Spoločnosť Tesla si v posledných mesiacoch pripisuje viaceré prvenstvá, ktoré sa konkurencii pravdepodobne nebudú páčiť.

Nedávno sme vás informovali o tom, že Tesla na určitých trhoch predáva viac áut ročne ako napr. BMW, Mercedes, či Toyota. Pred pár dňami sa Tesla dostala na prvé miesto aj vo Švajčiarsku – ide o najpredávanejšie auto v krajine. Aktuálne si táto spoločnosť pripisuje plusové body za špičkovú efektívnosť továrne v americkom Freemonte, ktorá bola označená za najproduktívnejší automobilový závod v Severnej Amerike.

Tesla
Tesla

Podľa analýzy portálu Bloomberg vyrábala továreň Tesly vo Freemonte v roku 2021 v priemere 8 550 áut týždenne, čím prekonala závod Toyoty v Georgetowne v Kentucky, ktorý vyrábal 8 427 áut týždenne, BMW Spartanburg v Južnej Karolíne – 8 343 áut týždenne  a závod Ford’s Dearborn v Michigane – 5 564 áut týždenne.

Porovnanie týždennej produkcie áut Tesly a Toytoty je veľmi podobné, avšak treba myslieť na to, že fabrika japonskej automobilky je takmer dvakrát väčšia ako továreň Tesly, ktorá vo výsledku vyrába podstatne viac áut „na meter štvorcový“. Tento úspech je tak trošku priamoúmerný aj s „čipovou krízou“ a pod., vďaka čomu sa dokázala Tesla rýchlo dostať nad vyššie uvedené značky, ktoré môžeme pokojne nazvať Legendami. Je však otázne, či si takúto efektívnosť udrží aj naďalej. Uplynulý rok prevažná väčšina automobiliek obmedzovala produkciu z rôznych dôvodov, pričom Tesla dokázala zvýšiť globálnu produkciu oproti roku 2020 až o neuveriteľných 83%.

Tesla
Tesla

Trošku nahliadneme aj do nových tovární v Texaskom Austine a Nemeckom Berlíne, ktoré sú úplne iné ako tá vo Freemonte. Tesla ich postavila ako „dokonalé“ modely efektívnosti, pričom sa očakáva, že ich najmodernejšie výrobné linky začnú už onedlho naberať na sile a objeme produkovaných elektromobilov. Tesla verí, že po dosiahnutí plnej kapacity bude v Texaskej Gigafactory vyrábať milión vozidiel rožne, čo činí takmer 20 000 vozidiel týždenne, a to vôbec nie je málo.  

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE