Je možné, že v budúcnosti vzniknú platené verzie aplikácií Facebook a Instagram.

Podľa agentúry Reuters, ktorá sa odvoláva na denník The New York Times, zvažuje spoločnosť Meta spoplatnenie týchto aplikácií pre používateľov v Európskej únii. Ide o reakciu na kontrolu zo strany regulačných orgánov a predovšetkým informácií, ktoré o používateľoch zbierajú sociálnej siete.

Výsledkom by mohli byť aplikácie, ktoré si používatelia môžu zvoliť dobrovoľne a mať ich k dispozícii bez reklám. Ak však bude potrebné počítať s poplatkom, podobne ako sa to deje pri iných službách. Niečo podobné sa dá prirovnať k video streamovacej sieti YouTube. Tá zaviedla službu Premium bez reklám vo videách.

Európa je hneď po Severnej Amerike jeden z najdôležitejších trhov, ktoré spoločnosť Meta má a umiestňuje na nich svoje produkty. Nový spôsob prístupu na vyššie uvedené sociálne siete by mohol vyriešiť problém so sledovaním prostredníctvom reklám. Informácie o jednotlivých používateľoch by nemuseli byť zbierané v takom množstve, keďže by ďalej neslúžili pre zadávateľov reklamy a jej lepšie cielenie na každého z nás.

Nie je jasné, či pôjde skutočne o samostatné verzie aplikácií alebo spoločnosť upraví svoj kód tých existujúcich, aby dokázala začleniť platiacich používateľov a odfiltrovať zber dát a analýzu ich správania a príspevkov za účelom predaja reklamným spoločnostiam. Hoci sa spoločnosť Meta bude snažiť splniť regulačnú politiku Európskej únie, už teraz je isté, že bezplatné verzie aj naďalej zostanú v ich ponuke. Prechod na čisto platený model by mohol zapríčiniť masívny odliv používateľov ku konkurenčným sieťam.

Zdroj: Reuters

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.