Podvodníci v digitálnom priestore hľadajú stále nové spôsoby, ako sa dostať k cudzím peniazom. Čoraz častejšie sú klienti vystavovaní útokom formou vishingu. Je to snaha o získanie citlivých bankových informácií cez telefón.

Tatra banka ako prvá banka na Slovensku prináša jedinečnú funkcionalitu aj v tejto oblasti. Pravosť každého telefonátu z kontaktného centra DIALOG Live si budete môcť overiť prostredníctvom jedinečného kódu.

Vishing: hovor z banky alebo od podvodníka?

Podvodníci hľadajú ale aj nachádzajú nové spôsoby, ako získať cudzie peniaze. Stále častejšie sa pritom objavujú podvodné telefonáty, v ktorých sa útočník pokúša navodiť dojem telefonátu z banky alebo od inej autority. Zároveň platí, že podvodné hovory sú čoraz sofistikovanejšie. Nie je nič neobvyklé, že číslo, z ktorého útočníci volajú, sa volanému zobrazí s názvom call centra banky. Rozlíšiť potom, či ide o reálnu komunikáciu s bankou, alebo o podvod, je preto pre klienta banky veľmi náročné. 

Správa s jedinečným kódom pri každom hovore s bankou  

V Tatra banke si od 7. marca 2023 si budete môcť overiť pravosť prichádzajúceho hovoru z banky prostredníctvom unikátneho kódu. Počas každého telefonátu, ktorý banka uskutoční, dostanete od banky správu do schránky správ v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankinguTB.

Jej obsahom bude informácia o mene pracovníka banky, dátume a čase telefonátu a číselnom kóde. Tento kód teda bude poznať len pracovník banky a klient. Vy si teda jednoducho overíte, či prebiehajúci hovor je podvodný alebo skutočne hovoríte s pracovníkom banky. Postačuje, ak sa volajúceho opýta na číselný kód, ktorý poznajú iba oni dvaja, a tým si overíte pravosť telefonátu. V prípade, že volajúci nebude poznať kód alebo vás bude nejako presviedčať o pravosti telefonátu aj bez nutnosti poznania kódu, mali by ste ukončiť akúkoľvek ďalšiu komunikáciu a v žiadnom prípade neposkytovať osobné alebo prihlasovacie údaje. Ukončiť komunikáciu by ste mali aj v prípade, ak správu dostanete formou SMS správy, mailu alebo iného komunikačného kanálu, keďže je kód zasielaný výlučne prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB.

Zdroje: Tatrabanka

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.