Spoznávať Slovensko z vlaku bude v lete ešte výhodnejšie. Ceny lístkov sú medziročne lacnejšie

1

Dovolenka, po ktorej sa s vami bude doma rozprávať iba váš pes, zrejme nie je tou pravou predstavou o zaslúženom oddychu. Často však na jej pokazený priebeh stačí málo – zlý začiatok. Napríklad už nervozita na preplnenej diaľnici dokáže odštartovať celý sled katastrof. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aj počas tohtoročnej letnej sezóny vychádza v ústrety všetkým, ktorí chcú spoznávať krásy Slovenska a staviť pri tom na pohodlie, bezpečnosť a dostupnosť. To všetko so sebou prináša cesta vlakom.

Vďaka produktom „SLOVAK“ môžete v lete navyše cestovať výhodnejšie a jednoduchšie. Ide o formu celosieťových cestovných lístkov, ktoré platia na neobmedzený počet jázd vo všetkých vlakoch ZSSK na celom území Slovenska, teda aj v „tatranských električkách“ či v obľúbenej „zubačke“. Vo vlakoch SuperCity a InterCity sa dá cestovať s príslušným doplatkom. SLOVAK KLASIK, SLOVAK JUNIOR a SLOVAK SENIOR je možné využiť v období letných prázdnin od 1. júla do 31. augusta 2018. So SLOVAK TÝŽDEŇ môžete cestovať výhodne už od 1. júna.

Ako systém funguje?

SLOVAK JUNIOR, SLOVAK KLASIK a SLOVAK SENIOR sú mesačné (31-dňové) lístky. Na ich zakúpenie potrebujú cestujúci podľa vekovej kategórie buď preukaz JUNIOR RAILPLUS (do 26 rokov), KLASIK RAILPLUS (od 26 rokov), alebo SENIOR RAILPLUS (od 60 rokov).

Pre mladých ľudí do 26 rokov je SLOVAK JUNIOR ideálnou príležitosťou navštíviť každý kút Slovenska bez toho, aby výrazne utrpelo ich bankové konto. Ponuka vychádza v ústrety najmä stredoškolákom a vysokoškolákom končiacim prvý alebo druhý stupeň štúdia (Bc., Mgr., Ing.), ktorí počas letných prázdnin nemajú nárok na bezplatnú prepravu, ale aj absolventom škôl do 26 rokov.

Nechcete sa viazať? V tom prípade je pre vás na mieru ušitý SLOVAK TÝŽDEŇ. Sedemdňový lístok ocenia cestovatelia od 26 rokov, ktorí bežne nemajú žiadny preukaz a ani si ho neplánujú vybaviť. Na kúpu lístka SLOVAK TÝŽDEŇ vám stačí doklad totožnosti (občiansky preukaz alebo pas). Na rozdiel od ostatných produktov „SLOVAK“, tento platí už od júna, v období 1. 6. – 31. 8. 2018.

Za lístky SLOVAK JUNIOR a SLOVAK SENIOR zaplatíte 29 €. Dobrou správou je, že v porovnaní s minulým rokom sme ceny SLOVAK TÝŽDEŇ znížili z 39 na 29 € a SLOVAK KLASIK z 55 na 49 €. Čím radšej a častejšie cestujete, tým rýchlejšie sa vám investícia vráti.

Všetky lístky „SLOVAK“ si možno zakúpiť v osobnej pokladnici alebo pohodlne cez e-shop ZSSK. Predpredaj sa spúšťa 1. 6. 2018. V prípade potreby sa tieto časové cestovné lístky dajú vrátiť, a to pred prvým dňom ich platnosti. Storno poplatok za vrátenie je 10 % z ceny lístka. Za čiastočne využité lístky sa náhrada neposkytuje.

* V prípade, ak cestujúci absolvuje päť spiatočných ciest na trase Bratislava – Žilina – Košice, zaplatí za obyčajný lístok 187,6 €. Celosieťový lístok SLOVAK TÝŽDEŇ stojí 29 € a platí na ľubovoľný počet ciest. Klient tak s týmto produktom môže  v konkrétnom prípade cestovať o 84,5 % lacnejšie.)

Cestovné doklady „SLOVAK“ platia maximálne do 31. 8. 2018 do 24:00 a vzťahujú sa na 2. vozňovú triedu. Miestenky, lôžkové a ležadlové lístky, príplatok na vlaky kategórie SC a IC a doplatok do 1. triedy je nutné uhradiť si v plnej výške.

Príklad porovnania cien nájdete v prehľadnej tabuľke.

Slovensko je krajinou, ktorú sa rozhodne oplatí spoznávať. Inšpirovať zaujímavými tipmi na výlety do rôznych regiónov sa môžete aj na webovej stránke ZSSK.

Náš tip: Spojte cestu vlakom s wellnessom pod Tatrami. Ak nevyužijete žiadnu z produktov „SLOVAK“, možno vás zaujme balíček 2v1, ktorý za bezkonkurenčnú cenu 19 € ponúka spiatočný lístok a celodenný vstup do AQUACITY Poprad s programom AQUA PACKET.

Značky:

O autorovi

Máme radi najnovšie technológie a žijeme s nimi. Prinášame informácie o najnovších produktoch a technológiách priamo k vám, objektívne a ľudsky, pretože robíme to, čo nás baví. Sme energický tím plný odhodlania a veríme, že je s nami aj sranda. :)

Jeden komentár

  1. mmmiiimmiii on

    Určite si pred každou cestou zistite, či váš vlak nemešká, šanca je vysoká.

    http://mapa.zsr.sk/

    Denne chodím vlakom a až neuveriteľných 70% môj vlak mešká do 15 minút. Zhruba 10% nad 60 minút.

    Pred dlhšou cestou odporúčame vziať si toaletný papier, vlhčené utierky, dezinfekciu rúk. Záchody sa totiž stále menia k lepšiemu len veľmi pomaly. 90% to tam zapácha z toho 50% to cítiť až na uličku.
    Mierne zlepšenie nastalo (alebo som mal šťastie), tiekla voda, ale tak 70% striekala všade, preto, pred umytím, si overte, ako voda funguje, pretože vás to celého ostrieka.

    Ak sa tam nachádzajú papierové utierky, tak pravidelný cestujúci si spomenie, že vybrať z toho držiaka papier bez roztrhania je takmer nemožné. Buď sa nedá vyberať, alebo, ak je trochu prázdnejší – vypadáva úplne celý.

    Pokiaľ nie ste pravidelný cestujúci, odporúčam zistiť si, odkiaľ, kam a na aké nástupište vlak príde ešte pred odchodom z domu. Množstvo krát sa totiž stane, že vlaky sú zle označené, alebo že vlak zahlásia na iné/zlé nástupište, čo sa bežne stáva (20% ciest). Veľmi sa nespoliehajte na pomoc železničiarov, nebudú veľmi ochotný vám pomôcť, pretože nemajú na vás čas.

    Tiež si určite zistite ďalšie spojenia, ak by váš vlak meškal/bol zrušený. Treba pozerať možnosti autobusu, mať cash z dôvodu nefungovania čítačiek, mať zo sebou dostatok vody a jedla, množstvo krát je totiž reštauračný vozeň „mimoriadne z technických príčin“ vylúčený.

    Ak chcete cestovať s 1. triedou plus, pripravte sa, že tento vozeň nebude vo vašom vlaku zaradený z technických príčin (50% z mojich ciest)

    Cestujem skutočne roky a môžem povedať, že personál sa zmenil. 50% zamestnancov je ešte horších a nepríjemnejších a 50% je tam úplne nových, s ktorými sa to dá, ak sa ich na nič nepýtate.
    Pamätám sa na časy, kedy „štiknutie lístka s kontrolou“ trvala do 3 sekúnd. Dnes, v modernej dobe, chytí sprievodca môj lístok a skutočne, nerobím si srandu, 5 – 10 sekúnd naň hľadí (každý sprievodca a každý deň), potom ho orazí razítkovačom a potom ho „pípne“ cez svoj železničný tablet špeciálny qr kód, čo trvá ďalších 5-10 sekúnd, záleží, či sa sprievodca „trafí“ do snímača hneď, alebo až na druhý pokus.

    Možno si poviete, že malicherné, zabil mi 20 sekúnd života… Ale, ak je coupe plné (čo takmer vždy je), tento „rituál“ trvá 1-2 minúty. A Neviem, ako vám, ale mne sa nepáči, ak sa stále niekto cezo mňa načahuje 6 krát, pokiaľ si čítate, počúvate hudbu, konzumujete jedlo, aby to zopakoval za 10 minut znova ! Vždy, keď niekam idem do 40km, lístok ukazujem 2 krát v 90% prípadoch !

    Pre príklad, 12 rokov dozadu som cestoval vlakom Wien – Koln, čo je cca 1000km a dva štáty. Lístok som ukazoval 1, slovom JEDEN krát. 12 ROKOV DOZADU !

    Viem, že sa sprievodcovia menia v Žiline na rýchlikoch napr. Ale príde mi zvláštne, ak ide vlaková čata zo Žiliny do Nového Mesta nad Váhom a tri krát sa menia…Alebo ide rušňovodič na vlaku BA ZA KE a už v TN sa menia, aby sa znova vymenili v Žiline. Celé mi to príde, ako zle vymyslený timeplan, alebo, nazvem to železnične – zle nastavený GVD. A prečo mi príde že zle ? Pretože tie vlaky stále meškajú, takmer všetky denne okolo 5 minút. A toto nebývalo….toto si nepamätám… Takže, niečo sa skutočne zhoršilo.

    Ceny lístkov nie sú najdrahšie, ale ani z ďaleka nezodpovedajú kvalite.
    Veľmi ma zamrzí, ak sú vlaky v takomto stave, no na 80% keď cestujem ja, tak v coupe som jediný platiaci zákazník….Sledujem si to, keďže takmer žiaden sprievodca nedodržuje niečo ako súkromie, vždy vidím na kartičku študenta, kde vidím meno a taktiež vidím, odkiaľ kam ide…

    Taktiež zamrzí, ak železnice vynakladajú obrovské peniaze na propagovanie sa skrz hudbu a skladbu ideme vlakom, čo zložila mne absolútne neznáma kapela, ktorá je teraz nalepená na viac ako 50% plochách na reklamu (lavičky, nálepky vo vlaku, billboardy)

    Váš sprievodca železnicami

    Všetky informácie sú verejne dohľadateľné, popr. zdokumentované, okrem zápachu na wc, ten som dokumentovať a uskladňovať nechcel.

Pridaj komentár