave CES 2022. Ďalšou funkciou, ktorá tu debutuje, je režim Theatre Mode, nový štandard automobilky BMW pre zábavu budúcnosti vo vozidle, ktorý premieňa zadnú časť budúcich modelov BMW na súkromné kino.

Úplne nové možnosti personalizácie, ktoré otvára digitálna technológia, sa však neobmedzujú len na interiér. Model BMW iX Flow s technológiou E Ink je prvé vozidlo na svete, ktorého vonkajšiu farbu možno zmeniť jednoduchým stlačením jediného tlačidla. 

Pohlcujúca inštalácia DIMENSIONS OF REAL (Dimenzie reality) ide ešte ďalej. Namiesto fyzickej štúdie automobilu môžu návštevníci CES v Las Vegas objaviť štyri portály do dimenzionálnych svetov založených na režimoch My Modes. Návštevníci sa pomocou priamej interakcie so štúdiou vozidla v každom svete stanú súčasťou procesu jeho tvorby.

Spoločnosť BMW Group predstaví svoje koncepty a vízie mobility zajtrajška na výstavnej ploche Silver 3 v priestoroch Las Vegas Convention and World Trade Center. Spoločnosť na priľahlých vonkajších plochách predvedie aj funkciu autonómnej jazdy a parkovania, ktorá bude čoskoro dostupná v budúcich modeloch značky BMW. S inovatívnym asistentom manévrovania si budú môcť budúce modely BMW uložiť až desať parkovacích manévrov, každý s dĺžkou až do 200 metrov, a potom ich automaticky nasledovať. Vodič bude môcť ovládať parkovanie a vychádzanie z parkovacieho miesta, čo môže zahŕňať aj viaceré manévre, a to úplne, alebo čiastočne zvonku vozidla.

Svetová premiéra na CES 2022: Model BMW iX M60.

Spoločnosť BMW Group predstavuje najnovšiu a najvýkonnejšiu modelovú verziu svojej novej technologickej vlajkovej lode. Model BMW iX M60, ktorý sa verejnosti prvýkrát predstaví na veľtrhu CES 2022, je prvým výkonným automobilom od BMW M GmbH, ktorý bol od začiatku vyvinutý pre čisto elektrickú mobilitu. Vďaka celkovému systémovému výkonu 455 kW (619 k*) z dvoch elektromotorov, maximálnemu krútiacemu momentu 1 015 Nm* v športovom režime alebo 1 100 Nm* pri aktívnom systéme Launch Control, elektrickému pohonu všetkých kolies a špecifickému M podvozku, obohacuje verzia BMW iX M60 mobilitu s nulovými lokálnymi emisiami o fenomenálny výkon.

Model BMW iX M60 spája koncepciu vozidla prispôsobenú nekompromisne pre udržateľnosť s moderným dizajnom vozidiel z kategórie Sports Activity Vehicle a jazdnými vlastnosťami, ktoré sa môžu pochváliť vzrušujúcou úrovňou dynamiky. Stelesňuje teda to najlepšie z troch svetov — BMW i, modelov BMW X a BMW M GmbH. S moderným charakterom útulnej obývačky, ktorý vytvára jeho veľkorysý interiér, a s jeho technologickými vymoženosťami, ktoré zahŕňajú aj oblasti autonómnej jazdy, prevádzky a konektivity, predstavuje BMW iX M60 nové poňatie sofistikovaného luxusu, vysokého výkonu a prémiových vlastností. BMW iX M60 zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h len za 3,8 sekundy. Charakteristická celková harmónia vozidla úhľadne spája výkon ako zážitok, ktorý je emocionálne pútavý a zároveň spoľahlivo ovládateľný až na fyzikálne limity jazdy.  

Jedinečné momenty: Nové režimy My Modes Expressive a Relax.

BMW iX je jedným z prvých modelov automobilky BMW, ktorý už používa najnovšiu generáciu displeja a operačného systému iDrive. Nový iDrive umožňuje nielen mimoriadne intenzívnu interakciu medzi vodičom a vozidlom, ale aj väčšiu individuálnu úpravu zážitku z jazdy pomocou nových režimov My Modes. Tie vytvárajú jedinečné momenty, ktoré sú výsledkom kombinácie vlastností vozidla a atmosféry interiéru prispôsobenej konkrétnej situácii. Na veľtrhu CES 2022 teraz značka BMW prvýkrát predstaví ďalšie verzie celkového užívateľského zážitku, ktorý týmto spôsobom vzniká v interiéri. Vďaka režimom My Modes Expressive a Relax budú mať zákazníci BMW v budúcnosti k dispozícii ďalšie spôsoby, ako prispôsobiť nastavenia vozidla konkrétnej situácii a nálade.

V novom režime My Mode Expressive sa aktívny zážitok z jazdy spája s mimoriadne emotívnou atmosférou v interiéri. Vzhľad displejov na BMW Curved Display sa vyznačuje výraznými farbami a abstraktnými vzormi. V kombinácii s BMW IconicSounds Electric pre plne elektrické modely BMW poskytuje aktivácia režimu My Mode Expressive aj nekonvenčný zvuk v interiéri, ktorý obzvlášť intenzívne reaguje na jazdnú situáciu.

