Tiguan Allspace je úspešné vozidlo od Volkswagenu a aktuálne sme testovali inovovanú verziu s vylepšenom technologickou výbavou a taktiež so zmeneným dizajnom.
Hlavné vylepšenia
Veľkou výhodou sú inovovaní asistenti jazdy, na ktorých sa dá spoľahnúť, ďalšej je tu zlepšený zábavný systém (infotainment) a máte široký výber z relatívne úsporných motorov. Novinkou je aj možnosť prevozu až 7 cestujúcich alebo využitia batožinového priestoru až do objemu 1920 litrov. Inými slovami, môže si vybrať na čo máte a čo potrebujete, všetko v efektnom dizajne a so spoľahlivosťou a podporou Volkswagen.
Tiguan je pritom jeden z najúspešnejších modelov od Volkswagenu. Od uvedenia na trh v roku 2007 sa ho predalo vyše 6,4 milióna kusov a záujem o tento typ rodinného auta je neutíchajúci. Veľmi dobre sa uchytil aj model s predĺženým rázvorom (LWB).
K pohodliu prispieva aj Easy Open a Easy Close, teda bezdotykové otváranie veka batožinového priestoru ako aj bezkľúčové otváranie a bezkľúčové štartovanie Keyless Go. Jednoducho kľúčik máte vo vrecku a ďalej sa o otváranie a zatváranie nestaráte. V kabíne nájdete aj bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu.
Asistenti jazdy
Pri našom testovaní sa nám páčil systém Travel Assist (na asistovanú jazdu do 210 km/h) a prediktívny adaptívny tempomat ACC. Ten nastavuje rýchlosť podľa toho, ako sa pohybujete – spomalí pred obcou alebo kruhovým objazdom či križovatkou, zohľadňuje aj značky o rýchlostnom obmedzení. Práve preto je vozidlo vybavené prednou kamerou, ktorá sníma údaje a systém ich rozpoznáva. Ak je vozidlo vybavené GPS navigačným systémom, do výsledného ovplyvňovania spôsobu jazdy sa zohľadňujú aj informácie zistené odtiaľto.
Ďalším systémom je LaneAssist, ktorý udržiava auto v jazdnom pruhu. V najnovšej verzii dobre rozpoznáva aj žlté či zelené pruhy na krajnici. Systém dokáže auto automaticky udržiavať v jazdnom pruhu a na nebezpečnú situáciu upozorňuje.
Výhoda je, že vás do asistentov nikto nenúti. Ak to nechcete, jazdíte podľa vášho uváženia a nikto vám do toho nehovorí. Voľba je jednoznačne na vás. Samozrejme, aj v tomto prípade sa zohľadňujú údaje ako nebezpečné priblíženie sa k prekážke alebo rozpoznanie vašej únavy.
FrontAssist tak reaguje na prekážky, ktoré máte na ceste, rozpoznáva chodcov alebo bicyklistov aj v neprehľadných situáciách.
Pripojenie na Apple CarPlay a Android Auto je bezdrôtové, čo je výhoda. Inak vozidlo je vybavené len USB portami, treba si zaobstarať príslušný typ káblu.
Pohon, spotreba a režimy jazdy
Z hľadiska pohonu si môžete vybrať, či to bude prednokolka alebo inteligentný pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION. Testovali sme model s prepĺňaným benzínovým štvorvalcovým motorom 2.0 TSI 140 kW (190 koní) so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION. Spotrebu sme v meste namerali 9,2 litra/100 km, mimo mesta pri rýchlosti 90 km/h je to okolo 6,8 litra/100 km. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 7,1 litra/100 km. Na test sme mali najvyššiu výbavovú verziu R-line zameranú na šport.
Tiguan Allspace je ďalej k dispozícii s benzínovými motormi od 110 po 180 kW. Pre dieselové motory je to vždy objem 2.0 a výkon od 110 po 147 kW a vždy so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Nový Tiguan Allspace so všetkými motormi spĺňa najprísnejšiu emisnú normu Euro 6d-ISC-FCM.
Odozva motora, posilňovač riadenia a okamihy preraďovania prevodovky DSG sa dajú prispôsobiť pomocou voľby jazdného profilu. Vybrať si môžete zo 6 rozličných profilov. Eco podporuje úspornú jazdu, Comfort zvyšuje pohodlie aj na horších cestách, Normal je najčastejšie nastavenie na každodenné jazdenie a Sport podporuje dynamickú jazdu. Špecialitou je Offroad ako režim pre jazdu po nespevnenom povrchu a Individual umožňuje individuálne nastavenie ovplyvňovaných systémov.
Inteligentný pohon všetkých štyroch kolies
Systém pohonu všetkých kolies 4MOTION adaptívne rozdeľuje krútiaci moment motora na jednotlivé nápravy. Elektronický systém voľby jazdného programu Active Control ovládaný otočným prepínačom na stredovej konzole zahŕňa aj funkciu elektronickej uzávierky diferenciálu XDS a umožňuje voľbu štyroch profilov. Z nich Onroad je určený špeciálne na jazdu po ceste, Offroad na jazdu po nespevnenom povrchu, Offroad Individual umožňuje individuálne nastavenia a Snow je určený pre jazdu na zasneženom alebo šmykľavom povrchu. S pohonom všetkých kolies 4MOTION môže Tiguan Allspace ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2,5 tony.
Zmenený dizajn a svietenie
Tiguan Allspace má prepracovaný predný nárazník, pričom aj dĺžka celého vozidla narástla o 22 mm na celkovú dĺžku 4723 mm. Vnútorné rozmery pritom zostali nezmenené. Najnápadnejšou vonkajšou zmenou je nová predná časť karosérie, ktorá v našom teste obsahovala aj adaptívne svetlomety IQ.LIGHT – LED-Matrix.
Každý svetlomet pritom obsahuje modul s matricou 24 LED diód. Tá umožňuje tvarovanie svetelného lúča tak, aby nedochádzalo k oslneniu iných účastníkov premávky. Novinkou sú aj animované dynamické smerové svetlá integrované v svetlometoch IQ.LIGHT – LED-Matrix. Tie sú integrované aj v zadných LED skupinových svetlách. Novinkou je aj vizuálne rozdielna grafika koncových a smerových svetiel, čo zlepšuje vnímanie rozsvietených brzdových svetiel.
Na maske chladiča je nové logo Volkswagen, z dvoch priečnych líšt masky je horná osvetlená, čo vyzerá veľmi dobre. Nová predná časť s výraznou maskou chladiča a elegantnou grafikou svetiel dodáva prémiový vzhľad. Vybrať si môžete z 8 farieb karosérie, novinkou je biela perleťová a červená metalizovaná. Modifikáciu vonkajšieho dizajnu dopĺňajú 10-lúčové disky z ľahkej zliatiny „Valencia“ formátu 19 palcov (pre výbavovú verziu R-Line).
Klimatizácia a ambientné osvetlenie
Ovládací panel automatickej 3-zónovej klimatizácie Air Care Climatronic využíva na ovládanie dotykové plochy a posúvače. Rovnaké dotykové prvky sú aj na volante. Vo výbave s koženými sedačkami je teraz k dispozícii aj ich odvetranie.
K pohode prispieva aj ambientné vnútorné osvetlenie. Dopriať si môžete až 30 rôznych farebných odtieňov a vytvoríte tak teplejšiu alebo chladnejšiu atmosféru.
Tiguan Allspace ako sedemmiestny
Dve prídavné sedadlá v treťom rade na želanie premenia päťmiestny Tiguan Allspace na sedemmiestne SUV. Rovnako ako lavica a operadlo v druhom rade sa dajú dve samostatné sedadlá v treťom rade sklopiť. Pritom sa zaklopia do podlahy a vytvoria rovnú plochu . Pomery v zadnej časti kabíny zostávajú vďaka dlhému rázvoru 2790 mm zachované bez obmedzenia.
Športová výbavová verzia R-line
Táto exteriérová výbavová verzia obsahuje predný nárazník v R-Line dizajne, rovnako je tu tu logo na mriežke chladiča a špeciálna odtrhová lišta na veku batožinového priestoru.
Čo môže byť na želanie?
Komfort v kabíne sa dá ďalej zvýšiť voliteľnými prvkami za príplatok. Sú to komfortné sedadlá ergoActive pre vodiča a spolujazdca s elektricky 4-smerovo nastaviteľnou bedrovou opierkou a masážnou funkciou. K dispozícii je aj panoramatické elektricky ovládané posuvné/výklopné strešné okno (870 mm × 1364 mm). Príplatkové vybavenie obsahuje aj priestorový kamerový systém Area View s výhľadom v okruhu 360° okolo vozidla, asistenčný systém pre manévrovanie s prívesom Trailer Assist alebo plne farebný head-up displej. Na výber sú rozličné disky kolies z ľahkej zliatiny až do rozmeru 8,5 x 20 s pneumatikami 255/40 R 20.
Tiguan vyrába v štyroch závodoch Volkswagen, ktoré ležia v štyroch rozličných časových zónach na troch kontinentoch. Pre Európu sa Tiguan Allspace LWB vyrába v závode Puebla v Mexiku, Tiguan s normálnym rázvorom (NWB) sa pre Európu vyrába v materskom závode Wolfsburg v Nemecku.
Ceny
Akciová cena pre Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI 140 kW 4MOTION DSG je 41 190 eur. Je to cena s bonusom 1500 eur.
Zdroje: Volkswagen, vlastné