Inteligentné televízory nás sledujú podobne, ako stránky vo webovom prehliadači.

So súhrnom informácií o probléme inteligentných televízorov a rôznych streamovacích identifikátorov prišiel web ArsTechnica. Ten hovorí, že podľa správy z Centra pre digitálnu demokraciu (Center for Digital Democracy – CDD), firmy v segmente streamovania, vrátane výrobcov Smart TV, vytvorili akýsi systém sledovania.

Domácnosti, ktoré si zakúpia smart televízor, si donesú domov trójskeho koňa.

Desivé na tom je, že nejde o nový jav a podľa Jeffreyho Chestera sú sledovacie techniky zamerané tak, aby uspokojili inzerentov. Zašiel až tak ďaleko, že o pripojených televízoroch do internetu hovorí ako o nočnej more súkromia. Kompletné znenie tejto správy na 48 stranách si môžete stiahnuť vo forme PDF súboru.

Nezisková organizácia CDD zostavila túto správu, aby upozornila na potrebu regulácie alebo minimálne povšimnutia si tohto neprebádaného segmentu. Kým doteraz sme sa najviac sústreďovali na možné špehovanie na smartfónoch alebo prostredníctvom internetových prehliadačov, smart televízory zostali nepovšimnuté.

Nezabudnite na to, že rôzne streamovacie služby, ktoré si vytvárajú analýzu o svojich divákoch, majú platené programy. To im však cez vágne Podmienky používania a Ochrany súkromia nebráni zbierať a monetizovať dodatočné informácie. Ako je vidno, cena inzercie a reklamy vo všeobecnosti, je veľmi vysoká a túto cenu najviac platia používatelia.

Iné produkty vo filme? To nie je chyba

To, že sa staršie filmy modifikujú už vieme. Nejde len o zlepšenie kvality, ale najmä o umiestňovanie produktov a ich nahrádzanie aktuálnymi alternatívami. Správa CCD upozorňuje na možnú zámenu produktov v reálnom čase a pre konkrétneho diváka.

To by znamenalo, že reklamné spoločnosti napojené na cloudové služby s dostatočne vysokým výpočtovým výkonom, by mohli zamieňať produkty umiestňujúce sa vo filme. Kým vy uvidíte nápoj A, niekto iný uvidí nápoj B. Nástroje umožňujú vygenerovať niekoľko verzií tej istej reklamy alebo konkrétneho obsahu a dokonca dokážu obliecť herca do rôznych variantov oblečenia.

Vaše zdravie alebo politický názor

Umiestňovanie produktov vo filme je jedna vec. Rizikovejšie je ak reklamné spoločnosti tvrdia, že zber informácií je anonymný, no nie je to celkom pravda. Nebude náhoda, ak budete dostávať čoraz viac reklamy na váš potenciálny zdravotný problém. Rovnako môžu byť tieto údaje zneužité v rámci personalizovaných kampaní pre rôzne politické účely.

Čo bude ďalej?

CCD žiada od FTC, FCC prešetrenie odvetvia takzvaných pripojených televízorov z dôvodu ochrany spotrebiteľa a súkromia. Smart televízory sa v Spojených štátoch udomácnili ako niečo samozrejmé, no zároveň aj neregulované a mimo dosah bežných regulačných rámcov. Je tiež pravda, že doteraz sa najviac pozornosti dostávalo klasickému počítačovému segmentu a či už vo forme internetových prehliadačov alebo priamo sledovania cez smartfóny.

Zdroj: ArsTechnica

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.