Elektronická komunikácia bude znova o krok prehľadnejšia. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) zavádza ďalšiu novinku. Od dnešného dňa nájdete vo svojej e-schránke potvrdenie presného momentu odoslania vášho elektronického podania. Správu bude systém zasielať automaticky po odoslaní a bude využiteľná aj na právne účely.

Podľa zákona o e-Governmente sa elektronické podanie považuje za podané jeho odoslaním do elektronickej schránky orgánu verejnej moci. „Potvrdenie o odoslaní elektronického podania“ bude slúžiť práve na účely preukázania presného momentu odoslania elektronického podania. Potvrdenie o momente odoslania má význam najmä z pohľadu počítania zákonných lehôt. Pri niektorých podaniach je totiž rozhodujúci termín odoslania. Ak by sme to porovnali s klasickým „listinným svetom“, tento termín nám potvrdzuje podací lístok z pošty. To platí napríklad pri podaniach súvisiacich s ukončením podnikania či napríklad odvolaniach pri súdnych konaniach. Elektronické potvrdenie dostane do e-schránky nielen odosielateľ, ale aj orgán verejnej moci, ktorému bolo podanie adresované.

„Veríme, že toto potvrdenie uľahčí občanom a podnikateľom prácu s elektronickými schránkami a sprehľadní komunikáciu s úradmi. Potvrdenie sa totiž odosiela ihneď a s presným časom odoslania podania,“ povedal Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.

Novinka je tak ďalším krokom NASES, ktorý povedie k zjednodušeniu elektronickej komunikácie s orgánmi verejnej moci a k lepším podmienkam pre občanov – používateľov portálu slovensko.sk. Odosielateľom správy bude Úrad vlády SR, ktorý je správcom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk. Do 31. mája 2018 potvrdenie o odoslaní elektronického podania vyhotovovala NASES na požiadanie odosielateľa.