Nástroje na zaznamenávanie úloh v sebe po novom kombinujú doplnkové funkcie.
Rozrástli sa o možnosť pridávania poznámok a kalendárové zobrazenie v rôznych formátoch. Výnimkou nebýva ani zobrazenie typu kanban vhodné na sledovanie stavu jednotlivých projektov. Aplikácie postupne naberajú funkcionalitu umelej inteligencie a pomáhajú s vytváraním zoznamov na základe vášho popisu.
Veľmi dobrou správou je, že mnohé z nich sa dajú používať zadarmo a pre jednotlivca nebude ich obmedzenie voči platenej verzii predstavovať výrazné ak vôbec nejaké limity. Tu je výber 5 aplikácií, ktoré patria medzi rokmi overené možnosti na správu vašich úloh a projektov, ako aj vychádzajúce hviezdy v podobe aplikácie Superlist.
Any.do

Toto je legendárna stálica medzi aplikáciami na správu úloh. Je dostupná pre všetky platformy a má veľmi dobré rozhranie na používanie pre smartfóny a web. Je určená pre používateľov, ktorí si chcú organizovať úlohy a kalendárne udalosti na jednom mieste. Podporuje prepojenie kalendárov Google a Outlook.
Viac sa sústreďuje na zadávanie úloh a vytváranie rôznych zoznamov, do ktorých ich môžete zoskupovať. Je možné k nim pridávať aj značky a silnou stránkou je rozvrhnutie vášho dňa s konkrétnymi zoznamami úloh vytiahnutých z jednotlivých zoznamov.
Takisto je možné zadávať čiastkové úlohy v rámci hlavnej úlohy. Nemá špecializovaný editor na poznámky, ako je to napríklad v aplikácii Superlist. Dá sa povedať, že toto rozhranie je menej rušivé a viac, ako na písanie rozsiahlych poznámok, sa sústreďuje na zadávanie úloh.
Veľmi dobre sa dá použiť aj zadarmo s tým, že aplikácia má zaujímavosť napríklad v podobe zmeny pozadia a čiastkového prispôsobenia toho, ako bude vyzerať. Opakované úlohy, prípadne napojenie na funkcionalitu umelej inteligencie vyžaduje predplatné s názvom Premium.
Výhody
- Vynikajúce rozhranie na webe aj pre smartfóny
- Veľmi dobre použiteľná vo verzii zadarmo
- Možnosť napojenia na kalendáre Google a Outlook
- Cena platenej verzie
Nevýhody
- Funkcia AI až od platenej verzie
- Platí aj pre opakované úlohy
Cena: zadarmo / od 4,99 USD / mes. pri ročnej platbe
Link: app.any.do
Remember The Milk

Toto je dlhoročná stálica na poli aplikácií na vytváranie úloh. Funguje už od roku 2004 a zameriava sa na jednoduché ovládanie bez zbytočných grafických čačiek. Dostupná je pre všetky platformy a jej hlavnou náplňou je vytváranie úloh podľa priorít od 1 do 3. To je základné označovanie vytvorených úloh s možnosťou vytvárania aj podúloh. Nevýhodou však je, že podúlohy sú len v platenej verzii Pro.
Kým ostatné aplikácie môžu narúšať sústredenie na zadávanie úloh rôznymi grafickými prvkami, tu je kladený dôraz na rýchle poznačenie úloh v minimalistickom štýle. Napríklad aj cez špecializovaný zápis, ktorý aktivujete napísaním špeciálneho znaku so zobrazením kontextového menu. Typicky ide napríklad o pridelenie úlohy do konkrétneho zoznamu alebo termínu dokončenia či inej vlastnosti. Je ale pravda, že toto majú aj iné aplikácie tohto typu, napríklad Todoist.
Dá sa využiť integrácia s Google Kalendárom či Evernote. Aplikácia už v minulosti podporovala verziu zadarmo, ako aj platenú alternatívu. Postupom času vývojári upravili vlastnosti bezplatnej verzie a k dispozícii teraz máte synchronizáciu medzi neobmedzeným počtom zariadení. Nevýhodou ale je, že čiastkové úlohy alebo možnosť prispôsobiť si farebné značky, či napríklad off-line prístup sú presunuté do platenej verzie.
Výhody
- Pre tých, ktorí chcú rýchlo tvoriť úlohy a nie sa hrať v rozhraní
- Integrácia so službami od Googlu
- Posielanie pripomienok na email
- Cena platenej verzie
Nevýhody
- Verzia zadarmo neumožňuje vytvárať podúlohy
- Off-line prístup iba vo verzii pro
- Na detailnejšie použitie je potrebné použiť platenú verziu
Cena: 49,99 USD na rok
Link: www.rememberthemilk.com
Superlist

Spomedzi aplikácií na úlohy sa dá zaradiť medzi novinky. Inšpiráciu v spracovaní úloh a evidencií si berie zo zabehnutých aplikácií ako napríklad Todoist alebo Microsoft To-Do. Pridáva však ďalšie prvky, ako je napríklad možnosť integrovať multimédiá alebo poznámky do vašich úloh.
Aj v minulosti to bolo bežné, no tu sa kladie väčší dôraz na to, aby ste mali nástroj na úlohy a zároveň aj akýsi poznámkový blok. Jednotlivé úlohy sa dajú medzi sebou prepájať, odkazovať na ne a poznámky môžu obsahovať obrázky a ďalšie súbory.
Ideálna aj pre samostatných používateľov a aj pre celé tímy. Dá sa prepojiť s emailom alebo Google Kalendárom či službami Slack, GitHub alebo Figma. Veľmi dobre sa dá používať zadarmo. Bezplatná verzia vás nijako nelimituje v počte úloh alebo poznámok a takisto sú k dispozícii aj pripomienky. V rámci 500 MB cloudového úložiska máte možnosť nahrať súbory každý do veľkosti 10 MB.
Funkcie AI sú dostupné až od verzie pro ktorá stojí 8 USD mesačne pri ročnej platbe. Funkcionalita obsahuje zadávanie poznámok hlasom a vytváranie zoznamov úloh na základe vašich vstupov z AI.
Výhody
- Kombinácia úloh a poznámok
- Zadarmo síce bez AI ale s minimom reálnych obmedzení pre jednotlivca
- Dostupnosť na všetkých platformách
Nevýhody
- Robustnejšie rozhranie, na ktoré si treba zvyknúť
- Potreba neustále prepínania sa medzi kartami na obrazovkách, kde sa nedá zobraziť všetko naraz. Menej vhodné zobrazenie napríklad na polovici obrazovky na Full HD displejoch
Cena: zadarmo / od 8 USD / mes. pri ročnej platbe
Link: www.superlist.com
NotePlan

Aplikácia je primárne určená pre používateľov zariadení Apple. Môžete ju používať namiesto kalendára a pripomienkovača, keďže s týmito aplikáciami podporuje integráciu. Podobá sa na Superlist a takisto je zameraná na vytváranie rôznych úloh s možnosťou písania detailných poznámok Markdown (MD) zápise.
Tým, že sa zameriava viac ako len na úlohy či rôzne opakované úlohy alebo vytváranie časových blokov pri plánovaní, má špeciálne rozvinutú funkcionalitu poznámok. Fungujú na základe MD zápisu ako iné aplikácie, no je možné využívať aj tzv. Bi-Directional prepojenia.
Vďaka tomu si môžete jednotlivé poznámky navzájom prepájať a odkazovať sa na ne, čím si zároveň budujete, akúsi znalostnú bázu vašich zápisov. Tento princíp sa zase mierne podobá na ten, ktorý používajú aplikácie ako Obsidian, AnyType alebo Joplin.
Nie je zadarmo a výrobca ju nedelí ani na viacero typov predplatných. Jej používanie stojí 8,33 dolárov za mesiac pri ročnej platbe.
Výhody
- Jednoduchšie rozhranie ako Superlist, v ktorom máte úlohy, poznámky, ale aj kalendár na jednom meste
- Prepracovaný editor na poznámky, ktorý obsahuje všetky vlastnosti zápisu a formátovania cez Markdown
Nevýhody
- Neexistuje bezplatná verzia. Vyskúšať zadarmo sa dá na 7 dní
Cena: 8,33 USD / mes. pri ročnej platbe
Link: www.noteplan.co
Bordio

Webová aplikácia kombinuje rozhranie na evidenciu úloh a poznámok. Obsahuje v sebe funkcie projektového riadenia. Bordio sa rozdeľuje na úlohy, kalendár a poznámky. V rámci jednotlivých úloh máte možnosť písania detailnejších poznámok, no stále si zachováva prehľadnosť nástroja primárne na spracovanie samostatných úloh.
Okrem bežnej vizualizácie projektov je tu aj kanban zobrazenie. Dá sa využiť napríklad na sledovanie stavu úloh. Nechýba možnosť vytvoriť podúlohy a pridať im aj napríklad čas trvania, prípadne stav či sú už začaté.
Je tu synchronizácia s kalendárom od Googlu a úlohy sa dajú zobrazovať aj v kalendári, čo iným aplikáciám chýba. Takto získate prehľad nielen o tom, aké úlohy treba vykonať, ale aj aký časový priestor v jednotlivých dňoch zaberú. Pre tých, čo hľadajú práve túto funkcionalitu, je toto jedna z najlepších aplikácií. Prepojenie s Google Kalendárom nie je nutnosť a tak môžete mať oddelený kalendár, ktorý bude fungovať len v rámci rozhrania Bordio.
Výhody
- Dobre použiteľná aj vo verzii zadarmo
- Prehľadné rozhranie, ktoré kombinuje úlohy, kanban a kalendár
- Bezplatný účet až pre 10 osobných projektov
- Priestor 500 megabajtov v cloudovom úložisku
Nevýhody
- Na skupinové používanie je viac vhodná platená verzia
- Pozor na akciovú cenu 3,99 eur platnú len počas prvých troch mesiacov
Cena: zadarmo / 4,99 eur / mes. pri ročnej platbe
Link: www.bordio.com
Prečítajte si aj: