Áno, presne 14 automobiliek združuje konglomerát Stellantis, no nie všetky sú rentabilné, tvrdí generálny riaditeľ, Carlos Tavares.

Ak náhodou neviete, čo všetko patrí do tejto skupiny, tak je to: Citroen, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo a Maserati. Toto obrovské „združenie“ vzniklo začiatkom roka 2021, kedy sa skupina PSA zlúčila s Chrysler Automobiles.

Emmanuel Macron
Carlos Tavares, CEO Stellantis

Avšak, podľa slov generálneho riaditeľa by sa mala táto masívna zostava v budúcnosti zjednodušiť. Carlos Tavares povedal (zdroj: Reuters), že „nerentabilné značky budú ukončené. Ak nezarobia peniaze, zatvoríme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú. Je to jednoduché.“

Experti z priemyslu na margo tohto vyhlásenia predpovedajú, že najväčšiemu riziku sú vystavené značky Maserati, Lancia a DS, ktoré by sa mohol snažiť Stellantis predať. Toto sú však iba dohady, no naopak, zrejmé je, že niektoré značky sa tomuto ohrozeniu úplne vyhýbajú, ako napr. Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Jeep a Ram. Okrem toho sa špekuluje aj nad tým, či si Stellantis ponechá v portfóliu Dodge a Chrysler, čo aktuálne nie sú veľmi lukratívne značky – s ohľadom na portfólio nových automobilov.

Stellantis
Stellantis

Stellantis je štvrtým najväčším výrobcom automobilov na svete, ale správa toľkých značiek automobilov sa v čoraz konkurenčnejšom odvetví ukazuje ako extrémne zložitá. Akcie v tomto roku klesli doposiaľ o 22% po slabších finančných výsledkoch, ako sa očakávalo v prvej polovici roku 2024. Upravený prevádzkový zisk sa prepadol o 40% – predovšetkým kvôli severoamerickému trhu. Čisté výnosy klesli o 14%, zatiaľ čo čistý zisk klesol až o 48%.

V Severnej Amerike klesol predaj o18% v porovnaní s prvým polrokom 2023. Stellantis uvádza, že dodávky áut boli nižšie, pretože štyri modely boli ukončené (Dodge Charger a Challenger + Jeep Renegade a Cherokee). Okrem toho boli nižšie aj predaje Ram 1500. Naopak, na strednom východe a v Afrike vzrástli dodávky o tri percentá, predovšetkým vďaka strojnásobeniu predaja Fiatu.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté