OPPO je v súčasnosti jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek telefónov a obrovský nárast firma zažila aj na Slovensku.
V 3. štvrťroku 2021 dosiahla v Európe medziročný nárast 45 %, medzi troma najpredávanejšími značkami je napr. v Poľsku, Turecku a na Ukrajine. S investíciami v strednej a východnej Európe firma naďalej pokračuje. Na Slovensku je už aktuálne štvrtou najpredávanejšou značkou mobilných telefónov. Pritom značka vstúpila na náš trh až v júni tohto roka.
My sme boli ma akcii firmy INNO DAY v Istanbule osobne a máte tak možnosť pozrieť si, ako vyzerá fabrika, kde tieto telefóny pre európsky trh vyrábajú.
Fabrika využíva miestne talenty
Ide o super-čisté priestory, do ktorých prechádzate cez špeciálnu komoru. V nej sa prúdom vzduchu vyfukujú drobné čiastočky tela človeka, všetci sú oblečení v ochranných odevoch.
Aj tu je vidieť spojenie globálnych zdrojov a miestnych talentov. Zamestnanci sú vyberaní starostlivo a firma sa pravidelne stará o ich vzdelanie. Osadzovanie súčiastok do mobilných telefónov prebieha z veľkej časti pomocou robotických strojov, veľké súčiastky sa umiestňujú osobitne. Práca ľudí sa sústreďuje hlavne na kontrolnú činnosť.
OPPO začala výrobu v tejto továrni v roku 2021. Závod sa nachádza v centre mesta, len niekoľko kilometrov od tureckého sídla spoločnosti OPPO v meste Ataşehir. Fabrika bola postavená len za štyri mesiace a má rozlohu 10 200 metrov štvorcových. Celý proces výroby smartfónov sa kompletne vykonáva v tomto závode.
Továreň využíva výrobnú linku s technológiou povrchovej montáže (SMT), ktorá sa vyznačuje vysokou úrovňou automatizácie. Každý model smartfónu, ktorý sa tu vyrába, prechádza stovkami testov odolnosti a spoľahlivosti vrátane testov pádu, prachu, teplotných šokov a krútenia. Závod spoločnosti OPPO zamestnáva zhruba 1000 miestnych ľudí vrátane inžinierov, testerov kontroly kvality a softvérových vývojárov.
Ako sme sa dozvedeli, továreň poskytne približne 10 000 pracovných príležitostí v širšom dodávateľskom reťazci. Je tak výrazným podporovateľom miestnej ekonomiky.
Na výrobnom páse sa po finalizácii a zabalení do krabice zvažujú všetky zariadenia a kontroluje sa kompletnosť dodávky. Vysoká pozornosť je venovaná kvalite výroby. Preto sa časť vyrobených telefónov skontroluje tak, ako to urobí koncový zákazník. Teda sa balenie rozbalí , telefón sa spustí, nainštalujú sa aplikácie, preverí sa fotografovanie, zvuky, porty, prípadná vodeodolnosť a celková odolnosť telefónov napr. voči pádom. Následne sa pripraví záver testovania.
Pokiaľ by takto zabalené balenie vykazovalo chyby, preverí sa celá vyrobená séria. Takáto kontrola je základom vysokej kvality výroby a je to aj najdrahšia časť v celom výrobnom procese. Výrobné centrum v Turecku je pritom v súčasnosti najmodernejším z pohľadu značky OPPO. Celkovo sa predajom telefónov OPPO v Turecku veľmi darí, medziročný nárast je okolo 60 %.
Výroba presne podľa požiadaviek nášho regiónu
Spoločnosť OPPO v súčasnosti pôsobí v jedenástich krajinách regiónu strednej a východnej Európy. Darí sa jej napr. na takých trhoch ako je Kazachstan, kde novinky ako je OPPO Reno5 a Reno6 dosiahli vo svojich cenových segmentoch 31 % podielu na trhu.
Podľa prieskumu OPPO spotrebitelia v strednej a východnej Európe oceňujú technologické spoločnosti. Cenenými vlastnosťami je dôveryhodnosť značky, inovácie a jednoduchosť obsluhy zariadení. Ako sme sa dozvedeli v Istanbule, prvé európske testovacie centrum sa nachádza v Rumunsku. Výber tejto krajiny nie je náhodný, práve tu by sa mali spojiť všetky poznatky, ktoré sú pre spotrebiteľov v strednej a východnej Európe podstatné. Trh v Rumunsku pritom z hľadiska OPPO narástol najviac zo všetkých krajín v strednej a východnej Európe. Medziročný nárast je tu 130 %.
Ako sme si overili, OPPO je mladá značka, ale ich DNA je spojené s inováciami. Pri ďalšom raste v strednej a východnej Európe sa chce značka zamerať na to, aby ich zariadenia boli naďalej jednoduché a ľahko použiteľné a zároveň poskytovali plnú kontrolu nad ich kreativitou a súkromím. Využívajú pritom operačný systém Android a používajú služby Google.
Tešíme sa na najnovšie inovácie
Svoje najnovšie novinky spoločnosť OPPO predstaví na každoročnej prehliadke INNO DAY, ktorá sa tento rok koná 14. a 15. decembra. O tom, čo sa naozaj predstaví vás budeme priamo informovať a prinesieme vám detailný pohľad na najzaujímavejší produkt vrátane prvých skúseností.