Len pred pár dňami sa spustila výroba nového BMW radu 7 Sedan v závode BMW Group v Dingolfingu. Približne po tri a pol roku od predstavenia šiestej generácie prešiel top model značky BMW výrazným omladením, ktoré mu prinieslo výraznejší vzhľad.
„Model BMW radu 7 definuje identitu nášho závodu už viac ako 40 rokov. Sme hrdí na to, že top model značky BMW, nové BMW radu 7 Sedan, sa bude aj naďalej vyrábať v Dingolfingu. Naším zámerom ako primárneho závodu značky pre luxusné vozidlá je zaručiť, aby sa každé vozidlo, ktoré naši skúsení a kompetentní kolegovia pustia na cesty, vyznačovalo výnimočnou kvalitou,“ vraví Ilka Horstmeier, riaditeľka závodu BMW Group Dingolfing.
Takzvané digitálne spustenie predstavuje pre začiatok produkcie výraznú výzvu. Znamená to, že výroba nového vozidla plne nabieha už od prvého dňa. Pre zaručenie spĺňania vysokých kvalitatívnych štandardov od prvého vozidla prešli všetky komponenty virtuálnym testovaním ešte pred začiatkom výroby, čím sa overilo ich vzájomné zosúladenie.
Od začiatku výroby prvého BMW radu 7 v roku 1977 za v Dingolfingu vyrobilo už viac ako 1,9 milióna kusov modelu BMW radu 7. Od začiatku bol pre úspech luxusného sedanu nevyhnutný celosvetový globálny trh. BMW radu 7 je jednoznačne najdôležitejším vývozným artiklom závodu v Dolnom Bavorsku. Minulý rok smerovalo na export viac ako 90 percent produkcie. Pre model má mimoriadny význam najmä čínsky trh: k zákazníkom do Číny smerovalo v roku 2018 až 44 percent celosvetových predajov.
Digitalizácia podporuje proces výroby BMW radu 7
Výrobný proces top modelu z Dingolfingu podporuje aj viacero inovatívnych riešení. Napríklad v prípade zriedkavejšie objednávaných prvkov výbavy ako zadná stredová konzola sa zamestnancom v zodpovedajúcej sekcii linky rozvibruje upozornenie na ich inteligentných hodinkách, ktoré ich upovedomí, že sa blíži nevšedné vozidlo a získajú ďalšie inštrukcie pre dodatočné pracovné postupy.
Na tréning nových zamestnancov sa používajú aj digitálne okuliare. Pri učení sa nových pracovných postupov sa zamestnancom do ich zorného poľa premietajú virtuálne pomôcky. To poskytuje rýchle a dlhodobo zapamätateľné učenie sa predmontáže komplexných komponentov ako napríklad zadné svetlá. Využívanie rozšírenej reality sa aplikuje aj v montážnych tréningových centrách a neustále zlepšuje rýchlosť zapracovávania nových pracovných postupov v úzkej spolupráci medzi plánovaním výroby a IT.
Digitalizácia sa dotýka aj neustálych vylepšovaní zásobovania výrobnej linky jednotlivými súčiastkami. Už aj na dlhších trasách medzi skladom a výrobnou halou sa pohybujú autonómne jazdiace vláčiky ostatnej generácie. Ich schopnosti automatizácie sa neustále vylepšujú a prekonávajú doteraz známe riešenia. Noví a premyslenejší logistickí pomocníci využívajú dynamické navádzanie podľa priority objednávky, pričom súpravy sa dokážu už aj aktívne vyhýbať prekážkam.
BMW 745e (BMW 745Le): Fuel consumption combined: 2.2 – 2.1 l/100 km (128.4 – 134.5 mpg imp) [BMW 745Le: 2.3 – 2.2 l/100 km (122.8 – 128.4 mpg imp)], electric power consumption combined: 15.4 – 15.0 kWh/100 km (62 miles) [BMW 745Le: 15.4 – 15.1 kWh/100 km (62 miles)], CO2 fuel emissions combined: 52 – 48 g/km (BMW 745Le: 53 – 50 g/km), exhaust standard: EU6d-TEMP.