Novou prezentáciou značky bude „New Volkswagen“ viditeľný v dizajne vozidiel, v kontakte so zákazníkmi a vo vystupovaní spoločnosti navonok.
Cieľom je celosvetovo prostredníctvom všetkých kanálov vytvoriť nový, aktuálny a fascinujúci zážitok značky zo všetkých smerov. Claus Bischoff, šéfdizajnér Volkswagen sa významne podieľal na vývoji novej Corporate Identity: „Nový dizajn značky ukazuje mobilitu, ktorá prirodzene existuje v živote ľudí.
Volkswagen bol vždy jej pevnou súčasťou. V novej epoche mobility to znamená ‚digital first‘ a bez filtra.“„Frankfurtský autosalón bude kľúčovým momentom pre novú strategickú orientáciu značky Volkswagen: plody našej práce budú s ID.3 a novým dizajnom viditeľné,“ povedal Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer značky Volkswagen Osobné automobily. „Tešíme sa, že môžeme ‚New Volkswagen‘ prezentovať verejnosti“.
„Volkswagen prijal a realizoval odvážne rozhodnutia prakticky vo všetkých oblastiach podnikania. Rozsiahly rebranding je logickým dôsledkom novej strategickej orientácie našej značky,“ povedal Jürgen Stackmann, člen predstavenstva značky Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby. „Som veľmi hrdý na to, čo sme dosiahli, ‚New Volkswagen‘ má energický a svieži, pozitívny a sympatický prejav.“
Značka Volkswagen na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne oslavuje hneď dve svetové premiéry: okrem elektrického modelu ID.3 značka prezentuje svetovej verejnosti pod mottom „New Volkswagen“ svoje nové logo a nový prejav značky. ID.3 otvára pre značku Volkswagen po modeloch „Chrobák“ a Golf novú éru, ktorá je elektrická, plne digitálne prepojená a bilančne neutrálna z hľadiska emisie CO2. Pred takmer štyrmi rokmi prijatá strategická transformácia s novým obsahovým smerovaním a trvale udržateľnými produktmi je teraz vďaka novému vizuálnemu prejavu značky viditeľná aj navonok. Obraz značky bude digitálny a tým modernejší.
Inak než je to všeobecne v automobilovom priemysle obvyklé, nová prezentácia značky nebola vyvinutá externými agentúrami ale spoločným tímom oddelení Volkswagen Design a Volkswagen Marketing. Realizácia sa uskutočnila zapojením všetkých oblastí spoločnosti plne integrovane v rekordnom čase deväť mesiacov s využitím koncepcie Power House.
Budúci obraz značky bude nielen odvážnejší a farebnejší, ale od loga značky až po obrázky digitálne orientovaný. Výrazové prostriedky obrazu značky sa budú výrazne líšiť od toho, ako sa Volkswagen doteraz prezentoval. Jochen Sengpiehl, riaditeľ marketingu Volkswagen, vysvetľuje: „Zásadne v budúcnosti už nepôjde o to, ukázať perfektný svet reklamy. Chceme byť ľudskejší a živší, intenzívnejšie si osvojiť perspektívu zákazníka a rozprávať autentické príbehy.“ V budúcnosti nebudú v centre autá ale oveľa viacej svet života ľudí a ich zážitok z mobility.
Symbolom a znakom značky je nové logo. Je modernejšie, čistejšie a jednoduchšie. Je redukované na svoje základné zložky, v novom plochom dvojrozmernom vyhotovení sa dá flexibilnejšie používať a je vynikajúco rozoznateľné v digitálnych médiách. To platí aj pre nové signály značky ako piktogramy, typografiu, farby alebo koncepcie layoutov. Po prvý raz značka dostane zvukové logo, ktoré nahradí doterajší slogan značky. Okrem toho bude hlas značky Volkswagen v budúcnosti ženský.
Medzinárodný štart nového prejavu značky sa začína práve na frankfurtskom autosalóne. Symbolickým štartom bude odhalenie nového loga na výškovej budove centrály vo Wolfsburgu. Prechod na nové logo sa uskutoční s optimalizovanými nákladmi a šetrením zdrojov vo viacerých vlnách. Na začiatku to budú výrobné závody a predajcovia v Európe, od októbra bude nasledovať Čína a od začiatku roka 2020 postupne Severná a Južná Amerika, ako aj zvyšok sveta. Prechod má byť ukončený do polovice budúceho roka a celkovo sa týka 171 trhov. U celosvetovo vyše 10.000 predajných a servisných partnerov bude vymenených cca 70.000 log. Tým je rebranding Volkswagen jeden z najväčších v rámci automobilového priemyslu.
Nový dizajn značky je výsledkom stratégie Transform 2025+, ktorú Volkswagen prijal na jeseň 2015. Teraz sa značka pripravuje na druhú fázu stratégie – spustenie elektromobility a digitalizácie. To zahŕňa kompletne novú orientáciu komunikácie značky so svojimi zákazníkmi. Volkswagen bude po prvý raz schopný komunikovať priamo so zákazníkmi – prostredníctvom digitálneho prepojenia vozidiel, predaja a zákazníkov v osobitnom vlastnom ekosystéme, ktorého stredobodom bude zákazník. Volkswagen sa mení od čistého výrobcu automobilov na poskytovateľa služieb mobility, prekračujúcich rámec automobilu. Na to bude spolu s predajom prepracovaná štruktúra distribúcie vozidiel a nanovo orientovaný marketing.
- Vozidlo sa ešte nepredáva