Režim My Mode Relax kladie dôraz na wellness, harmóniu a relax. Grafické zobrazenia na BMW Curved Display sa inšpirujú prírodnou krajinou. V plne elektrických modeloch ho dopĺňa zodpovedajúce decentné a harmonické zvukové pozadie.

Exkluzívny zážitok: BMW prináša do vozidiel digitálne umenie.

Režim Digital Art Mode, celosvetovo prvé použitie digitálneho umenia v automobilovom prostredí, ponúkne mimoriadne exkluzívny zážitok z jazdy. Displeje na BMW Curved Display, aktivované pomocou tohto režimu My Mode, pochádzajú z kreatívneho dialógu medzi oddelením BMW Group Design a medzinárodne uznávanou čínskou multimediálnou umelkyňou Cao Fei. Návštevníci veľtrhu CES 2022 môžu získať prvý dojem z režimu Digital Art Mode priamo v modeli BMW iX M60, ktorý sa tam tiež predstaví.

Umelkyňa Cao Fei vytvorila v roku 2017 dielo BMW Art Car #18, prvé plne digitálne vytvorené vozidlo v histórii tejto celosvetovo jedinečnej zbierky mobilných umeleckých diel. S premiérou zabudovania digitálneho umenia do automobilového prostredia teraz spolu s BMW Group robia ďalší krok v globálnom kultúrnom záväzku spoločnosti. Cao Fei vo svojom digitálnom umeleckom diele, vytvorenom pre režim Digital Art Mode, prináša mnohé interakcie a korelácie v globalizovanom svete pomocou svetelných prvkov, ktoré sa neustále menia, pohybujú a navzájom súvisia.

Štartovací signál pre BMW IconicSounds Electric.

Automobilka BMW zintenzívňuje zážitok z jazdy v plne elektrických modeloch značky s novými a emocionálne pútavými zvukovými pozadiami. Spoločnosť predstaví na veľtrhu CES 2022 zvukovú knižnicu BMW IconicSounds Electric, ktorá vzišla zo spolupráce medzi BMW Group a držiteľom ceny Oscar a skladateľom filmovej hudby Hansom Zimerom.

Spoločne vyvinuté zvuky jazdy odrážajú špecifické výkonové vlastnosti a základné atribúty značky elektrifikovaných vozidiel BMW spôsobom, ktorý je úplne nový a zároveň autentický. Pomáhajú vytvoriť zážitok z trvalo udržateľnej mobility a interakcie medzi vodičom a vozidlom, ktorý je ešte intenzívnejší, ešte prítomnejší a ešte nezameniteľnejší. Akustická spätná väzba na pohyby pedála akcelerátora sa tak stáva základnou súčasťou zážitku z jazdy v elektricky a teda prakticky bezhlučne poháňanom vozidle značky BMW.

Nové zvukové pozadia sa líšia v závislosti od vodičom zvolených režimov My Modes. Elektrifikované automobily BMW M využívajú variácie BMW IconicSounds Electric vyvinuté špeciálne pre ne. BMW IconicSounds Electric bude v prvej polovici roku 2022 prvýkrát k dispozícii pre model BMW i4 a v druhej polovici roku 2022 aj pre model BMW iX.

Kino na kolesách: Zábava budúcnosti vo vozidlách.

Okrem nových momentov a zvukových pozadí pre intenzívny pôžitok z jazdy predstaví spoločnosť BMW Group aj inovatívny koncept pre individuálnu mobilitu na zadných sedadlách. Na výstave CES 2022 ponúka výrobca prémiových automobilov perspektívu mimoriadne exkluzívneho prejavu funkcie My Modes v kombinácii so zábavným systémom budúcnosti. V režime My Mode Theatre sa zadná časť interiéru premení na súkromný salónik s BMW Theatre Screen, 31-palcovým ultraširokouhlým displejom vo formáte 32 : 9, s priestorovým zvukom a s konektivitou 5G. Cestujúci na zadných sedadlách si tak môžu vychutnať vzrušujúci a luxusný zážitok z kina so zábavným programom, ktorý si možno individuálne zvoliť na displeji s rozlíšením až 8k.

Frank Weber, člen predstavenstva BMW AG, zodpovedný za vývoj: „Vyvíjame pohlcujúce digitálne zážitky pre nefalšovanú radosť z jazdy. V režime Theatre Mode sa zadná časť interiéru premení na súkromnú kinosálu. S 31-palcovým displejom, s konektivitou 5G, s rozlíšením 8k, s priestorovým zvukom a s individuálnym streamovacím programom vzniká bezprecedentný zážitok, ktorý nastavuje nové štandardy zábavy vo vozidle.”

Spoločnosť BMW Group spolupracuje s Amazonom na ponuke rozmanitej škály zábavy vo vozidle prostredníctvom služby Fire TV, vďaka čomu majú zákazníci prístup k veľkej časti rovnakého obsahu, aký si užívajú aj doma, vrátane filmov a televíznych seriálov, hudby a podcastov. Pre zákazníkov v Číne vznikne ponuka špecificky upravená pre daný trh. Po aktivácii režimu Theatre Mode sa obrazovka BMW Theatre Screen elegantne spustí zo stropu. Tento pohyb sprevádza zvukový zážitok zložený výhradne na tento účel v spolupráci s Hansom Zimmerom. Cestujúci môžu zábavný systém ovládať prostredníctvom priamych dotykových polí, ako aj pomocou dotykových panelov integrovaných vo dverách.

Digitálny zážitok na exteriéri: Farba sa mení stlačením tlačidla.

Interiér nie je jediným miestom, kde digitálna technológia vytvára úplne nové možnosti personalizácie. V podobe vozidla BMW iX Flow s technológiou E Ink, predstavenou na výstave CES 2022, ponúka automobilka pohľad na technológiu budúcnosti, ktorá využíva digitalizáciu na to, aby prispôsobila exteriér vozidla rôznym situáciám a individuálnym želaniam. Povrch modelu BMW iX Flow s technológiou E Ink môže meniť svoj odtieň podľa požiadaviek vodiča.

Frank Weber: „Digitálne zážitky sa v budúcnosti nebudú obmedzovať len na displeje. Stále viac sa bude prepájať skutočné a virtuálne. V podobe vozidla BMW iX Flow oživujeme karosériu automobilu.”

Adrian van Hooydonk, vedúci oddelenia BMW Group Design: „Vozidlo BMW iX Flow je pokročilý výskumný a dizajnový projekt a skvelý príklad pokrokového myslenia, ktorým je značka BMW známa.”

Plynulé zmeny farby umožňuje špeciálne vyvinutá karoséria, ktorá je presne prispôsobená kontúram plne elektrického vozidla z kategórie Sports Activity Vehicle od automobilky BMW. Po nabudení elektrickými signálmi prináša elektroforetická technológia na povrch rôzne farebné pigmenty, čo spôsobuje, že povrch karosérie získa požadované sfarbenie.

Vízia digitálneho dizajnu: Pohlcujúca inštalácia DIMENSIONS OF REAL.

Digitálny svet poskytuje nespočetné množstvo ďalších možností, ako prispôsobiť vzhľad vozidla individuálnemu estetickému vkusu, jazdnej situácii a osobnej nálade. Priestor DIMENSIONS OF REAL, vytvorený oddelením DESIGNWORKS, dizajnovým inovatívnym štúdiom spoločnosti BMW GROUP, nanovo definuje pojem vozidla v stave štúdie a pozýva ľudí, aby sa vydali na cestu so zapojením viacerých zmyslov. DIMENSIONS OF REAL je čisto digitálny formát a rafinovaný pohľad na to, čo ešte len príde.

„Automobilka BMW vždy posúvala hranice technológie a zároveň aj dizajnu. Venujeme sa tvorbe produktov a zážitkov pre všetky zmysly, pričom sa neustále zameriavame na človeka.“ Adrian van Hooydonk, vedúci BMW Group Design.

Namiesto fyzického vozidla môžu návštevníci výstavy CES v Las Vegas objaviť štyri portály do realisticky navrhnutých svetov na základe režimov My Modes. Návštevníci sa pomocou priamej interakcie so štúdiou vozidla v každom jednom svete stanú súčasťou procesu jeho tvorby.

Virtuálne skúsenosti automobilky BMW s metaverzom JOYTOPIA.

Po úspešnej premiére počas IAA 2021 sa spoločnosť BMW Group opäť rozhodla otvoriť svoje metaverzum JOYTOPIA, ktoré v budúcnosti virtuálne rozšíri dôležité podujatia a spolupráce značky pre používateľov z celého sveta. Pohlcujúcu inštaláciu DIMENSIONS OF REAL možno od 5. do 8. januára 2022 zažiť aj v JOYTOPII.

Návštevníci JOYTOPIE, ktorú uvádza Hans Zimmer, držiteľ Oscara, skladateľ a kurátor BMW IconicSounds Electric, budú prechádzať úplne prepracovanými svetmi Confidence, Calm a Joy v rôznych dimenziách a digitálnych krajinách, ktorých dizajn je inšpirovaný novými režimami My Modes a flexibilným vzhľadom DIMENSIONS OF REAL.

Týmto spôsobom získajú možnosť znovu vytvoriť nápady, koncepty a vízie spoločnosti BMW Group pre mobilitu zajtrajška – priamo v prehliadači svojho mobilného telefónu, tabletu alebo počítača aj tí záujemcovia, ktorí nemôžu cestovať do Las Vegas na výstavu CES.

JOYTOPIA má prvýkrát aj samostatnú sekciu pre zástupcov médií: www.joytopia.com/press

* Predpokladaná hodnota založená na momentálnom stave vývoja vozidla.

Značky: