Zavádza ale úctyhodný prístup, na dnešné pomery určite.

Uvidíme, ako to bude v praxi vyzerať. Základom je totiž fakt, že Telegram ako aplikácia dlho odolávala reklamným príspevkom, keď počítame s tým, že ide o bezplatnú aplikáciu. Teraz prichádza zmena a tá teda po novom zavedie reklamu do sveta tohto komunikačného kanálu. Dala by sa nazvať „SMS reklama“ a bude obsahovať maximálne 160 znakov. Môže obsahovať aj linky a multimediálny obsah, to sa do tohto limitu nezapočítava.

Podľa zakladateľa Telegramu, Pavla Durova, sa bude zobrazovať len v kanáloch, ktoré majú viac ako 1000 účastníkov. Zároveň vo svojom príspevku dodáva, že sa zobrazí len jedna reklama po dočítaní všetkých príspevkov v skupine. Podľa jeho vyjadrení by teda malo ísť o jeden z najmenej invazívnych spôsobov voči doteraz „bez-reklamného“ prístupu. A to ešte hovorí, že sa nebude zobrazovať ako samostatné chatovacie vlákno, ako to má napríklad Messenger, kde je reklama priamo v zozname kontaktov.

Teraz prichádza na rad oprávnená otázka, ako to bude s vaším sledovaním? Podľa vyššie linkovaného príspevku Durova nebude prebiehať analýza vašich textov a súkromie používateľov zostane zachované. Cielenie na veľké chatové kanály je jasné a to je podchytiť záujem skupiny a jej témy a zároveň nesledovať používateľov.

Skupiny bývajú otvorené tak, že tam nie je otázka súkromia. Samozrejme mimo cielenie reklám zostanú súkromné skupiny a chaty. Analýza obsahu bude fungovať na to, aby bolo dosiahnuté čo najlepšie cielenie reklamy. Ak teda bude nejaká skupina o hrách, nebude sa tam zobrazovať reklama na dámsku kozmetiku. Telegram by sa chcel dokonca podeliť o zisky s reklám medzi správcov takto veľkých kanálov.

Zdroj: Telegram

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.