Na webe nczisk.sk si môžete zmeniť termín očkovania, ak vám nevyhovuje. Nefunguje to však bezchybne.
Pridelili vám termín na druhé očkovanie a nevyhovuje vám? O jeho zmenu môžete požiadať aj cez internet – bohužiaľ, výsledok nemusí spĺňať vaše predstavy.
Národné centrum zdravotníckych informácií oznámilo na webovej stránke slovenskoproticovidu.sk a takisto aj na sociálnej sieti Facebook, že pridelený termín druhej dávky vakcíny si môžete posunúť na webe vakcinacia.nczisk.sk/zmena. Podmienkou je, aby ste mali pridelený termín na druhé očkovanie a vedeli svoje rodné číslo a PIN kód, ktorý ste získali pri vytvorení prihlášky na očkovanie.
NCZI uvádza, že posunutie termínu je možné o jeden deň až mesiac. A hoci je samotný proces vyplnenia žiadosti o posunutie termínu bezproblémový, výsledok nemusí spĺňať vaše očakávania. Môže sa totiž stať, že namiesto neskoršieho termínu vám systém pridelí nový termín v rovnaký deň a možnože aj v skoršom čase – tak sa to stalo aj nám.
Problém s nie úplne bezchybnou funkčnosťou online systému na zmenu termínu druhej dávky sme však nemali iba my. V komentároch na sociálnej sieti Facebook sa objavilo viacero negatívnych príspevkov, ktoré kritizujú nefungujúci online systém na odloženie dátumu druhej dávky.
Aké je teda riešenie? Dokedy NCZI neopraví online systém, vašou jedinou možnosťou je call centrum na telefónnom čísle 02/3235 3030. Telefonická podpora je však naplno vyťažená, takže je možné, že sa dovoláte až po viacerých pokusoch.
Ako si zmeniť termín na očkovanie cez internet? (resp. sa o to pokúsiť?)
Zdroj: NCZI, vlastné
Prečítajte si aj:
Navštívili sme NCZI. Zisťovali sme, prečo sa neviete dostať k potvrdeniu o očkovaní